Gå til innhold

Lesbiske prøvere?


BareC

Anbefalte innlegg

Hei hei alle prøvere :)

Så gøy å lese at det går bra med dere :)

Nå har vi nettopp satt inn (i går!) Og i natt hadde jeg noen utrolige mensmurringer i ryggen. Er det noe som høres kjent ut? Det skal visst ikke være farlig, men man blir vel skeptisk til alt 😂

Noen som har erfaring med å ta en hjemmetest før blodprøvetesten? Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å vente så lenge! ☺

Spennende tider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så spennende med rugetid da T&H. Jeg hadde helt sinnsyke mensenmurringer de første dagene etter innsett, faktisk så ille at jeg ringt for å høre om noe var galt. De beroliget meg med at det var nok livmoren og resten av systemet som reparerte seg selv, etter inngrepene. Ingenting å urolige seg over.

 

Jeg fikk tilbake disse murringene rundt 8 dager etter innsett. Jeg klarte ikke å vente, og tok en test 10 dager etter innsett, og den lyste opp positivt. Men den kan jo også være negativ så tidlig, men likevel bli positiv senere. :)

 

Lykke til!

Endret av A+S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fint svar! Nei, det skal vel kanskje ikke mye romstering til før det må ryddes i rekkene 😉

Da tar jeg en test når trangen blir for stor og om den er negativ så får jeg bare tåle det 😉

I dag har jeg bare hatt noen små stikkinger, men disse er jeg nesten takknemlig for i dag. Nå er det plutselig skummelt å ikke føle noe 😂

Heldigvis har jeg en kjæreste som er flink til å roe meg ned, ellers hadde jeg vel gått av hengslene for alt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei alle prøvere og nye rugere :-) 

 

Det er så spennende å blad bakover i forumet å lese om reisen til så mange av dere. 

 

Jeg og min samboer var inne på Riksen i november på forsamtale, men har fortsatt ikke fått noe brev i posten. Blir like skuffet hver gang jeg åpner postkassen. Er det noen andre som er prøvere på Riksen nå om dagen? Hvor lenge måtte dere vente? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh... ventetid... vente på å begynne, vente på å få ut egg, vente på at de skal bli klare, spent på om de overlever, og vente på å teste... ventingen er værst! Helt horribelt! Kanskje dere kan ringe og purre pp, eller hjelper ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ringte dem for 3 uker siden og spurte om de kunne si noe om hvor lenge det var til vi ville bli kontaktet. De svarte at vi ikke var glemt, men at det var lite sæd for tiden. De sa også at det var rundt 6mnd ventetid. Det har jo gått 6mnd nå så er vel derfor vi begynne å bli litt utålmodige. Krysser fingrene for at postmann kommer med noe annet enn regninger til uka :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hej Neferet, det är en stund sedan du skrev sist ser jag, om att ni skulle över på IVF. Ville bara önska er lycka till och ge lite positiv energi då jag vet att ni prövat en stund nu och detta med prövning är ju en bergochdalbana på många sätt. Lycka till nu; hoppas IVF är det som ska till för er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Synd å høre Neferet, at det har vært så mange negative tester på dere det siste halvannet året. Vi har selv hatt fire resultatløse inseminasjoner siden september i fjor, og skal over på IVF. Venter bare på svar på den aller siste hormonprøven før vi kan komme oss på ventelista. Håper det er det som skal til for oss begge <3

 

Håper dere har fått svar og kommet inn på venteliste! :) Det skal jo ihvertfall øke sjansene med IVF i forhold til inseminasjon, så vi får satse på det er det som skal til for oss begge ja!

 

Hej Neferet, det är en stund sedan du skrev sist ser jag, om att ni skulle över på IVF. Ville bara önska er lycka till och ge lite positiv energi då jag vet att ni prövat en stund nu och detta med prövning är ju en bergochdalbana på många sätt. Lycka till nu; hoppas IVF är det som ska till för er!

 

Hei Rokipe! Så hyggelig at noen har tenkt på meg/oss her inne! Jeg har faktisk tatt aller første dose nesespray i dag! :bond: Så nå er første IVF-forsøk (og galskapen) i gang. Er spent på hvordan dette skal bli, men håper det er det som skal til for at vi kommer i mål. Planlagt uttak/innsett er i uke 26.

 

Tusen takk for positiv energi og gode tanker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I dag kom ringebrevet.... Vi har ventet siden november i fjor.

