Gå til innhold

Lesbiske prøvere?


BareC

Anbefalte innlegg

 

Neferet, vi har också bestämt oss för ivf nu, men har en paus innan. Har ställt oss in på att detta inte är gjort i ett nafs utan kommer ta minst ett par tre försök, men är nu lugna med att det inte är någon stress.

Hoppas du har bra veckor nu, det är hopplöst vad tiden går långsamt när man väntar..

Jeg håper IVF gjør susen for dere! Har dere bestemt når dere skal starte med første forsøk?

 

Her går det ganske bra, prøver å ta det litt mer med ro enn vanlig, ikke så vanskelig med den tidligere nevnte trøttheten ;)

Nefret,

Nei vi har ikke bestemt oss, det sker så nye denne höst å vi ur Ikke lust å pressa in detta. men jeg håper vi får till ett forsøk i år 😊

Till dess håper jag flere av dere här inne ska lyckas så att jag får byggt upp troen på att det kan gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nefret,

Nei vi har ikke bestemt oss, det sker så nye denne höst å vi ur Ikke lust å pressa in detta. men jeg håper vi får till ett forsøk i år 😊

Till dess håper jag flere av dere här inne ska lyckas så att jag får byggt upp troen på att det kan gå!

Jeg håper du får opp optimismen før dere går i gang! :jepp: Det er jo stadig bevis på at det går bra, så da må der jo bli vår tur også! :)

 

Kos dere med en travel høst så lenge, håper det er mye bra som skjer og ikke bare stress ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neferet:Krysser fingrene for at dette er gullegget! 👶 😄 var utrolig leit å høre at innsett var vondt denne gangen 😕 rart hvor forskjell det kan være fra gang til gang 😯

 

Ilu: det var leit 😢 hvordan går det med dere nå? ❤

Hvordan er det da med tanke på hormonene? Blir det helt uten eller bare uten etter selve inseminasjonen ? Ang testing, skal jeg prøve å være flink den gangen her og ikke teste før testdagen 😉 har aldri klart å vente, men en gang må jo være den første 😂

 

Rokipe: så koselig å se dere her inne igjen! 😁 har lurt på hvordan det har gått skjønner du 😉 kan tenke meg at det er godt å ha en liten pause... det halvåret vi hadde pause kjente jeg hjalp mye på psyken, for det er ikke til å legge under en stol at vi er noen tøffe jenter vi som er i denne prosessen 💪👍

Hej vimsethea,

Så snällt att du har undrat hur det gått!

 

Vi har ju en paus så i perioder har jag inte så mycket att dela här. Men jag hejar på er andra från sidolinjen.

det är otroligt stöttande med er som går igenom det samma och har samma önskan, lycka till allesammen!

Endret av Rokipe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :) 
Sa jeg skulle ta det rolig med testinga, men måtte til tannlegen i dag og da måtte jeg vite om jeg var gravid eller ikke på forhånd, så to dager for tidlig denne gangen... 
Så derfor testa jeg til morra´n idag, og utrolig nok viste den 1-2 uker gravid!!  :danse: 

Kjenner jeg ikke helt klarer å glede meg ennå etter at vi mista forrige gang, samtidig som jeg prøver å tenke positivt! Så nå krysser vi fingrene at spiren klamrer seg fast alt den kan  :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

Sa jeg skulle ta det rolig med testinga, men måtte til tannlegen i dag og da måtte jeg vite om jeg var gravid eller ikke på forhånd, så to dager for tidlig denne gangen...

Så derfor testa jeg til morra´n idag, og utrolig nok viste den 1-2 uker gravid!! :danse:

 

Kjenner jeg ikke helt klarer å glede meg ennå etter at vi mista forrige gang, samtidig som jeg prøver å tenke positivt! Så nå krysser vi fingrene at spiren klamrer seg fast alt den kan :hjerte:

Wow, gratulerer så mye Vimsethea!! ❤️ ❤️ Håper den lille spiren klamrer seg fast helt til juni!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, Vimsethea!!! Gratulerer så veldig masse <3 Jeg sier i likhet med Neferet at jeg håper den lille i magen virkelig klamrer seg godt fast. Jeg krysser fingre og tær og alt jeg har. Hurra! :) For en god start på helga å lese dette her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var utrolig leit å høre :( <3 Hvorfor er det ventetid? Jeg trodde at når man allerede var "inne" så slapp man ventetiden? :/ Og er det sånn at man kan stå en slags venteliste og evt. få tidligere eller hvordan er det? Jeg krysser fingrene for dere!! <3 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var utrolig leit å høre :( <3 Hvorfor er det ventetid? Jeg trodde at når man allerede var "inne" så slapp man ventetiden? :/ Og er det sånn at man kan stå en slags venteliste og evt. få tidligere eller hvordan er det? Jeg krysser fingrene for dere!! <3 

