Gå til innhold

Lesbiske prøvere?


BareC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

 

Dette var en spennende tråd for oss som vurderer å starte prosessen med å få barn. Takk for at dere deler historene deres, det er hjelpsomt for oss som er uerfarne på området. Jeg har et spørsmål angående dette med medmor. Vi har vært samboere i over fire år, men ikke folkeregistrert på samme adresse. Kan dette bli et problem i søknaden til medmor? Har lest flere steder at vi må være registrert samboere i to år for at den som ikke bærer barnet skal få de samme rettighetene?

 



Anonymous poster hash: d2287...e94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei!

 

Dette var en spennende tråd for oss som vurderer å starte prosessen med å få barn. Takk for at dere deler historene deres, det er hjelpsomt for oss som er uerfarne på området. Jeg har et spørsmål angående dette med medmor. Vi har vært samboere i over fire år, men ikke folkeregistrert på samme adresse. Kan dette bli et problem i søknaden til medmor? Har lest flere steder at vi må være registrert samboere i to år for at den som ikke bærer barnet skal få de samme rettighetene?

 

 

Anonymous poster hash: d2287...e94

 

Så lenge dere er folkeregistrerte på tidspunktet befruktningen finner sted, så skal det ikke være noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt lov å håpe :) Når jeg var gravid, hadde jeg svaaaaak positiv test (etter tiden) 13 dpo :) Hadde jeg testet 12 dpo hadde den nok vært blank :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal vell ikke tenke at alt håp er ute før mensen kommer. Har veldig mensenmurringer, men det kan jo være tegn på både mens og spire. Får bare ta tiden til hjelp og krysse fingre og tær. :)

 

Anonymous poster hash: fe5ec...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, vi gick igjennom en MA och vill såsmåningom starta på nytt med inseminasjon. Psyk och fysiskt tungt, mycket tankar. Någon som har positiva erfaringer kring fortsättningen? Hur länge har ni väntat för fortsatt behandling i sådant fall? Kram till er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vi er nye her!

Vi er to damer som bor et stykke nord for Oslo. Vi fikk en nydelig sønn sammen i august, han er laget på ivf-klinikken i Oslo. Nå lurer vi på å starte prøvingen på nr to i løpet av våren...føler oss litt sprø, men har lyst på to tette! Noen med erfaringer med det? Vi tenker at vi vil ha helsøsken, så her er samme dame som skal til pers en gang til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vi er nye her!

Vi er to damer som bor et stykke nord for Oslo. Vi fikk en nydelig sønn sammen i august, han er laget på ivf-klinikken i Oslo. Nå lurer vi på å starte prøvingen på nr to i løpet av våren...føler oss litt sprø, men har lyst på to tette! Noen med erfaringer med det? Vi tenker at vi vil ha helsøsken, så her er samme dame som skal til pers en gang til ;)

Hei! Vi har en sønn som kommer til å være 20 mnd når han blir storebror, er jo relativt tett det:) Her har vi vært gravid hver vår gang da. Men, vi vurderer nr 3 også, som nok da blir ganske tett også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy, gratulerer! Det er noe sånt vi ser for oss også :) Håper klinikken godtar å starte raskt på igjen med samme dame, men syklusene mine tikker og går, og jeg er i god form, så satser på det. Blir spennende å bli prøvere igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg nok går veldig bra! :) Jeg som var gravid med nr 1, hadde ett litt trøblete svangerskap som endte i keisersnitt, så var greit å gi kroppen litt pause. Men, er VELDIG klar igjen nå ;) 

 

Er veldig spennende å være prøver, håper det klaffer raskt for dere når dere starter igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal vi prøve igjen om ca 11 dager da.
Ser at kona mi tenker mye om dagen. Det er jo merkelig og stå på utsiden og på en måte vente.
Det er min kropp som går igjennom disse prøvingene. Mye som skjer følelsesmessig for oss begge i prosessen, men alikevel så er man jo på samme plass :) Det er uansett godt og ha hverandre :)
Ønsker så sårt at det snart skal klaffe for oss. Klokken tikker og dagene går.
Bare en gang....gjerne denne gang ;)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at dere blir mammaer denne gangen. 2015 skal bli lesbisk baby-boom! 

Da skal vi prøve igjen om ca 11 dager da.
Ser at kona mi tenker mye om dagen. Det er jo merkelig og stå på utsiden og på en måte vente.
Det er min kropp som går igjennom disse prøvingene. Mye som skjer følelsesmessig for oss begge i prosessen, men alikevel så er man jo på samme plass :) Det er uansett godt og ha hverandre :)
Ønsker så sårt at det snart skal klaffe for oss. Klokken tikker og dagene går.
Bare en gang....gjerne denne gang ;)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner at jeg begynner å bli utålmodig på Riksen. Nå har det bikket 5 mnd siden vi sendte inn søknaden.

Håper den snart blir godkjent slik at vi kan sette oss i den ca 6 mnd lange køen for donor!

