Gå til innhold

Lesbiske prøvere?


BareC

Anbefalte innlegg

Høres veldig kjent ut, mamma+mamma. Vi måtte også gjøre noen valg nå, og jeg valgte å prøve en gang til i naturlig syklus uten hormoner. I dag er jeg 10 dpo og har ikke testet enda, så vi får se hvordan det går. :) går det ikke denne gangen, så blir det vel hormoner og eggløsningssprøyte et par ganget før en eventuell ivf.

Begynner å få vanlige menssymptomer nå, så ser ut til at det går den veien. :/ hvor mange ganger har dere forsøkt nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hej mamma+mamma! Hur många försök har ni gjort? Hos oss tog det först på nionde insemineringen, inga missfall eller "fel" hos mig eller mina kroppsdelar påvisade före det. Vi bestämde oss för tio insemineringar innan vi skulle över på IVF och försök nummer åtta och nio var bara för att "bli färdig med det", för att så byta tillvägagångssätt. Det tog kanske bort lite av stressen (om en nu tror att det kan påverka), och det kändes som att vi "köpte oss lite tid" och jag tycker faktiskt att nederlag nummer 8 var lättare än tidigare, för det var ändå bara på vägen tlll nytt år och IVF-behandling, som vi hade startat med efter nov/dec inseminering, om det hade behövts. -Men plötsligt klaffade det, på nionde försöket alltså :) 

 

Lycka till, och ge inte upp! Ibland verkar det bara ta lite längre tid.. 

Endret av Tokan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Hvordan gikk UL mam&mam?

Lenge siden jeg har vært her ser jeg :P ul gikk bare fint, to fine gutter der inne :)

Så herlig :) :) WOW. Gratulerer!!!!

Takk, veldig gøy. En av gutta ble forøvrig bytta ut med en jente, så nå venter vi en av hver 💙👏❤️!! Begynner å bli tungt allerede nå gitt, 25 uker idag 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei! Har leste mye her inne, både oppturer og nedturer til dere alle, fant ut at nå var det min/vår tur til å dele. Litt godt å ha noen å dele med når man holder alt hemmelig for de rundt seg, og man heller ikke noen par som er lesbiske som går igjennom samme prosses.

 

Vi er to jenter på 24 år. Vi har prøvd å bli gravide siden februar i fjor, har hatt 5 insiminasjonsforsøk hos Storken i køben. Vi skulle prøve vår sjette ins på en privatklinikk, for å fjerne faktoren med stress/reising osv, men fikk da beskjed om at IVF var nok den beste måten å fortsette på. Jeg har tatt alle slags hormonprøver, alle er perfekte i følge min gynokolog(AMH 30,5 FSH 7,9). Eggledere er også sjekket, alt fint. Og på hver UL rett før eggløsning har gyn vært VELDIG optimistisk, men det har likevel ikke klaffet for oss :(

 

Gynokologen er enda mere optimistisk til IVF, og gir oss gode sjangser til å lykkes. Men jeg tørr jo ikke håpe for mye, da skuffelsen blir så enorm om det ikke går. Vi håper jo så klart på at de kan ta ut en god del egg, at mange blir befruktet slik at noen kan fryses, og to kan settes tilbake. Håper i alle fall på å få satt tilbake to, selvom at vi vet at dette er mer uvanlig siden jeg er så ung. Men føler at vi har brukt så lang tid og mye penger nå, at vi vil ha litt større ods.

 

Jeg venter mensen denne uken, og da kan endelig prosessen med IVF starte, vi gru-gleder oss.

 

Hoi! Dette ble langt... Men godt å få lettet litt på trykket.

Håper alle som ønsker å bli gravide lykkes så raskt som mulig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har leste mye her inne, både oppturer og nedturer til dere alle, fant ut at nå var det min/vår tur til å dele. Litt godt å ha noen å dele med når man holder alt hemmelig for de rundt seg, og man heller ikke noen par som er lesbiske som går igjennom samme prosses.

