Gå til innhold

Lesbiske prøvere?


BareC

Anbefalte innlegg

Rokipe:
Jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier med tankegangen. Jeg slet litt spesielt i slutten av Mai da vi egentlig skulle hatt termin.. Og ofte syns jeg det er vanskelig å snakke med andre om ting som gjelder det her. (ikke samboeren altså :P hehe) men veldig ofte får man bare høre "Ja, da var det jo ikke levedyktig da jo", men det spiller ikke noen rolle. Er noe med det tapet man føler uansett.
Vi hadde jo samtalen vår nå i går, og ble enige om at vi ikke skulle gå over på IVF enda. Jeg fikk ikke helt vilja mi, men forstår hva hun mener når hun snakker fra et medisinsk ståsted, samtidig som jeg sa til ho at man blir utålmodig. Så nå skal vi ha tre forsøk med inseminasjoner og om det ikke klaffer da skal vi få lov å gå over. Fra neste inseminasjon skal jeg få litt hormoner som støtte etter inseminasjonen.

 

Neferet: Spennende tider du har i møte! Krysser fingre og tær! :D

T&H: Gratulerer så masse med det lille mirakelet :) Kan tenke meg det er spennende tider nå da! Morro når magen begynner å syns! :)

Q: Jeg fikk også en henvisning til HSG rtg, noen som har gjort dette her?? Kjenner jeg fikk litt angst når ho forklarte åssen dem gjorde det, pluss at dem sa at det kunne være smertefullt :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neferet, Tack! Ja jag Hoppas och tänker att vi snart ska lyckas ! Vi får sommaruppehåll nu men det är skönt med en paus. Som du nog förstått så håller jag tummarna för er!! Hoppas du uppdaterar sen; och det behövs lyckliga slut här :)

 

Ja, man trenger en pause innimellom i dette kjøret her. Min erfaring er at hodet slapper mer av når det blir en litt lengre pause, og det tror jeg kan være sunt! Håper dere får raske resultater når sommerferien er over!

 

Jeg lover å oppdatere. I dag er det en uke til jeg skal ta blodprøve...!

 

Neferet: Spennende tider du har i møte! Krysser fingre og tær! :D

 

Q: Jeg fikk også en henvisning til HSG rtg, noen som har gjort dette her?? Kjenner jeg fikk litt angst når ho forklarte åssen dem gjorde det, pluss at dem sa at det kunne være smertefullt :/

 

Tusen takk! :) Krysser fingerene for dere også, at det klaffer så dere slipper å gå over på IVF! Nå gikk det jo mye bedre enn fryktet med stimulering for min del, men det er jo et mye mer omfattende regime enn inseminasjon!

 

Jeg har vært på HSG, måtte det før vi fikk starte med inseminasjon på Riksen. Jeg synes det var vondt når de sendte inn kontrastvæske, skal ikke lyve og si noe annet. Men det var veldig fort overstått. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke trengte å ta smertestillende i forkant, men jeg gjorde det likevel. Kan anbefales hvis du er redd det skal være veldig vondt! :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Q: Jeg fikk også en henvisning til HSG rtg, noen som har gjort dette her?? Kjenner jeg fikk litt angst når ho forklarte åssen dem gjorde det, pluss at dem sa at det kunne være smertefullt :/

 

Jeg tok det på riksen tidligere i år, jeg kjente faktisk ikke noe særlig før etterpå. Jeg var litt overrasket da jeg forventet at det kunne gjøre vondt, men han sa at jeg nok ikke hadde vondt fordi jeg var så avslappet. Viktig å puste dypt ned i magen og slappe av i kroppen, jo mer man spenner seg, jo vondere gjør det :)

 

Jeg syntes det var verre etterpå, blødde endel og kjente det var romstert der nede. Ble taxi istedenfor buss hjem - og sofa resten av dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer. Nå er der et par måneder siden vi ble henvist til riksen, og i dag kom innkalling i posten. Det står ikke noe om hva det er som skal skje da? Det kom et brev med innkalling til meg, med innkalling til kona i samme brevet. Er dette til den innledende samtalen? :) noen som vet hva som skal skje og snakkes om da?

Håper alle har det fint og bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tusen takk! :) Krysser fingerene for dere også, at det klaffer så dere slipper å gå over på IVF! Nå gikk det jo mye bedre enn fryktet med stimulering for min del, men det er jo et mye mer omfattende regime enn inseminasjon!