Veldig glad for at vi har mye på skjema fremover slik at ventetiden kanskje føles lit kortere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er mange som har mye spennende på gang. Her venter vi på svar på mine hormonblodprøver, før vi prøver en fjerde gang. Jeg har fått svar på alle, utenom AMH og Progesteron, så venter i spenning. Når prøvesvarene kommer skal jeg sende dem til Stork, slik at de kan avgjøre om jeg trygt kan fortsette med inseminasjonsforsøk i naturlig syklus, eller om jeg kanskje trenger litt ekstra hormoner for å få det til.

Så er det bare litt over en uke til neste eggløsning. Derfor hadde vi håpet så veldig på at prøvesvarene hadde kommet til nå, sånn at vi kanskje kunne fått gjort et forsøk på slutten av denne måneden. Vi hadde en pausemåned i desember på grunn av disse hormonprøvene, og jeg hadde ikke forventet at det skulle ta så lang tid at vi måtte hoppe over januar også. Jaja. Klipt å bruke masse penger på ny inseminasjon, kun for å få vite rett etterpå at jeg burde tatt hormoner i tillegg for at muligheten skulle vært størst mulig. 
Vi får vel bare smøre oss med tålmodighet litt til, å se hva som skjer.

 

Håper dere alle får ei fin uke <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper tydeligvis å klage her inne :P I går når jeg kom hjem lå det inkallelse til forsamtale 3 februar!

De manglet dog HIV testen min noe jeg ikke kan skjønne, men skjønte det som at jeg kunne sende kopi om det viste seg at jeg hadde tatt den. Eventuelt kunne jeg ta den hos de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mye spennende på gang for mange her inne i disse dager :Nikke:
Nå har vi vært og inseminert igjen.
Om ikke det går denne gang så får vi tenke i nye baner vi også :Nikke:
Denne turen blei veldig koselig og noe spesiell for oss begge, så uavhengig av resultat så kommer vi til og huske akkurat denne turen :hjerte:
Nå er det bare og vente da. Jeg er jo så innmari god på og vente ....hehehe....Kona istemmer IKKE det utsagnet :D
Nå krysser vi fingre og tær for at det skjer noe inni magen min denne gang og at vi kan få en mageboer inni der de neste 9 mnd :hjerter:
Kona er verdens søteste-rareste som allerede prater til magen :D Fortsett og svømme, fortsett og svømme......Med kart og kompass.LER ! :D
Ha en fin-fin dag der ute damer. Vi som fortsetter og prøve får holde motet oppe :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært å skrevet under papirer på rikshospitalet, så nå er det bare ventingen igjen!

 

Lykke til alle som prøver nå om dagen :babygutt:  :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet noe om hvor lang ventetiden er på Riksen nå? Vi er klarert og venter bare på donor for inseminasjon. Ventet ca 3 måneder siden inntakssamtalen nå...



Anonymous poster hash: fd53f...6b5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Noen som vet noe om hvor lang ventetiden er på Riksen nå? Vi er klarert og venter bare på donor for inseminasjon. Ventet ca 3 måneder siden inntakssamtalen nå...

 

Anonymous poster hash: fd53f...6b5

 

 

Jeg var på samtale i starten av mnd og fikk beskjed om ca 6 mnd ventetid på donor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan gikk UL mam&mam?

Lenge siden jeg har vært her ser jeg :P ul gikk bare fint, to fine gutter der inne :)

 

Så herlig :) :) WOW. Gratulerer!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Noen som vet noe om hvor lang ventetiden er på Riksen nå? Vi er klarert og venter bare på donor for inseminasjon. Ventet ca 3 måneder siden inntakssamtalen nå...

 

Anonymous poster hash: fd53f...6b5

 

 

Jeg var på samtale i starten av mnd og fikk beskjed om ca 6 mnd ventetid på donor :)

 

Det er noe de sier for å helgardere seg. Tror nok du får forsøk før det, vedder på at ringebrevet kommer om maks 2 måneder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blei ingen mageboer denne gang heller.....
Nå står vi litt fast i forhold til hva vi velger og gjøre og hvordan.
Alt er dobbeltsjekket med meg, så alt fungerer som det skal. Ingen tette rør hverken her eller der :ler: 
Så da ser det ut til at det bare ikke har fungert. Hvorfor er det jo ingen som kan svare på, men sånn er det jo iblant da.
Valget nå står på : vente en mnd til og kaste oss (les: meg) på hormoner, for så og prøve på nytt, eller skal man bare prøve en gang nå snart, som vanlig, og bare ta eggløsningssprøyta ?
VIL jo så gjerne, men siden alt fungerer som normalt, så er det vel bare snakk om flaks og uflaks....Ja, eller noe......
Denne gangen var det vanskelig og svelge nederlaget. For det er slik det føles nå.
Man vil, men får ikke til.
Men vil man nok så går man på igjen. Godt man har hverandre i disse tider :kose: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...