 

Vi er to jenter på 24 år. Vi har prøvd å bli gravide siden februar i fjor, har hatt 5 insiminasjonsforsøk hos Storken i køben. Vi skulle prøve vår sjette ins på en privatklinikk, for å fjerne faktoren med stress/reising osv, men fikk da beskjed om at IVF var nok den beste måten å fortsette på. Jeg har tatt alle slags hormonprøver, alle er perfekte i følge min gynokolog(AMH 30,5 FSH 7,9). Eggledere er også sjekket, alt fint. Og på hver UL rett før eggløsning har gyn vært VELDIG optimistisk, men det har likevel ikke klaffet for oss :(

 

Gynokologen er enda mere optimistisk til IVF, og gir oss gode sjangser til å lykkes. Men jeg tørr jo ikke håpe for mye, da skuffelsen blir så enorm om det ikke går. Vi håper jo så klart på at de kan ta ut en god del egg, at mange blir befruktet slik at noen kan fryses, og to kan settes tilbake. Håper i alle fall på å få satt tilbake to, selvom at vi vet at dette er mer uvanlig siden jeg er så ung. Men føler at vi har brukt så lang tid og mye penger nå, at vi vil ha litt større ods.

 

Jeg venter mensen denne uken, og da kan endelig prosessen med IVF starte, vi gru-gleder oss.

 

Hoi! Dette ble langt... Men godt å få lettet litt på trykket.

Håper alle som ønsker å bli gravide lykkes så raskt som mulig! :D

Ønsker dere lykke til med ivf, det er en spennende prosess og kanskje dere får satt inn to etterhvert også. Det fikk vi etter 3 mislykka ivf og et avbrutt fryseforsøk. Nå sitter jeg her og er gravid i uke 26 med tvillinger :P

 

Vi bytta donor også på dette siste forsøket, fikk utført endo scratching, tok akupunktur og hadde helt annen støttebehandling med bla pregnyl to ganger i uka, så hvem vet hva som gjorde susen, noe var det ihvertfall 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har leste mye her inne, både oppturer og nedturer til dere alle, fant ut at nå var det min/vår tur til å dele. Litt godt å ha noen å dele med når man holder alt hemmelig for de rundt seg, og man heller ikke noen par som er lesbiske som går igjennom samme prosses.

 

Vi er to jenter på 24 år. Vi har prøvd å bli gravide siden februar i fjor, har hatt 5 insiminasjonsforsøk hos Storken i køben. Vi skulle prøve vår sjette ins på en privatklinikk, for å fjerne faktoren med stress/reising osv, men fikk da beskjed om at IVF var nok den beste måten å fortsette på. Jeg har tatt alle slags hormonprøver, alle er perfekte i følge min gynokolog(AMH 30,5 FSH 7,9). Eggledere er også sjekket, alt fint. Og på hver UL rett før eggløsning har gyn vært VELDIG optimistisk, men det har likevel ikke klaffet for oss :(

 

Gynokologen er enda mere optimistisk til IVF, og gir oss gode sjangser til å lykkes. Men jeg tørr jo ikke håpe for mye, da skuffelsen blir så enorm om det ikke går. Vi håper jo så klart på at de kan ta ut en god del egg, at mange blir befruktet slik at noen kan fryses, og to kan settes tilbake. Håper i alle fall på å få satt tilbake to, selvom at vi vet at dette er mer uvanlig siden jeg er så ung. Men føler at vi har brukt så lang tid og mye penger nå, at vi vil ha litt større ods.

 

Jeg venter mensen denne uken, og da kan endelig prosessen med IVF starte, vi gru-gleder oss.

 

Hoi! Dette ble langt... Men godt å få lettet litt på trykket.