 

Anonymous poster hash: fd53f...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei jenter :)

Tenkte å komme med en liten oppdatering. Nå har vi hatt tre mislykkede inseminasjoner og en spontanabort. I slutten av juni skal vi på oppfølgingssamtale hvor vi skal snakke om muligheten for å gå over til ivf med oppstart i august :) morro å høre om alle andre som det går bra med og som har fått ringebrev osv! Blir spennende å følge alle fremover! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vimsethea, då har vi haft väldigt lik resa fram till nu. Uppdatera gjerne hva ni gör videre. Vi fortsätter inseminasjon ett tag till. God sommar å lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi gikk over til IVF etter sju mislykkede inseminasjoner. Har gått på medisiner en stund nå, og var på kontroll på Riksen i dag. Uttak blir torsdag, innsett lørdag hvis alt går bra. Veldig spennende dette, og veldig skummelt :sjenert: Håper det er dette som skal til for oss!!

 

Lykke til alle dere andre også, spennende å følge de forskjellige fasene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vimsethea, då har vi haft väldigt lik resa fram till nu. Uppdatera gjerne hva ni gör videre. Vi fortsätter inseminasjon ett tag till. God sommar å lycka till!

Uff, leit å høre at dere har hatt samme som oss, det er veldig sårt :( gjør dere det privat? Jeg har veldig lyst til å gå over da sjansene øker en god del og i tillegg koster det jo uansett hva av det man velger å fortsette med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vimsethea, då har vi haft väldigt lik resa fram till nu. Uppdatera gjerne hva ni gör videre. Vi fortsätter inseminasjon ett tag till. God sommar å lycka till!

Uff, leit å høre at dere har hatt samme som oss, det er veldig sårt :( gjør dere det privat? Jeg har veldig lyst til å gå over da sjansene øker en god del og i tillegg koster det jo uansett hva av det man velger å fortsette med.

Vi gjorde det privat. Bakte summen inn i boliglånet. Det er ikke pengebruk man angrer på uansett :) Nå er jeg gravid, 12 uker. Det er en drøm :)

 

Lykke til, alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Neferet,

Hoppas det går bra för er på torsdag, Håller tummarna!

Hei! Tusen takk! Uttaket gikk bedre enn fryktet på torsdag, fikk ut ni egg. I går kom beskjeden om at åtte av dem var befruktet, og i dag har vi vært til innsett. 6 egg var av høy kvalitet, så jeg har satt inn et, og fem er fryst ned. Nå er jeg ruger for aller første gang! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neferet, så spännande! Grattis till ett redan bra resultat! Sparar man de andra i frys då?

 

Vimsetea; vi gör det privat ja. Har nog helst lust att få spara upp löpande det som behövs men det är inte alltid lätt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vimsethea; ja visst är det jobbigt! Tror inte man helt kommer över det förrän det går bra, och hela vägen fram, nästa gång (hoppas vi). Jag märker att jag inte är så optimistisk om dagen, känner ofta att det här kommer bli en lång tung process..

 

T&H gratulerar! Då har ni snart kommit in i 2a trimester? Det känns s en magisk gräns!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vimsethea; ja visst är det jobbigt! Tror inte man helt kommer över det förrän det går bra, och hela vägen fram, nästa gång (hoppas vi). Jag märker att jag inte är så optimistisk om dagen, känner ofta att det här kommer bli en lång tung process..

 

T&H gratulerar! Då har ni snart kommit in i 2a trimester? Det känns s en magisk gräns!

Takk! :)

Det er verdt alt når det går veien. Foreløpig har vi vært superheldige.

 

Andre trimester... hmm.. jeg lurer på om det starter i uke 13? Eller 14? Jeg er ikke sikker!

Endret av T&H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neferet, så spännande! Grattis till ett redan bra resultat! Sparar man de andra i frys då?

 

Tusen takk! :) Blir spennende å se hvordan det går, kjenner jeg bytter på å være håpefull og pessimistisk. Uansett er det en rar følelse å vite at jeg har et befruktet egg inni meg! :klo:

 

De fem er fryst ja, 2+2+1. Det er en viss sjanse for at de ikke overlever tining, så derfor fryses de sammen. Håper å ikke trenge dem med det første... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vimsethea; ja visst är det jobbigt! Tror inte man helt kommer över det förrän det går bra, och hela vägen fram, nästa gång (hoppas vi). Jag märker att jag inte är så optimistisk om dagen, känner ofta att det här kommer bli en lång tung process..

 

Jeg kjenner igjen tankegangen veldig, det er lett å bli pessimistisk når resultatene lar vente på seg. Men det er utrolig hvordan vi reiser oss opp igjen gang etter gang, det må jo belønnes til slutt! Masse lykke til videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neferet, Tack! Ja jag Hoppas och tänker att vi snart ska lyckas ! Vi får sommaruppehåll nu men det är skönt med en paus. Som du nog förstått så håller jag tummarna för er!! Hoppas du uppdaterar sen; och det behövs lyckliga slut här :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...