Gå til innhold

Lesbiske prøvere?


BareC

Anbefalte innlegg

En ting er i hvertfall sikkert.barn av homofile er mer planlagt og ønsket enn mange barn av heterofile.

Det finnes stort sett aldri riktig tid for det å få barn. Men når det er der finnes det heller ikke noe som var mer riktig.

og hvilke grunnlag har du egentlig for å si dette? At homofile planlegger og ønsker barn mer enn hetrofile? Det er den mest tåpelige kommentaren jeg har lest på lenge! Hva med hetrofile som er ufrivillige barnløse og som ikke klarer å skape barn sammen? Eller de som mister gang på gang?

 

Anonymous poster hash: b1978...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

Hipp hurra, i dag kom mensen! ( ikke så vanlig å bli glad for...) da er det ca 14dager til vi reiser! Vi valgte donor i dag. Spesiell ting å gjøre egentlig.

Håper alt er bra med dere :)

Så utrolig spennende, Silla Vannilla :) Da skjønner jeg at mensen er noe å være glad for. Her er det 12 dager siden vi var til inseminasjon, og jeg skal ta graviditetstesten på fredag. (Den ligger hjemme på badet og roper på meg.) Så jeg håper at mensen holder seg langt unna meg. Den skal du få ha i fred ;)

Hold oss oppdatert når det nærmer seg da! :)

Jeg hadde aldri klart å vente til fredag! Du har en vilje av stål! Krysser fingrene for dere.

Hvor har dere vært? :)

 

Vi hadde journalsamtale med diersklinikk i Århus i dag. Det virket veldig bra. Litt flaut når man ikke helt forstår skurrende dansk over telefonen, men tror vi fikk utvekslet den informasjonen vi skulle ;)

 

Haha. Jo, takk :P Denne prøveperioden så har jeg faktisk hatt en vilje av stål :P Men dette er andre fosøket vårt da. Forrige gang, så testa jeg både på dag 6, dag 9 og til slutt på dag 14. Alle var negative, og jeg tenkte at jeg like godt kunne spart meg for to dager med skuffelse. Så derfor har jeg vært litt flinkere denne gangen :)

Vi har vært på Stork vi. Har vært kjempefornøyde med det :) Det er jo ikke den billigste plassen akkurat, men enkelt og greit å reise til. Og ikke minst veldig hyggelige folk, som er veldig omsorgsfulle og flinke :)

 

Så spennende med journalsamtale. Dansk går faktisk ganske greit for min del. Det var verre for kona :P Hun satt der som et spørsmålstegn gjennom hele samtalen, og jeg måtte oversette for henne når de forsøkte å spørre henne om noe også :P

Det er ikke bare lett nei, men enklere når man kommer ned, og får snakket med folk ansikt til ansikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Hei på dere :):smilyblomst:

 

netopp meldt meg inn. jeg og kjæresten therese er henvist til fertilitets klinikken i haugesund. for assistert befruktning. Veldig spennende! haugesund er en av 3 offentlige klinikker, der man får dekket opp til 3 forsøk. men det jeg lurer på? er sæd bestillt fra european spermbank(som haugesund har avtale med) "med" i prisen på de obligatoriske 15 000 man må dekke? hører gjerne andres erfaringer fra haugesund :)

Det 15000 beløpet er nok bare for å dekke medisiner, vet ikke hvordan Haugesund fungerer sånn sett, men på Medicus må vi dekke sæden selv, bruker cryos. Står det ingenting om dette på nettsidene? :)

 

Uansett, lykke til med forsøk!! :)

heihei :) takk for svar! nei finner ingenting :S søker på haugesund fertilitets senter men kommer ingenting opp. vet haugesund bruker european spermbank da. ligger på rundt 6000 der for å bestille sæd. satser på å bli godt informert på møte :)
Det blir dere sikkert :) vi brukte rundt 10 tusen på sæd nå sist, sikkert brukt 20 til sammen men får heldigvis refundert det man ikke har bruk for

fikk ringt til klinikken idag, de gjorde ikke AID behandling lenger i norge, inseminasjon med donorsæd pga for dårlige reultater. kun i danmark. så her går man rett på IVF behandling. hjelp,spennende. bedre sjangse for hurtig graviditet. hvert forsøk er 1500,men medisinene er dyre vet jeg. aner ikke om donorsæd er inni denne "pakken" eller om man betaler det selv. og hvor mye det koster. har du aning?