Håper alle som ønsker å bli gravide lykkes så raskt som mulig! :D

Ønsker dere lykke til med ivf, det er en spennende prosess og kanskje dere får satt inn to etterhvert også. Det fikk vi etter 3 mislykka ivf og et avbrutt fryseforsøk. Nå sitter jeg her og er gravid i uke 26 med tvillinger :P

 

Vi bytta donor også på dette siste forsøket, fikk utført endo scratching, tok akupunktur og hadde helt annen støttebehandling med bla pregnyl to ganger i uka, så hvem vet hva som gjorde susen, noe var det ihvertfall 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker masse lykke til med prøving til alle som holder på! For en prosess det er, spenning og glede og skuffelse i ett eneste kjør... Vi er så vidt i gang igjen (har som tidligere skrevet en gutt på et halvt år), snakket med klinikken i går! De er positive til å starte opp igjen med meg så tidlig, så vi kjører på, vi ;) Må ta nye blodprøver og en tur til gynekolog først, bare for å sjekke at alt er ok etter forrige graviditet og fødsel. Gru-gleder oss til å være på prøverkjøret igjen! Men håper veldig at dette skal gå litt raskt (tok ganske lang tid med førstemann), ønsker oss to tette! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har leste mye her inne, både oppturer og nedturer til dere alle, fant ut at nå var det min/vår tur til å dele. Litt godt å ha noen å dele med når man holder alt hemmelig for de rundt seg, og man heller ikke noen par som er lesbiske som går igjennom samme prosses.

 

Vi er to jenter på 24 år. Vi har prøvd å bli gravide siden februar i fjor, har hatt 5 insiminasjonsforsøk hos Storken i køben. Vi skulle prøve vår sjette ins på en privatklinikk, for å fjerne faktoren med stress/reising osv, men fikk da beskjed om at IVF var nok den beste måten å fortsette på. Jeg har tatt alle slags hormonprøver, alle er perfekte i følge min gynokolog(AMH 30,5 FSH 7,9). Eggledere er også sjekket, alt fint. Og på hver UL rett før eggløsning har gyn vært VELDIG optimistisk, men det har likevel ikke klaffet for oss :(

 

Gynokologen er enda mere optimistisk til IVF, og gir oss gode sjangser til å lykkes. Men jeg tørr jo ikke håpe for mye, da skuffelsen blir så enorm om det ikke går. Vi håper jo så klart på at de kan ta ut en god del egg, at mange blir befruktet slik at noen kan fryses, og to kan settes tilbake. Håper i alle fall på å få satt tilbake to, selvom at vi vet at dette er mer uvanlig siden jeg er så ung. Men føler at vi har brukt så lang tid og mye penger nå, at vi vil ha litt større ods.

 

Jeg venter mensen denne uken, og da kan endelig prosessen med IVF starte, vi gru-gleder oss.

 

Hoi! Dette ble langt... Men godt å få lettet litt på trykket.

Håper alle som ønsker å bli gravide lykkes så raskt som mulig! :D

 

Hei A+S. :)

 

Dette høres jo ganske likt ut som vår historie. Vi har ikke holdt på helt like lenge som dere, men hatt nesten like mange forsøk. Jeg er 25 år, og blir 26 i år. Det er jeg som skal gå gravid, når vi endelig greier det. Kona mi er 28.

Vi har hatt fire inseminasjonsforsøk i naturlig syklus uten hormoner, på Stork Klinikken i København. Første forsøket var i september. Deretter har vi prøvd hver måned, men unntak av desember. Både fordi det havnet i romjula, og fordi vi hadde en slags pausemåned mens vi ventet på svar på hormonprøver, som i likhet med hos dere viste at alt var normalt, i følge gynekologen.

Likevel har vi altså fått negative tester fire ganger, og synes det er skikkelig kjipt. Det er en like stor nedtur hver eneste gang. 

Vi har nå tenkt tanken på å gå over til å gjøre dette i Norge. Vi bor ganske langt nord i landet, så det er både vanskelig og dyrt å komme seg til København på kort varsel.

Jeg har også tenkt tanken på om vi burde gå over til IVF-forsøk nå. Av økonomiske årsaker kommer det i så fall til å bli offentlig. Da får vi jo plutselig en veldig lang og uønsket pause fra prøving, mens vi står på venteliste til å få gjort dette på for eksempel  Rikshospitalet. Når man er så innstilt på å få dette til, og har et så stort ønske om at det skal skje, helst NÅ med en gang. Så føles det ganske vanskelig også. Men det er i alle fall noe vi snakker om for tiden og som vi prøver å finne ut av.