 

Jeg har vært på HSG, måtte det før vi fikk starte med inseminasjon på Riksen. Jeg synes det var vondt når de sendte inn kontrastvæske, skal ikke lyve og si noe annet. Men det var veldig fort overstått. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke trengte å ta smertestillende i forkant, men jeg gjorde det likevel. Kan anbefales hvis du er redd det skal være veldig vondt! :) Lykke til!

 

 

 

 

Jeg tok det på riksen tidligere i år, jeg kjente faktisk ikke noe særlig før etterpå. Jeg var litt overrasket da jeg forventet at det kunne gjøre vondt, men han sa at jeg nok ikke hadde vondt fordi jeg var så avslappet. Viktig å puste dypt ned i magen og slappe av i kroppen, jo mer man spenner seg, jo vondere gjør det :)

 

Jeg syntes det var verre etterpå, blødde endel og kjente det var romstert der nede. Ble taxi istedenfor buss hjem - og sofa resten av dagen :)

 

Dere er iallefall ærlige :tommelopp:  hehe Jeg tror nok jeg skal ta meg noe smertestillende før jeg går inn der iallefall, og heller ikke planlegge noe særlig resten av den dagen :P

Jeg skal ringe til Riksen når jeg får mens neste gang, og hvis ikke skulle jeg få ta det når dem åpner igjen etter sommeren på IVF klinikken. Hadde dere inseminasjon samme syklus? :)

 

Neferet: Hvordan gikk det med blodprøvene i dag? Eller har du fått svar enda? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er iallefall ærlige :tommelopp:  hehe Jeg tror nok jeg skal ta meg noe smertestillende før jeg går inn der iallefall, og heller ikke planlegge noe særlig resten av den dagen :P

Jeg skal ringe til Riksen når jeg får mens neste gang, og hvis ikke skulle jeg få ta det når dem åpner igjen etter sommeren på IVF klinikken. Hadde dere inseminasjon samme syklus? :)

 

Neferet: Hvordan gikk det med blodprøvene i dag? Eller har du fått svar enda? :)

 

 

Jeg var til HSG i juni og fikk ringebrev ca en måned etterpå. Da skulle jeg ringe første dag i syklus for å avtale inseminasjon. Nå er det jo ikke alltid sånn at det er ledig den syklusen, i og med det er mange som konkurrerer om donorene, så som oftest var det sånn at vi fikk reservert tid syklusen etter når jeg ringte. For oss kolliderte det med ferie, så selv om vi kanskje kunne hatt første forsøk i august hvis det hadde vært ledig da (to måneder etter HSG), ventet vi til senere på høsten etter at ferietur var gjennomført.

 

Jeg skal ta blodprøve i morgen... :sjokk: Vet ikke hva jeg skal tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håpet var så sterkt, og skuffelsen desto større... :( Etter ni forsøk totalt er vi fortsatt like langt. Jeg lurer på hvorfor jeg utsetter meg for dette på sånne dager som det her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Neferet,

Det var väldigt väldigt, tråkigt att läsa ditt inlägg. Jag kan bara tänka hur tungt det är. Vi har ju också nedturer bakom oss, men sommarferie från pröving är sunt märker jag.

Jag tänker att det fortfarande kommer att gå, för er, och för oss andra som hoppas månad efter månad.

Tänker på dig/er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpet var så sterkt, og skuffelsen desto større... :( Etter ni forsøk totalt er vi fortsatt like langt. Jeg lurer på hvorfor jeg utsetter meg for dette på sånne dager som det her...

 

Uff Neferet, dette var utrolig trist lesning :( jeg hadde virkelig tro på at det var deres tur denne gangen :( 

Skjønner at man blir lei og begynner å tvile, men det viktige å tenke på er at deres tid kommer (forhåpentligvis veldig snart) og da er alt man har gått igjennom verdt det, for da har man det nydeligste mirakelet i armene! :)

Tenker på dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hvordan går det med dere alle sammen? :) Har dere hatt en fin sommer?

 

Her venter og venter vi på ringebrev, har bikket 6 mnd nå, så håper det ikke er så lenge igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpet var så sterkt, og skuffelsen desto større... :( Etter ni forsøk totalt er vi fortsatt like langt. Jeg lurer på hvorfor jeg utsetter meg for dette på sånne dager som det her...

 

Åh, det var tråkigt att höra, Neferet! Hoppas på bättre resultat med nästa försök, där du iaf slipper uttag? Förstår om det känns tungt.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg bare skulle fortelle at vi begynner å glede oss til å bli tvillingforeldre :) Jeg er straks i uke 18 og vi gleder oss til OUL i uke 20. Håper dere har det bra alle prøvere ☺ Ingenting er som å se at drømmen er i ferd med å gå i oppfyllelse. 💜 Krysser fingre for at alt fortsetter like bra.