 

I mitt hode er det en todelt årsak til ventetida. Først må det være tilgjengelig donor på "riktig" tid i forhold til min syklus, og i tillegg  må det være ledig time til uttak, og der er det tydeligvis stor pågang uavhengig av om man trenger donor eller ikke. Var forberedt på at det kom til å være litt venting, men må innrømme at jeg hadde trodd vi starte opp på denne siden av jul. Men nå er det ikke sånn, så vi får bare ta det som det kommer. Vi har plass på venteliste i januar-syklusen, men det skal vel litt til at det innfrir. Jeg prøver ihvertfall å forberede meg på februar, så får en eventuell ventelisteplass bli en bonus! :) 

 

Tusen takk for kryssede fingre, det er godt å ha noen som heier på oss! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter!  :D  :hjerte:

 

Gratulerer så mye :babysmokk:

 

 

Det var utrolig leit å høre :( <3 Hvorfor er det ventetid? Jeg trodde at når man allerede var "inne" så slapp man ventetiden? :/ Og er det sånn at man kan stå en slags venteliste og evt. få tidligere eller hvordan er det? Jeg krysser fingrene for dere!! <3 

 

I mitt hode er det en todelt årsak til ventetida. Først må det være tilgjengelig donor på "riktig" tid i forhold til min syklus, og i tillegg  må det være ledig time til uttak, og der er det tydeligvis stor pågang uavhengig av om man trenger donor eller ikke. Var forberedt på at det kom til å være litt venting, men må innrømme at jeg hadde trodd vi starte opp på denne siden av jul. Men nå er det ikke sånn, så vi får bare ta det som det kommer. Vi har plass på venteliste i januar-syklusen, men det skal vel litt til at det innfrir. Jeg prøver ihvertfall å forberede meg på februar, så får en eventuell ventelisteplass bli en bonus! :)

 

Tusen takk for kryssede fingre, det er godt å ha noen som heier på oss! :hjerte:

 

 

Så trist at det ikke klaffet :( Da er det bare å forsøke å nyte høsten og vinteren <3

 

Her var jeg på riksen i går, var en fryktelig ny lege virket det som. For første gang var ultralyden skikkelig vond, og hun måtte ut for å få hjelp til å forstå ulralydapparatet..

 

Fikk først beskjed om at jeg bare skulle ta ultralyd, så fikk jeg beskjed om at jeg skulle ta eggløsningstester og ringe direkte til laboratoriet når det var klart. Men så ringte hun meg tilbake senere på dagen og sa at de hadde ombestemt seg igjen, så nå blir det inn på onsdag for ny ultralyd.

 

Har på følelse at det blir inseminering enten på torsdag eller fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Ilu: hvordan gikk inseminasjonen den gangen her? Var det den fæle legen eller? 😕 Og hvordan er magefølelsen nå? 😊

 

Neferet: det går heldigvis fort til februar da 😊 def er jo jul og masse juleforberedelser før det. Og som du sier, venteliste er jo uansett en bonus 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ilu: hvordan gikk inseminasjonen den gangen her? Var det den fæle legen eller? Og hvordan er magefølelsen nå?

 

Denne gangen gikk det veldig bra :) Hadde en veldig søt lege som jeg ikke har hatt før, og skal denne gangen også ta slik progesteron blodprøve, det tok jeg ikke sist :)

 

Ble enige om å fortsette i naturlig syklus fremover (dersom det ikke klaffer) og det var veldig deilig egentlig! Reagerte jo så voldsomt på hormonene.

 

Men har egentlig ikke på følelsen at det kommer til å klaffe, helt sikkert fordi sist var jeg så proppa full av hormoner som gav alt mulig av symptomer, og nå har jeg ikke det :P Men er jo enda veldig tidlig, og planen er å drøye så lenge som mulig med å teste :)

 

Første blodprøve skal taes den 26 oktober, og neste blodprøve den 3 november!

 

Hvordan går det med deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Ilu: hvordan gikk inseminasjonen den gangen her? Var det den fæle legen eller? Og hvordan er magefølelsen nå?

Denne gangen gikk det veldig bra :) Hadde en veldig søt lege som jeg ikke har hatt før, og skal denne gangen også ta slik progesteron blodprøve, det tok jeg ikke sist :)

 

Ble enige om å fortsette i naturlig syklus fremover (dersom det ikke klaffer) og det var veldig deilig egentlig! Reagerte jo så voldsomt på hormonene.