Håper det lykkes for dere på deres første forsøk med IVF. Hold oss veldig gjerne oppdatert på hvordan det går underveis <3

 

Masse, masse lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bebisyk:

Ja, det hørtes virkelig likt ut. Har du også sjekket egglederne? Min gyno var jo redd for at de var tette hos meg, men det var de absolutt ikke.

Jeg har virkelig mye mere troa på IVF. Vi fant ut at vi heller bruker mere penger på ivf nå, enn at vi kanskje må prøve mange flere ganger med insiminasjon. Det blir jo en del tusen til slutt det også. Så er det jo muligheter med fryseforsøk også, hvis de får tatt ut tilstrekkelig med egg på forsøket nå, og de blir befruktet. ;)

Vet ikke helt om psyken min/vår tåler en nedtur til nå, er sikkelig tøft.. Men det vet vel du alt om også.

Vi venter jo bare på at mensen skal komme nå, så vi kan starte på forsøket. Er to dager på overtid, men regner med at det kan ha litt med stresset akkurat nå...

 

Lykke til, til dere også :) Hold oss gjerne oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bebisyk:

Ja, det hørtes virkelig likt ut. Har du også sjekket egglederne? Min gyno var jo redd for at de var tette hos meg, men det var de absolutt ikke.

Jeg har virkelig mye mere troa på IVF. Vi fant ut at vi heller bruker mere penger på ivf nå, enn at vi kanskje må prøve mange flere ganger med insiminasjon. Det blir jo en del tusen til slutt det også. Så er det jo muligheter med fryseforsøk også, hvis de får tatt ut tilstrekkelig med egg på forsøket nå, og de blir befruktet. ;)

Vet ikke helt om psyken min/vår tåler en nedtur til nå, er sikkelig tøft.. Men det vet vel du alt om også.

Vi venter jo bare på at mensen skal komme nå, så vi kan starte på forsøket. Er to dager på overtid, men regner med at det kan ha litt med stresset akkurat nå...

 

Lykke til, til dere også :) Hold oss gjerne oppdatert!

 

Gynekologen som jeg har hatt til nå vet jeg ikke om jeg liker helt. Jeg prøvde å snakke med han om en eventuell sjekk av egglederne. Jeg fikk bare til svar at siden jeg aldri har hatt en klamydiainfeksjon eller lignende var det ingen vits å sjekke det, siden det var så liten sjanse for at de var tette da. Ble egglederne sjekket med laproskopi?

 

Ja, det er virkelig en hard prosess og skulle igjennom dette her. Både for psyken og for lommeboka. Har du hatt inseminasjoner i naturlig syklus eller med hormoner?

 

Nå har jeg fått meg legetime til tirsdag, og skal da inn for å få henvisning til ivf i Norge, hvis fastlegen kan gjøre det. Hvis ikke får han vel henvise meg til gyn igjen, så de kan ta seg av det.Håper bare vi slipper å vente så lenge. Jeg holdt på å bli tullete bare av å ha en pausemåned i desember :P Følte jeg sløste med dyrebare egg :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bebisyk: Hm, om du ikke er fornøyd/komfertabel med gynokologen din, så kan du vel se deg etter en annen? For å få en annen mening i hvertfall? Jeg har heller ikke hatt noen infeksjoner eller kjønnsykdommer, men hun ville likevel sjekke. Hun sa at sjangsen var veldig liten, men man vet jo aldri. Ikke mye vits me inseminasjoner hvis egglederene er tette..

 

Jeg har hatt tre i vanlig syklus og to hvor jeg gikk på pergotime. Men problemet mitt er jo ikke at jeg ikke får eggløsning, så var litt bortkastet med pergo. Fikk bare bivirkninger uten noe særlig resultat.