 

Lykke til videre, alle sammen! ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tenkte jeg bare skulle fortelle at vi begynner å glede oss til å bli tvillingforeldre :) Jeg er straks i uke 18 og vi gleder oss til OUL i uke 20. Håper dere har det bra alle prøvere ☺ Ingenting er som å se at drømmen er i ferd med å gå i oppfyllelse. 💜 Krysser fingre for at alt fortsetter like bra.

Lykke til videre, alle sammen! ☺

 

Morsomt å høre T&H :-D har du noen magefølelse på kjønn? ;-) kan tenke meg det blir veldig morsomt å se igjen! Hold oss oppdatert da :-)

 

Jeg har nå Vært inne til en hgs undersøkelse (gjorde det privat så er ikke helt det samme som på risen, men får nogenlunde det samme svaret) og alt så heldigvis bra ut :-D

I dag og i går kveld var eggløsningstesten positiv så venter på at ivf klinikken ringer opp igjen, så skal vi mest sannsynlig inn å inseminere i dag! Og da begynner det vanskeligste, den der ventinga xD hehe

Håper det går fint med alle :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende Vimsethea 😊 her var vi på forsamtale på riksen denne uka. Vi har jo fire mislykkede inseminasjoner bak oss i danmark, men de var alle i naturlig syklus. Nå skal vi prøve en inseminasjon med menopur og eggløsningssprøyte på riksen før vi går over på ivf eventuelt 😊 så her også et det bare å smøre seg med tålmodighet. Om noen måneder kan vi gå i gang! Hvor lang har ventetiden vært for dete andre som har brukt rikshospitalet?

Lykke til med inseminasjonen Vimsethea! Krysser fingrene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende Vimsethea her var vi på forsamtale på riksen denne uka. Vi har jo fire mislykkede inseminasjoner bak oss i danmark, men de var alle i naturlig syklus. Nå skal vi prøve en inseminasjon med menopur og eggløsningssprøyte på riksen før vi går over på ivf eventuelt så her også et det bare å smøre seg med tålmodighet. Om noen måneder kan vi gå i gang! Hvor lang har ventetiden vært for dete andre som har brukt rikshospitalet?

Lykke til med inseminasjonen Vimsethea! Krysser fingrene!!

 

Hvordan syns dere samtalen gikk da? :) Og ble det som dere ventet dere? :D 

Krysse fingrene for at det ikke er så alt for lenge til dere får komme inn på første forsøket da! :D <3 

 

Takk! :) Inseminasjonen i dag gikk bra, så begynner på litt hormoner i morgen. Spennende 18 dager fremover ^^, <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det gikk veldig greit 😊 hadde egentlig litt lyst å starte rett på ivf nå, siden vi har prøvd å inseminere såpass mange ganger. Men siden ingen finner noe galt med meg, og jeg er ganske ung, så ville de prøve inseminasjon igjen. Og med hormoner så er det greit. Så lenge vi føler at vi får gjort noe annerledes enn vi gjorde i København, så vi ikke fortsetter å gjøre det samme på nytt og på nytt igjen.

Nå håper vi på at det går fort framover 👍🏼

 

Dere har nok noen spennende men harde dager foran dere. Å vente er noe av det vanskeligste som finnes! Håper testen er positiv om et par uker 😊 og lykke til med analysering av puppesmerter, magevondter og alt som følger med de neste to ukene. Om du er noe som helst som meg 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende Vimsethea her var vi på forsamtale på riksen denne uka. Vi har jo fire mislykkede inseminasjoner bak oss i danmark, men de var alle i naturlig syklus. Nå skal vi prøve en inseminasjon med menopur og eggløsningssprøyte på riksen før vi går over på ivf eventuelt så her også et det bare å smøre seg med tålmodighet. Om noen måneder kan vi gå i gang! Hvor lang har ventetiden vært for dete andre som har brukt rikshospitalet?

Lykke til med inseminasjonen Vimsethea! Krysser fingrene!!