 

Men har egentlig ikke på følelsen at det kommer til å klaffe, helt sikkert fordi sist var jeg så proppa full av hormoner som gav alt mulig av symptomer, og nå har jeg ikke det :P Men er jo enda veldig tidlig, og planen er å drøye så lenge som mulig med å teste :)

 

Første blodprøve skal taes den 26 oktober, og neste blodprøve den 3 november!

 

Hvordan går det med deg? :)

Det er jo kjempe bra 😄👍

Ikke så mange dager igjen til det blir blodprøver første gangen da 😊 er det noen trøst hadde jeg ikke noen andre symptomer enn forrige gang jeg ikke var gravid og gikk på hormoner, så det at du ikke kjenner noe må ikke være negativt 😉

 

Her går det greit. Vært en del redd for at jeg har mista på nytt fordi jeg har hatt noen skikkelig intense smerter i magen (har dem ennå også). Har heldigvis ikke blødd noe 😊 ellers har jeg blitt superhelt og mitt hemmelige våpen er ufattelig god luktesans😂 og puppene er super vonde 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Ilu: hvordan gikk inseminasjonen den gangen her? Var det den fæle legen eller? Og hvordan er magefølelsen nå?

Denne gangen gikk det veldig bra :) Hadde en veldig søt lege som jeg ikke har hatt før, og skal denne gangen også ta slik progesteron blodprøve, det tok jeg ikke sist :)

 

Ble enige om å fortsette i naturlig syklus fremover (dersom det ikke klaffer) og det var veldig deilig egentlig! Reagerte jo så voldsomt på hormonene.

 

Men har egentlig ikke på følelsen at det kommer til å klaffe, helt sikkert fordi sist var jeg så proppa full av hormoner som gav alt mulig av symptomer, og nå har jeg ikke det :P Men er jo enda veldig tidlig, og planen er å drøye så lenge som mulig med å teste :)

 

Første blodprøve skal taes den 26 oktober, og neste blodprøve den 3 november!

 

Hvordan går det med deg? :)

Det er jo kjempe bra 😄👍

Ikke så mange dager igjen til det blir blodprøver første gangen da 😊 er det noen trøst hadde jeg ikke noen andre symptomer enn forrige gang jeg ikke var gravid og gikk på hormoner, så det at du ikke kjenner noe må ikke være negativt 😉

 

Her går det greit. Vært en del redd for at jeg har mista på nytt fordi jeg har hatt noen skikkelig intense smerter i magen (har dem ennå også). Har heldigvis ikke blødd noe 😊 ellers har jeg blitt superhelt og mitt hemmelige våpen er ufattelig god luktesans😂 og puppene er super vonde 😜

Nei stemmer det :)

Huff, så ekkelt at du har så mye vondt :(

Men sålenge du ikke ikke blør så er det vel ganske trygt?

 

Kjekt å være superwoman da :P

 

Hvor langt er du på vei nå?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei stemmer det :)

Huff, så ekkelt at du har så mye vondt :(

Men sålenge du ikke ikke blør så er det vel ganske trygt?

 

Kjekt å være superwoman da :P

 

Hvor langt er du på vei nå?:)

 

Legen sa iallfall ar det er bra så lenge jeg ikke blør og fortsatt har symptomer. Jeg er 6+5 nå, så er litt igjen til jeg føler meg helt trygg 😜

 

Hvordan gikk første blodprøve? 😊 og når får du svar? ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Legen sa iallfall ar det er bra så lenge jeg ikke blør og fortsatt har symptomer. Jeg er 6+5 nå, så er litt igjen til jeg føler meg helt trygg 😜

 

Hvordan gikk første blodprøve? 😊 og når får du svar? ❤

Skjønner at du ikke føler deg helt trygg enda, får håpe ukene går fort til uke 12👍🏻

 

Første blodprøven gikk fint, men var så dum å tok den på fürst, så da sendes svarene i posten til riksen! Så veldig usikker på om det blir noe svar denne uken, og allerede på tirsdag neste uke så skal jeg ta blodprøve :P

 

Så skal ringe på torsdag og høre om de har fått de, om ikke tar jeg uansett en test på fredag og ser om det er noe utslag (11dpo). Også skal mensen ha kommet innen tirsdag om det er negativt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Legen sa iallfall ar det er bra så lenge jeg ikke blør og fortsatt har symptomer. Jeg er 6+5 nå, så er litt igjen til jeg føler meg helt trygg 😜

 

Hvordan gikk første blodprøve? 😊 og når får du svar? ❤

Skjønner at du ikke føler deg helt trygg enda, får håpe ukene går fort til uke 12👍🏻

 

Første blodprøven gikk fint, men var så dum å tok den på fürst, så da sendes svarene i posten til riksen! Så veldig usikker på om det blir noe svar denne uken, og allerede på tirsdag neste uke så skal jeg ta blodprøve :P

 

Så skal ringe på torsdag og høre om de har fått de, om ikke tar jeg uansett en test på fredag og ser om det er noe utslag (11dpo). Også skal mensen ha kommet innen tirsdag om det er negativt :)

Hadde de fått svar enda? 😊 og lykke til med testing I morra ❤ krysser fingrene alt jeg kan for dere! Men husk at selv om den er negativ i morgen må den ikke være det.