 

Håper du får komme inn raskt, for å starte med ivf. Sjangsene blir raskt mye høyere, ca dobbelt så mye som med vanlig inseminasjon. De gjør jo ivf på St.olavs også, hvis det var slik at dere bor nord i landet, så trenger dere ikke dra helt ned til oslo. ;)

 

Jeg fikk mensen idag, så i morgen starter jeg med sprøyter. Kan ikke akkurat si at jeg gleder meg, spent på om jeg får noen bivirkninger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg ikke var fornøyd med gynekologen min. Men i dag tok fastlegen kaka. I dag var jeg innom for henvisning til riksen og rekvisisjon til hormonblodprøver og tenkte å dele min frustrasjon med dere. Slik gikk samtalen:

 

Meg: Jeg skulle hatt en rekvisisjon til amh-prøve.

Legen: amh?

Meg: anti müller hormon.

Legen må google hva det er for noe. Det har han aldri hørt om.

 

Meg: Så skulle jeg hatt en henvisning til rikshospitalet, for vi har gitt opp på inseminasjoner og vil over på ivf.

Legen spør hva som er forskjellen.

Legen(etter å ha fått forklaring): Da skal jeg skrive en henvisning for deg i kveld, når jeg ikke har så mange pasienter på venterommet.

Meg: Men jeg mener du må fylle ut et henvisningsskjema. Der skal det være en del info om både meg og kona mi tror jeg, så det tror jeg vi må gjøre sammen, du og jeg.

Legen: da må du fylle ut det selv å levere til meg.Jeg har ikke tid til å være sekretær for deg.

Meg: Du tuller? Jeg kan jo ikke skrive min egen henvisning?

Legen: vel, jeg har ikke tid til å gjøre det. Jeg skriver min egen type henvisning, då kan vi legge til skjema ditt når du har fylt det ut.

Meg: Men det er ting i skjema som må fylles ut fra deg også. Jeg vet jo at gynekologen også kan skrive henvisning for meg. Kan ikke du bare sende meg en henvisning dit heller?

Legen: Ja, hvis du tror de kan gjøre en bedre jobb med å skrive henvisning enn meg så.

Meg: Vet du, at jeg tror faktisk det.

 

Så det var dagens legetime her i gården. Hoho. Hva skal man si da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huttetu, ingen god opplevelse hos legen. Tror min fastlege også er av det litt fjerne slager, så jeg hadde skrevet ut skjemaet hjemme, fylt ut det jeg kunne selv, også tror jeg stort sett hun bare signerte.

Håper du har mer hell hos gynekologen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bebisyk: Hm, om du ikke er fornøyd/komfertabel med gynokologen din, så kan du vel se deg etter en annen? For å få en annen mening i hvertfall? Jeg har heller ikke hatt noen infeksjoner eller kjønnsykdommer, men hun ville likevel sjekke. Hun sa at sjangsen var veldig liten, men man vet jo aldri. Ikke mye vits me inseminasjoner hvis egglederene er tette..

 

Jeg har hatt tre i vanlig syklus og to hvor jeg gikk på pergotime. Men problemet mitt er jo ikke at jeg ikke får eggløsning, så var litt bortkastet med pergo. Fikk bare bivirkninger uten noe særlig resultat.

 

Håper du får komme inn raskt, for å starte med ivf. Sjangsene blir raskt mye høyere, ca dobbelt så mye som med vanlig inseminasjon. De gjør jo ivf på St.olavs også, hvis det var slik at dere bor nord i landet, så trenger dere ikke dra helt ned til oslo. ;)

 

Jeg fikk mensen idag, så i morgen starter jeg med sprøyter. Kan ikke akkurat si at jeg gleder meg, spent på om jeg får noen bivirkninger..

 

St.Olavs gjør tilbyr ikke Ivf til lesbiske dessverre. Men det er to private klinikker i Trondheim som har dette tilbudet :)

Vi har vært på Medicus og vært veldig fornøyd med dem 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer av økonomiske grunner ikke til å gjøre ivf privat. Har allerede brukt noen titusener på privatklinikk i Danmark. Men når man reiser fra flyplassen i Tromsø, så er det like billig (dyrt) å reise til Oslo som til Trondheim. Så det er like greit å dra til riksen som st Olavs. Pluss at svigerforeldrene mine bor i passelig avstand fra riksen, så jeg kan være der om jeg vil det.

