Gå til innhold

Hvilken farge har dere på møblene deres? Dvs vitrineskap,

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har lyse vegger og mørke møbler. Wengefarget serie.

Hadde jeg hatt råd til å bytte ut alt samtidig hadde jeg gjort det. Til en lysere trefarge. Eik f.eks... Det er ganske tøft og stilig hos oss, men jeg vil gjerne ha det litt lysere og mykere på en måte.. :)

Av økonomiske årsaker har jeg flere ganger pusset opp de gamle furumøblene mine ;) Så først ble de beiset mørke, deretter malt hvite. (Vitrineskap, kjøpmannsdisk, spisestuebord og -stoler (de var opprinnelig blå).)

Har i tillegg malt noen arvede møbler hvite; en skjenk og et skap som begge hører til en gammel spisestue.

Grunnen til at det ble hvitt var ikke akkurat at det var så in akkurat da :D Men var dritlei mørke møbler! Har vurdert å male de grå i stedet, men gidder ikke...

Lyse vegger og mørke møbler..har lyst på hvite,men det er antike verdifulle møbler etter en storgård i familien. Så de har for stor verdi til å males og for stor affeksjonsverdi til å selges..så her sitter jeg da :-p

I spisestuen har jeg mørke møbler og lysmalt panel på veggene. I stua har vi seksjon, bord og tv-møbler i bøk. Jeg kunne tenke meg hvitt i stua, men seksjonen var dyr som juling da vi kjøpte den for fem år siden, så vi beholder det som det er til vi skal ta neste oppussing når ungene blir større.

Endret av Zebrah

Her er møblene enten i eik eller hvitmalte, sofaen er mørk brun.

Veggene er lyse, gulvet er av eik (ikke den gule eiken, men er oljet med en olje som holder det lyst) og tak, dører, lister osv er hvitt.

Annonse

Vi har blanding av brunsvart og trehvitt i stua pga farfaren til samboeren har laget en del av møblene og vi vil ikke kaste de eller bytte de ut.

På gangen er det bare lyst siden det er mørkere rom med mindre vinduer og lys.

Her har vi en lyt beige farge på veggene, lys sofa, stuebord i lyse og mørke tresorter (er utskjert nedi bordplata og lagt nedi andre tresorter så det er et rosemønster i bordplata) mørkebrune vegghyller, mellombrun tvbenk med utskjæringer, hvite hovedseksjoner(malte furumøbler) brunsort spisebord fra ikea, brunsort malmkommode fra ikea i gangen... en mixmatch av forskjellig:-P er konstant på utkikk etter møbler for å bytte ut ikea møblene. er ellers veldig fornøyd med møblene mine;-) har betalt under 1500 ,- for alle møblene jeg skal ha videre;-)

Vi har malt kommoder/skjenker hvite, kjøpt hvitt vitrineskap (siste året), hvitt stuebord, brun spisestue, brunt stuebord, grå/beige sofaer. Litt av hvert! Tenker ikke mote, men begynner å bli lei alt det mørke, så endrer sakte over tid. Men klarte selvfølgelig ikke å stå imot et brunt stuebord i år da :P

Veggene er en blanding av isblå, beige og en bruntone. Egentlig veldig lite feminint :P Jeg hadde nok trengt litt interiørhjelp!

Gjest Juliea - kukløsklan

Helblank hvit skjenk, lys beige sofa.

Spisestue bord med noe ujev frelste opp, ganske mørk-slitt med varte jern ben kjempe tøft!

Skal kjøpe salong bord i samme. Ingen tepper på gulvet. En svart gyngestol tar opp bord bena. Helland hvite stoler at opp skjenken. Mørk parkert gulv. Skal vel males grått/ hvitt om en lang stund.

Veggene er vel sort pepper tror jeg, altså ganske hvit noe grålig. Ingen gardiner vil ha lys lys lys! Skal kjøpe en lysekeone og spraylakke i sølv.

Ikke så mye møbler orker ikke det.

Endret av Juliea - kukløsklan

Annonse

Her er alt i eik. Stuebord, vitrineskap, hyller, skohylle, spisestuebord, spisestuestoler kommode osv. Syns det er ganske fint. Vi leier bare, og selv liker jeg en helt annen stil, men jeg sparer hver en krone så vi kan kjøpe selv og gidder ikke bruke penger på å fixe noen andre sitt hus.

Jeg har kjøpt alt som er av i trevirke i stua brukt, og malt det i grått, med unntak av sofabordet som er svart. Spisestuemøblene er trukket opp i mørkgrått, der de ikke er malt. Sofaen er lysgrå.

Har spritet det opp med farger på puter osv.

Her er det litt forskjellig. Jeg har hvite vitrineskap, en grå kjøpmannsdisk med betongtopp og en skjenk malt i "drivved".. I tillegg har jeg en stor svart kiste og et brunt hjørneskap... Mye forskjellig med andre ord, men det gir et lyst inntrykk likevel. Vi har hvite gipsvegger med svart-hvitt bilder på veggene og lyse sofaer, lysebrunt hamp-teppe og lyse puter. Stort lyst spisestuebord med hvite stoler rundt... Ingen gardiner..

jeg har hvite vegger og mørkbrunt gulv (varm farge).

Sofaen er mørk grå, svart TV-benk og vitrineskap, hvit kommode og hvitt glassbord, brun/svart kiste fremfor en sofa. Lysgrå gardiner, og har ellers litt pastell lilla puter og lys for att det ikke bare skal være rene farger. Er veldig fornøgd med stuen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...