 

Her får jeg svar på ny hcg i morgen, spennende å se om den har steget bra👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Legen sa iallfall ar det er bra så lenge jeg ikke blør og fortsatt har symptomer. Jeg er 6+5 nå, så er litt igjen til jeg føler meg helt trygg 😜

 

Hvordan gikk første blodprøve? 😊 og når får du svar? ❤

Skjønner at du ikke føler deg helt trygg enda, får håpe ukene går fort til uke 12👍🏻

 

Første blodprøven gikk fint, men var så dum å tok den på fürst, så da sendes svarene i posten til riksen! Så veldig usikker på om det blir noe svar denne uken, og allerede på tirsdag neste uke så skal jeg ta blodprøve :P

 

Så skal ringe på torsdag og høre om de har fått de, om ikke tar jeg uansett en test på fredag og ser om det er noe utslag (11dpo). Også skal mensen ha kommet innen tirsdag om det er negativt :)

Hadde de fått svar enda? 😊 og lykke til med testing I morra ❤ krysser fingrene alt jeg kan for dere! Men husk at selv om den er negativ i morgen må den ikke være det.

 

Her får jeg svar på ny hcg i morgen, spennende å se om den har steget bra👌

De hadde ikke fått svar dessverre!

Tok en cb digital som var negativ, så nå blir det ikke noe mer testing denne perioden:) vet jo svaret på mandag/tirsdag uansett!

 

Hvordan så stigningen ut?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det hørtes ikke bra ut ilu 😕 hvordan har det gått nå? Har mensen kommet? 😳

 

Stigningen var fin, ikke helt dobblet men godkjent😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det hørtes ikke bra ut ilu hvordan har det gått nå? Har mensen kommet?

 

Stigningen var fin, ikke helt dobblet men godkjent

 

Her har mensen dessverre kommet :( Og jeg er litt lei meg for var ikke holdt av noen donor til meg i november.. Så neste forsøk blir i desember, hvor jeg egentlig hadde bestemt at jeg skulle ha pause. Men tar selvfølgelig ikke den pausen nå.

 

Har heldigvis hatt eggløsning, men synes det er kjipt allerede at det ikke klaffer, og det er bare pp 2 :/

 

Så bra stigningen var grei :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei stemmer det :)

Huff, så ekkelt at du har så mye vondt :(

Men sålenge du ikke ikke blør så er det vel ganske trygt?

 

Kjekt å være superwoman da :P

 

Hvor langt er du på vei nå? :)

 

Legen sa iallfall ar det er bra så lenge jeg ikke blør og fortsatt har symptomer. Jeg er 6+5 nå, så er litt igjen til jeg føler meg helt trygg

 

Hvordan gikk første blodprøve? og når får du svar? ❤

Hei 

 

Jeg er lesbisk, og omtrent like langt på vei som deg. Er 10+4 i dag. Har hatt litt småkomplikasjoner underveis, og merker at denne ventetiden frem til man forhåpentligvis føder blir lang.... Hvor i landet holder du til? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Nei stemmer det :)

Huff, så ekkelt at du har så mye vondt :(

Men sålenge du ikke ikke blør så er det vel ganske trygt?

 

Kjekt å være superwoman da :P

 

Hvor langt er du på vei nå? :)

 

Legen sa iallfall ar det er bra så lenge jeg ikke blør og fortsatt har symptomer. Jeg er 6+5 nå, så er litt igjen til jeg føler meg helt trygg

 

Hvordan gikk første blodprøve? og når får du svar? ❤

Hei

 

Jeg er lesbisk, og omtrent like langt på vei som deg. Er 10+4 i dag. Har hatt litt småkomplikasjoner underveis, og merker at denne ventetiden frem til man forhåpentligvis føder blir lang.... Hvor i landet holder du til? :-)

 

Hei 😊 jeg er 8+3 nå så da er det nesten akkurat to uker forskjell mellom oss 😊 hvordan småkomplikasjoner har du hatt? Du må gjerne også sende meg en privat melding 😄 vi holder til på Østlandet. Du da? 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...