Noen som forresten vet om man får dekt reise til ivf-forsøk kun for seg selv, eller kone/medmor også? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg hadde ett lite håp om at de gjorde ivf med donor på st.olavs også. Vet bare at vi også må gjøre det offentlig om det ikke skulle gå med ivf denne gangen, men er så lei av å stresse med reise. Har jo vært i køben 5 ganger, og det vrir seg i magen min bare jeg tenker på å bynne å styre med å gjøre dette en annen plass en tr.heim.

 

Men akkurat nå, får jeg fokusere på at vi lykkes denne gangen. Merker ikke noe på kroppen at jeg går på hormoner, så jeg er litt redd for at de ikke virker, at jeg har fått for liten dose. Når jeg gikk på pergo så fikk jeg sikkelig bivirkninger... Så nå gruer jeg meg litt til fredag og første ultralyd, redd for å få beskjed om at de avbryter forsøket pga av for få folliker. =\ Noen andre som har erfaringer med disse hormonsprøytene Bemfola?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg ikke var fornøyd med gynekologen min. Men i dag tok fastlegen kaka. I dag var jeg innom for henvisning til riksen og rekvisisjon til hormonblodprøver og tenkte å dele min frustrasjon med dere. Slik gikk samtalen:

 

Meg: Jeg skulle hatt en rekvisisjon til amh-prøve.

Legen: amh?

Meg: anti müller hormon.

Legen må google hva det er for noe. Det har han aldri hørt om.

 

Meg: Så skulle jeg hatt en henvisning til rikshospitalet, for vi har gitt opp på inseminasjoner og vil over på ivf.

Legen spør hva som er forskjellen.

Legen(etter å ha fått forklaring): Da skal jeg skrive en henvisning for deg i kveld, når jeg ikke har så mange pasienter på venterommet.

Meg: Men jeg mener du må fylle ut et henvisningsskjema. Der skal det være en del info om både meg og kona mi tror jeg, så det tror jeg vi må gjøre sammen, du og jeg.

Legen: da må du fylle ut det selv å levere til meg.Jeg har ikke tid til å være sekretær for deg.

Meg: Du tuller? Jeg kan jo ikke skrive min egen henvisning?

Legen: vel, jeg har ikke tid til å gjøre det. Jeg skriver min egen type henvisning, då kan vi legge til skjema ditt når du har fylt det ut.

Meg: Men det er ting i skjema som må fylles ut fra deg også. Jeg vet jo at gynekologen også kan skrive henvisning for meg. Kan ikke du bare sende meg en henvisning dit heller?

Legen: Ja, hvis du tror de kan gjøre en bedre jobb med å skrive henvisning enn meg så.

Meg: Vet du, at jeg tror faktisk det.

 

Så det var dagens legetime her i gården. Hoho. Hva skal man si da?

Jeg er i sjokk. Det går da virkelig ikke an?? Du store min...! Jeg ville byttet fastlege på dagen, tror jeg. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå poster jeg her, for nå er vi ENDELIG i gang! Timer er bestilt i hopetall både her i Norge og i Alicante, og jeg vet nesten ikke hva alt går ut på engang. De LEKER ikke ivf-klinikk i Spania..! Men injeksjoner er bestilt og nå har vi begge begynt på hormoner av ymse slag, så da kan jeg vel si at vi er i gang?? :D Og det er så gøy!

Hvis alt går etter planen, reiser vi til Alicante i midten av april for å ta ut min partners egg for befruktning og så sette de inn i meg. Jeg er så sliten i hodet, redd og glad og alt på en gang at jeg har mest lyst til å hyle av glede/frykt :)

Samtidig sitter jeg med skolearbeid til øra og får ikke gjort noe av det! :) 

Hipp hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå poster jeg her, for nå er vi ENDELIG i gang! Timer er bestilt i hopetall både her i Norge og i Alicante, og jeg vet nesten ikke hva alt går ut på engang. De LEKER ikke ivf-klinikk i Spania..! Men injeksjoner er bestilt og nå har vi begge begynt på hormoner av ymse slag, så da kan jeg vel si at vi er i gang?? :D Og det er så gøy!

Hvis alt går etter planen, reiser vi til Alicante i midten av april for å ta ut min partners egg for befruktning og så sette de inn i meg. Jeg er så sliten i hodet, redd og glad og alt på en gang at jeg har mest lyst til å hyle av glede/frykt :)

Samtidig sitter jeg med skolearbeid til øra og får ikke gjort noe av det! :)

Hipp hurra!

T&H. Så spennende at dere er så godt i gang. Vi har snakket om at vi en gang i tiden skal gjøre det samme, men siden kona mi har en biologisk sønn som ble født et par år før jeg møtte dem, så kjører vi på med mine egg og min livmor denne gangen :)

Legen jeg var hos var forresten ikke fastlegen min, men en vikar.

Tenkte forresten jeg skulle tipse deg om en youtube-kanal jeg følger. Søk etter Living Rosa på youtube 😊 det er en videodagbok av to jenter som er i prosessen med å lage barn med den enes egg og den andres livmor. Så er de så skjønne 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Det skal jeg sjekke ut :) Nå har jeg roet meg noen hakk -det er bra en av oss er i stand til å holde en fot i bakken, jeg tar av så fort! :) Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvorfor dere velger å gjøre det på den måten? :) 



Anonymous poster hash: e6ad8...4c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan du. Det er igrunn veldig enkelt :) Jeg har et stort ønske om å gå gravid - det har ikke partneren min, snarere tvert imot. Hun kjenner derimot på behovet for biologisk tilknytning. Det gjør ikke jeg! Kanskje hadde jeg gjort det om vi skulle gjort det på en annen måte. Det vet jeg ikke. Så vi ble veldig glade da vi fant ut at dette var mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal vi hente ut egg på onsdag morgen. Kan ikke akkurat si at jeg gleder meg, engstelig for at det skal gjøre vondt...

Ikke var det så veldig mange folliker å se på ultralyd heller ca 6stk, hvor de lå på 13-17mm i størelse og dette var i går. Veldig bekymret for at jeg skal få beskjed om at forsøket blir avbrutt, eller at ingen av eggene skal bli befruktet. Huff, en ivf-kvinnes bekymringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan du. Det er igrunn veldig enkelt :) Jeg har et stort ønske om å gå gravid - det har ikke partneren min, snarere tvert imot. Hun kjenner derimot på behovet for biologisk tilknytning. Det gjør ikke jeg! Kanskje hadde jeg gjort det om vi skulle gjort det på en annen måte. Det vet jeg ikke. Så vi ble veldig glade da vi fant ut at dette var mulig :)

Woop woop så spennanes! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal vi hente ut egg på onsdag morgen. Kan ikke akkurat si at jeg gleder meg, engstelig for at det skal gjøre vondt...

Ikke var det så veldig mange folliker å se på ultralyd heller ca 6stk, hvor de lå på 13-17mm i størelse og dette var i går. Veldig bekymret for at jeg skal få beskjed om at forsøket blir avbrutt, eller at ingen av eggene skal bli befruktet. Huff, en ivf-kvinnes bekymringer.

Gurimalla så spennende. Det hørtes jo ut som du har mange nok folikler, det er jo ofte mye bedre med få enn med mange. Det ene uttaket vårt ble det faktisk bare tatt ut ett egg!! Skikkelig skuff, men det ble da befruktet og satt inn, dessverre ingen baby men.

 

Jeg har ikke opplevd uttakene som veldig vonde, man blir jo såpass dopa (ihvertfall jeg) at man kjenner ikke allverden... Men det er jo selvfølgelig individuelt. Grudde meg aldri pga smerter ihvertfall :) masse lykke til, til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...