Aner faktisk ikke hvordan det fungerer offentlig i forhold til donor. Men så rart at de ikke gjør inseminering da... Det gjør ihvertfall Riksen vet jeg...

 

Lykke til da, ivf er en spennende karusell!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

En ting er i hvertfall sikkert.barn av homofile er mer planlagt og ønsket enn mange barn av heterofile.

Det finnes stort sett aldri riktig tid for det å få barn. Men når det er der finnes det heller ikke noe som var mer riktig.

og hvilke grunnlag har du egentlig for å si dette? At homofile planlegger og ønsker barn mer enn hetrofile? Det er den mest tåpelige kommentaren jeg har lest på lenge! Hva med hetrofile som er ufrivillige barnløse og som ikke klarer å skape barn sammen? Eller de som mister gang på gang?

 

Anonymous poster hash: b1978...f9a

Vær snill å les hele Før du uttaler deg. Jeg sa ikke noe om folk som mister barn eller ikke kan få. Jeg sa at det er mer planleggeing bak barn av homofile enn det er av alle heterofile barn. Sa ikke noe om hvor gjennomtenkt eller ønsket et barn av homofile er vs. Heterofile. For å ta det med teskje. Et homofilt parr kan ikke hoppe til sengs sammen med barn som resultat noe majoriteten av heterofile parr kan.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er helt ny her. Veldig kjekt å lese alle innleggene i denne tråden! Vi er et par som straks skal i gang for første gang:) vi bruker ivf-klinikken i Oslo. Bestilte sæd forrige uke (for en absurd ting å gjøre!) fra european sperm bank, og venter nå på at kona skal få mensen slik at vi kan begynne å telle ned til inseminasjon:D så om to-tre uker har vi antakelig inseminert! Sprøtt og tenke på. Har kjøpt fire doser og håper håper håper på det blir graviditet med det.. Blir veldig spennende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er helt ny her. Veldig kjekt å lese alle innleggene i denne tråden! Vi er et par som straks skal i gang for første gang:) vi bruker ivf-klinikken i Oslo. Bestilte sæd forrige uke (for en absurd ting å gjøre!) fra european sperm bank, og venter nå på at kona skal få mensen slik at vi kan begynne å telle ned til inseminasjon:D så om to-tre uker har vi antakelig inseminert! Sprøtt og tenke på. Har kjøpt fire doser og håper håper håper på det blir graviditet med det.. Blir veldig spennende:)

Hei hei! Da er vi samme sted i løypa:) Bare at jeg fikk mensen for to dager siden og forventer eggløsning ca 15-17 nov.

Er dere fra østlandet? Hvor gamle er dere?

Lykke til, og hold oss oppdatert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hei, er helt ny her. Veldig kjekt å lese alle innleggene i denne tråden! Vi er et par som straks skal i gang for første gang:) vi bruker ivf-klinikken i Oslo. Bestilte sæd forrige uke (for en absurd ting å gjøre!) fra european sperm bank, og venter nå på at kona skal få mensen slik at vi kan begynne å telle ned til inseminasjon:D så om to-tre uker har vi antakelig inseminert! Sprøtt og tenke på. Har kjøpt fire doser og håper håper håper på det blir graviditet med det.. Blir veldig spennende:)

Hei hei! Da er vi samme sted i løypa:) Bare at jeg fikk mensen for to dager siden og forventer eggløsning ca 15-17 nov.

Er dere fra østlandet? Hvor gamle er dere?

Lykke til, og hold oss oppdatert:)

 

Å så spennende:) ja vi bor i Østfold, dere da? Kona har akkurat fylt 38, så vi er litt gamle:p jeg er 33 men kan dessverre ikke få barn, så da ble det henne til tross for relativt høy alder. Men legen trodde ikke det hadde så mye å si siden alt så bra ut med eggreserver og alt annet "der inne"..:) hvor gamle er dere? Dere gjør det i Danmark forsto jeg?

Gøy at det er flere på ca samme sted i løypa, blir ekstra gøy å følge dere da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er helt ny her. Veldig kjekt å lese alle innleggene i denne tråden! Vi er et par som straks skal i gang for første gang:) vi bruker ivf-klinikken i Oslo. Bestilte sæd forrige uke (for en absurd ting å gjøre!) fra european sperm bank, og venter nå på at kona skal få mensen slik at vi kan begynne å telle ned til inseminasjon:D så om to-tre uker har vi antakelig inseminert! Sprøtt og tenke på. Har kjøpt fire doser og håper håper håper på det blir graviditet med det.. Blir veldig spennende:)

hei :)) vi er prøvere i haugesund, men her hadde de kuttet ut inseminasjon pga dårlige resultater :S så de gjorde bare IVF. hva koster det dere å inseminere pluss spermen dere kjøpte? :) så spennende! håper det klaffer på første forsøk :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei, er helt ny her. Veldig kjekt å lese alle innleggene i denne tråden! Vi er et par som straks skal i gang for første gang:) vi bruker ivf-klinikken i Oslo. Bestilte sæd forrige uke (for en absurd ting å gjøre!) fra european sperm bank, og venter nå på at kona skal få mensen slik at vi kan begynne å telle ned til inseminasjon:D så om to-tre uker har vi antakelig inseminert! Sprøtt og tenke på. Har kjøpt fire doser og håper håper håper på det blir graviditet med det.. Blir veldig spennende:)

 

hei :)) vi er prøvere i haugesund, men her hadde de kuttet ut inseminasjon pga dårlige resultater :S så de gjorde bare IVF. hva koster det dere å inseminere pluss spermen dere kjøpte? :) så spennende! håper det klaffer på første forsøk :))

Hei:) å så rart de har kuttet inseminasjon da, men får håpe det går bra med ivf for dere. På ivf-klinikken koster det ca 7500kr pr inseminasjon, og sæden måtte vi bestille selv fra Danmark. Det ble ca 15000kr for 4 doser inkl frakt, pluss 5500 kr for én barnerett. Så pengene fløy fort men vi er glad vi fikk velge donor selv, da var liksom jeg litt mer "med" også, og det var fint å kunne bli enige sammen når skal dere i gang da? Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!
Her fikk jeg akkurat negativ graviditetstest etter andre forsøket vårt i Danmark. Utrolig kjipt, men sånn er det :/
Da regner jeg med at det blir ny tur nedover på oss om litt over to uker. Mensen har ikke kommet enda, så litt usikker på når det blir.
Så innmari kjedelig for både hjerte og lommebok at det ikke bare kan skje med en gang!
Håper alle her inne får ei super helg. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

Her fikk jeg akkurat negativ graviditetstest etter andre forsøket vårt i Danmark. Utrolig kjipt, men sånn er det :/

Da regner jeg med at det blir ny tur nedover på oss om litt over to uker. Mensen har ikke kommet enda, så litt usikker på når det blir.

Så innmari kjedelig for både hjerte og lommebok at det ikke bare kan skje med en gang!

Håper alle her inne får ei super helg. <3

Kjenner godt til de nedturene der, klaffet for meg også på 3 forsøk. Og nå er jeg VELDIG glad for at det ikke klaffet før, for da hadde jeg ikke fått den sønnen jeg har nå. Så det er nok en mening med alt ;) <3 Lykke til på neste forsøk, håper det er "alle gode ting er 3" for dere også :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

Her fikk jeg akkurat negativ graviditetstest etter andre forsøket vårt i Danmark. Utrolig kjipt, men sånn er det :/

Da regner jeg med at det blir ny tur nedover på oss om litt over to uker. Mensen har ikke kommet enda, så litt usikker på når det blir.

Så innmari kjedelig for både hjerte og lommebok at det ikke bare kan skje med en gang!

Håper alle her inne får ei super helg. <3

Har fortsatt ikke opplevd det, men kan bare forestille meg skuffelsen..

Krysser fingrene for at 3, er lykketallet. Premien som venter er nok verdt nedturer for både lommeboken og mammahåpet.

Masse gode tanker til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes virkelig ikke det er kverrulerende og negativt å opplyse folk? Jeg vet om folk som har slitt i flere år med å få gjennom stebarnsadopsjon. Vedkommende jeg svarte, var ikke gift, og derfor må de først gifte seg også. Og, jeg opplyste de om at cryos ikke leverer sæd lenger.Er det noen som er negativ og kverrulerende, så synes jeg det er deg! Flott at dere har hatt en så enkel prosess, men jeg synes det greit å si til andre at det ikke alltid ordner seg såpass lett. Anonym poster: e6ad8aba4a9f1d13280ff96ae61a34c4

En av grunnen til at man kan slite med stedbarns adopsjon, (sier IKKE at det er tilfelle her) er om man ikke anses som "god nok" foreldre. Være seg helse, livs historie, samlivs form/ hyppige partner bytte etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes virkelig ikke det er kverrulerende og negativt å opplyse folk? Jeg vet om folk som har slitt i flere år med å få gjennom stebarnsadopsjon. Vedkommende jeg svarte, var ikke gift, og derfor må de først gifte seg også. Og, jeg opplyste de om at cryos ikke leverer sæd lenger.Er det noen som er negativ og kverrulerende, så synes jeg det er deg! Flott at dere har hatt en så enkel prosess, men jeg synes det greit å si til andre at det ikke alltid ordner seg såpass lett. Anonym poster: e6ad8aba4a9f1d13280ff96ae61a34c4

En av grunnen til at man kan slite med stedbarns adopsjon, (sier IKKE at det er tilfelle her) er om man ikke anses som "god nok" foreldre. Være seg helse, livs historie, samlivs form/ hyppige partner bytte etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

En ting er i hvertfall sikkert.barn av homofile er mer planlagt og ønsket enn mange barn av heterofile.

Det finnes stort sett aldri riktig tid for det å få barn. Men når det er der finnes det heller ikke noe som var mer riktig.

og hvilke grunnlag har du egentlig for å si dette? At homofile planlegger og ønsker barn mer enn hetrofile? Det er den mest tåpelige kommentaren jeg har lest på lenge! Hva med hetrofile som er ufrivillige barnløse og som ikke klarer å skape barn sammen? Eller de som mister gang på gang? Anonymous poster hash: b1978...f9a
Vær snill å les hele Før du uttaler deg. Jeg sa ikke noe om folk som mister barn eller ikke kan få. Jeg sa at det er mer planleggeing bak barn av homofile enn det er av alle heterofile barn. Sa ikke noe om hvor gjennomtenkt eller ønsket et barn av homofile er vs. Heterofile. For å ta det med teskje. Et homofilt parr kan ikke hoppe til sengs sammen med barn som resultat noe majoriteten av heterofile parr kan.
jeg leste alt jeg og jeg er selvsagt enig i at det er mer planlegging bak det å få barn som homofil, men hallo,barnet er mer ønsket av homofile par siden det er lengre vei for de å gå, enn for hetrofile som liksom "bare" kan hoppe til køys? Synes fortsatt det var en tåpelig uttalelse av deg å komme med, og btw så heter det ikke parr men par!

 

Anonymous poster hash: b1978...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi ordentlig i gang:) 1.inseminasjon i går!:D krysser fingre og tær og håper på positivt resultat om et par uker...men prøver å ikke ta helt av, og være forberedt på flere forsøk..men lov å håpe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi ordentlig i gang:) 1.inseminasjon i går!:D krysser fingre og tær og håper på positivt resultat om et par uker...men prøver å ikke ta helt av, og være forberedt på flere forsøk..men lov å håpe;)

Så spennende, lykke til!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende at dere er i gang, Litoli :)

Her venter jeg eggløsning i løpet av helga eller på mandag. Da blir det mest sannsynlig inseminasjon nummer tre.

Har likevel nå funnet ut at det klaffer dårlig med flybilletter til Danmark når man bor så fryktelig langt nord som meg. Skulle testen bli positiv slik at jeg egentlig må reise før mandag, da ser det ut til at det blir litt vanskelig å gjennomføre. Da går det rett og slett ikke fly nedover. 

Alle slags vanskeligheter skal man ha altså. Huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

En ting er i hvertfall sikkert.barn av homofile er mer planlagt og ønsket enn mange barn av heterofile.

Det finnes stort sett aldri riktig tid for det å få barn. Men når det er der finnes det heller ikke noe som var mer riktig.

og hvilke grunnlag har du egentlig for å si dette? At homofile planlegger og ønsker barn mer enn hetrofile? Det er den mest tåpelige kommentaren jeg har lest på lenge! Hva med hetrofile som er ufrivillige barnløse og som ikke klarer å skape barn sammen? Eller de som mister gang på gang? Anonymous poster hash: b1978...f9a
Vær snill å les hele Før du uttaler deg. Jeg sa ikke noe om folk som mister barn eller ikke kan få. Jeg sa at det er mer planleggeing bak barn av homofile enn det er av alle heterofile barn. Sa ikke noe om hvor gjennomtenkt eller ønsket et barn av homofile er vs. Heterofile. For å ta det med teskje. Et homofilt parr kan ikke hoppe til sengs sammen med barn som resultat noe majoriteten av heterofile parr kan.
jeg leste alt jeg og jeg er selvsagt enig i at det er mer planlegging bak det å få barn som homofil, men hallo,barnet er mer ønsket av homofile par siden det er lengre vei for de å gå, enn for hetrofile som liksom "bare" kan hoppe til køys? Synes fortsatt det var en tåpelig uttalelse av deg å komme med, og btw så heter det ikke parr men par!

 

Anonymous poster hash: b1978...f9a

Hvorfor anonym? Par vs parr. Kjekt med autokorektur på mobil. Og jo det er mange hetrofile par og jenter her ute som ikke ønsker at de var gravide. Med bakgrunn av "uhell". Uten å måtte definere alle typer uhell. Om så ikke var ville vel min yrkesgruppe nærmest Vært overflødig. Noe den gjerne må bli. 😊

Enn så rart det høres ut.

Men hvorfor anonym? Tørr du ikke stå for meningen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende at dere er i gang, Litoli :)

 

Her venter jeg eggløsning i løpet av helga eller på mandag. Da blir det mest sannsynlig inseminasjon nummer tre.

Har likevel nå funnet ut at det klaffer dårlig med flybilletter til Danmark når man bor så fryktelig langt nord som meg. Skulle testen bli positiv slik at jeg egentlig må reise før mandag, da ser det ut til at det blir litt vanskelig å gjennomføre. Da går det rett og slett ikke fly nedover.

Alle slags vanskeligheter skal man ha altså. Huff.

Lykke til
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen! Oss fra sørlandet som ventet på eggløsning. Jeg har vært sykemeldt 3uker pga stress, og diverse fysiske symptomer på dette. Jeg hadde beregnet eggløsning ca rundt helga før jeg startet på jobb igjen..

I dag var første dag tilbake på jobb. Tror dere ikke at eggløsningstesten smilte mot meg i dag morges?! Typisk. Jeg sa ifra til sjefen, me n hun nekter meg å reise!! Det er egentlig for sent nå, for vi burde tatt 16.30 båten i dag til danmark. Men jeg er såååå lei meg! At et menneske kan bestemme sånn over andres liv?!

 

Jeg kunne jo ikke ta egenmelding pga nettopp sykemeldt, og fikk ikke innvilget perm. Jeg er så sint! Har hun lov til dette? Syns det er maktmisbruk. Det er snakk om 1 1/2 dag maks.

 

:(

 

Anonymous poster hash: fe5ec...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende at dere er i gang, Litoli :)

 

Her venter jeg eggløsning i løpet av helga eller på mandag. Da blir det mest sannsynlig inseminasjon nummer tre.

Har likevel nå funnet ut at det klaffer dårlig med flybilletter til Danmark når man bor så fryktelig langt nord som meg. Skulle testen bli positiv slik at jeg egentlig må reise før mandag, da ser det ut til at det blir litt vanskelig å gjennomføre. Da går det rett og slett ikke fly nedover.

Alle slags vanskeligheter skal man ha altså. Huff.

Huff det hørtes litt stressende ut:( håper det ordnet seg og at du fikk inseminasjon:) lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen! Oss fra sørlandet som ventet på eggløsning. Jeg har vært sykemeldt 3uker pga stress, og diverse fysiske symptomer på dette. Jeg hadde beregnet eggløsning ca rundt helga før jeg startet på jobb igjen..

I dag var første dag tilbake på jobb. Tror dere ikke at eggløsningstesten smilte mot meg i dag morges?! Typisk. Jeg sa ifra til sjefen, me n hun nekter meg å reise!! Det er egentlig for sent nå, for vi burde tatt 16.30 båten i dag til danmark. Men jeg er såååå lei meg! At et menneske kan bestemme sånn over andres liv?!

 

Jeg kunne jo ikke ta egenmelding pga nettopp sykemeldt, og fikk ikke innvilget perm. Jeg er så sint! Har hun lov til dette? Syns det er maktmisbruk. Det er snakk om 1 1/2 dag maks.

 

:(

 

Anonymous poster hash: fe5ec...4e1

Herregud så utrolig frustrerende...jeg aner ikke hva sjefen har lov til eller ikke, men håper det ordner seg for dere uansett, om ikke nå så neste eggløsning:) lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene går så saaaakte! En drøy uke siden inseminasjon, og vi har merket flere tegn til graviditet- om det er ønsketenkning eller reelt, eller bare pms gjenstår stadig å se:-/ har begynt å teste men negativt så langt.. Men er fortsatt 4-5 dager til mens.. Flere som er utålmodige? Kunne man bare hoppet litt frem i tid så svaret blir endelig! Jaja, dagens hjertesukk fra meg..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig fått tatt meg en dusj etter inseminasjon i Danmark tidligere på morgenen i dag :P
Svett etter lange timer sittende/liggende rolig på en plass over tid.
Dette er gang nr.2 for oss der nede. Liker omgivelsene og menneskene der nede. Hun vi fikk samarbeide med der nede i dag hadde virkelig humor, noe vi trengte etter en lang natt på farten :)
Kjenner jeg er litt øm nedi der denne gang. Er bare og smøre seg med den tålmodigheten man ikke har og vente i laaaaaange nye 14 dager :) Hvis det ikke blir noen mageboer denne gang, så hopper vi over desember og venter (igjen utålmodig) til januar.
Prøver eventuelt en gang til uten noen form for hormoner, før vi prøver max 2 ganger til etter det da på hormoner :)
Har ivertfall en plan, men kjenner klokka tikker for oss ....... Krysser fingre og tær for en ekstra smilende jul ;)



Anonymous poster hash: 0fc10...1f5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...