 

Hos oss tok det ca 6,5 mnd fra vi var på forsamtale til vi fikk ringebrevet :)

 

Vi skal ha første forsøket i september og er veldig spente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt å høre at du har fått ringebrev, ilu! Jeg har nemlig fulgt med på deg i stillhet, for vi hadde forsamtale et par måneder etter dere. Nå har jeg kanskje en viss idé om hva jeg kan forvente av ventetid. :D

 

Jeg tror knapt jeg har presentert meg her, det er i alle fall fryktelig lenge siden! Jeg er 27, kona er 24, og vi har vært sammen i fem år. Vi hadde knapt blitt sammen før vi begynte å snakke om barn, så det er godt at vi er i gang med prosessen. Vi har begge lyst til å gå gravide, men her er det jeg som skal i ilden først. Prøvene mine så langt ser ok ut, med unntak av at det er overveiende sannsynlig med avbrutt forsøk på grunn av for mange follikler.  Inntil videre skal vi prøve å tenke positivt, men vi kjenner flere som har levd med denne prosessen i årevis før det har klaffet, så vi har et realistisk forhold til det.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Veldig godt å høre at du har fått ringebrev, ilu! Jeg har nemlig fulgt med på deg i stillhet, for vi hadde forsamtale et par måneder etter dere. Nå har jeg kanskje en viss idé om hva jeg kan forvente av ventetid. :D

 

Jeg tror knapt jeg har presentert meg her, det er i alle fall fryktelig lenge siden! Jeg er 27, kona er 24, og vi har vært sammen i fem år. Vi hadde knapt blitt sammen før vi begynte å snakke om barn, så det er godt at vi er i gang med prosessen. Vi har begge lyst til å gå gravide, men her er det jeg som skal i ilden først. Prøvene mine så langt ser ok ut, med unntak av at det er overveiende sannsynlig med avbrutt forsøk på grunn av for mange follikler.  Inntil videre skal vi prøve å tenke positivt, men vi kjenner flere som har levd med denne prosessen i årevis før det har klaffet, så vi har et realistisk forhold til det.

 

 

Lykke til! Dere har kanskje mulighet til å ta ett forsøk uten hormoner? :) Mtp mengden folliker? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår veldig godt ønske om å prøve IVF, men som du sier så blir det iallfall noe annet med tanke på hormonene :D Krysser fingrene!! <3 Hvor lang tid sier de at det skal ta før dere kommer inn nå? Hvor gamle er dere? :) Her er vi begge 90 modeller ;) 

Jeg er absolutt akkurat som deg  :fnise:  Har allerede begynt å analysere mine (sannsynligvis innbilte) stikkinger i magen  :P Selv om jeg egentlig vet at det absolutt ikke er mulig å kjenne noe ennå xD 

Men krysser iallefall fingrene for oss alle 
:duskedame:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, VimseThea. Høres ut som hvordan jeg hadde det fra september i fjor til februar i år. De månedene gikk konstant sakte, fordi jeg enten ventet på å få prøve et nytt forsøk eller ventet på å teste, med all analyseringa som følger med :P haha! Jeg krysser i alle fall fingrene for at du har helt ekte stikkinger i magen, og at tida fram til testing ikke virker som to måneder :P

De sa at de som var inne på riksen nå, hadde ventet omtrent fem måneder etter sin forsamtale, og at vi nok kunne forvente oss noe lignende. Det er vi egentlig fornøyde med. :)

Da er jeg et år eldre enn dere :) Jeg er 89-modell og kona mi født i 86 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei 😄

Ja, testa på fredag, men den var blendahvit 😢😢 har ikke helt gitt opp håpet da, for har fortsatt ikke fått mensen og skulle egentlig hatt den på Lørdag.. så nå tenkte jeg å prøve og holde meg unna testing fram te jeg egentlig skal teste fra klinikkens side på Torsdag 😜 blir så utrolig skuffa når det står negativ... men har vært noe oppblåst på Morgan, småuggen etter mat og øm i puppene, pluss mensmurringer uten mens... men alt det kan komme av hormonene jeg går på også, så syns det er vanskelig... men har ikke hørt at den forsyver syklusen som en bivirkning,så har rett og slett ingen aning 😛😛

Noen som har erfaring med Lutinus og brått lengre syklus? 😊 hvordan går det der? ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag var jo tidlig da 😊 og skjønner veldig godt den skuffelsen med en blendahvit test. Første inseminasjonen min testa jeg tidlig. De tre neste lot jeg være. Sparte meg mange tårer og lidelse :)

Er spent på å høre når du har testa neste gang.

Hormoner har jeg ingen erfaring med bivirkninger av. Har kun inseminert i naturlig syklus så langt, og neste gang vi prøver, så blir det med menopur.

Håper og krysser fingre for at det er graviditetssymptomer du kjenner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...