TøffiTrynet☠ Skrevet 15. oktober 2012 #1 Skrevet 15. oktober 2012 Hehe... Har nettopp rydda i kjøkkenskapet, og har MASSE pasta i alle varianter. Så tenkte jeg at jeg skulle spare noen kroner på matbudsjettet, og bruke opp litt av det jeg har i skapet. Og jeg lurer på om dere har noen oppskrifter å dele? Jeg finnes ikke kresen, og er villig til å prøve det meste!
Sunnybeach4gull :) Skrevet 16. oktober 2012 #2 Skrevet 16. oktober 2012 (endret) Pasta Amore 1pk bacon 1 pk kremfløte 200 gram champinjong Hvitløk parmesan Basilikum salt og pepper Nesten som pasta carbonara, men med masse basilikum oppi sausen blir det knallgodt Stek bacon og champinjong, tilsett fløte og krydder. Riv parmesan over tilslutt. Nydelig Endret 16. oktober 2012 av Sunnybeach er 3 barnsmor:)
Himmel og hav Skrevet 16. oktober 2012 #3 Skrevet 16. oktober 2012 Dette lager jeg når vi har en sånn dag hvor ingen spiser middag på samme tid og det er kjekt å ha noe som kan varmes i mikroen og spises fort: Stek kjøttdeig og sleng i en gryte, hakk paprika, løk, chili (kan droppes), og riv en gulrot og fres i panna. Sleng det oppi til kjøttdeigen og hell over en boks eller to med hermetiske tomater, litt vann og en skvett buljong. La det koke en stund og smak til med salt, pepper, basilikum og sukker, og evt litt tomatpuré. Kok makaroni eller annen småpasta og bland den i sausen når den er kokt.
TøffiTrynet☠ Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 16. oktober 2012 Takk for oppskrifter! Jeg tar veldig gjerne i mot fler...
Von Hertelhofen Skrevet 16. oktober 2012 #5 Skrevet 16. oktober 2012 kokt tagliatelle blandes med ett egg og en eggeplomme. rør rundt. serveres med masse parmesan og salt på.
sillyfilly og Olivia Skrevet 16. oktober 2012 #6 Skrevet 16. oktober 2012 Stek løk og hvitløk i en panne med olivenolje, ha oppi en tomatboks(gjerne den dyreste du finner for de har ofte bedre smak), litt sukker, en buljongterning(jeg bruker grønnsaksbulljong) og la det stå og småputre et kvarter minst. Jo lengre den står jo bedre. Smak til med salt og pepper på slutten, strø over oregano og parmesan og server til hvilken som helst pasta du vil. Jeg elsker denne oppskriften og har fått masse skryt for den.
hit og dit Skrevet 16. oktober 2012 #7 Skrevet 16. oktober 2012 Steker sopp i smør med sjalottløk. Varierer litt med krydder, noen ganger uten urter andre ganger med Timian. Rasper oppi litt sitronskall. Når alt er stekt så har jeg oppi fløte, og lar det koke inn. Har pastaen i sausen når den er ferdig kokt. Serverer med hjertesalat med gulrot olivenolje og grovt salt, og steker kylling til (enten biter, filet eller lår med skinn).
Gjest amandine Skrevet 16. oktober 2012 #8 Skrevet 16. oktober 2012 Steker kyllingfilet i biter med hvitløk, paprika, sqash, broccoli eller hva jeg måtte ha, litt salt og pepper og en boks med créme fraîche. La det surrel itt og server med pasta, parmesan og kanskje litt flatbladpersille på toppen
Cat_Woman Skrevet 16. oktober 2012 #9 Skrevet 16. oktober 2012 Pepperoni-og-kyllingpasta! Jeg elsker denne, min favoritt :-) Stek strimlet kyllingfilet og en pakke pepperoni. Tilsett purre og paprika i biter. Tilsett litt kyllingbuljong og et halvt beger creme fraishe og la det koke opp. Server med tagliatelle (eller annen pasta) :-)
ScaryMama Skrevet 16. oktober 2012 #10 Skrevet 16. oktober 2012 Ikke den beste oppskriften men veldig godt og enkelt: Stek laks og grønnsaker (brokkoli, paprika og sopp f.eks), ha i et beger lett creme fraiche, og bland med kokt pasta. Smaker ekstra godt med masse sitronpepper!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå