Gå til innhold

Lesbiske prøvere?


BareC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oi, en hel gjeng :-) Er dere i god form? Her er det mye plager og som tvillinggravid sykemeldes man ganske tidlig, så jeg er sikkert den som har mest tid til å titte innom forumet, heh ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel forsåvidt i god form, men det blir jo en del "vondter" etterhvert. Trøtt og sliten, det begynner å bli tungt! Er i full jobb, men tenker å trappe litt ned i samråd med jordmor..:) Men jeg er (heldigvis!) bare gravid med EN unge...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ut i 100% svangerskapspenger, siste arbeidsdag jeg hadde fikk jeg et par kraftige kynnere. De var slik at jeg måtte sette meg ned og puste meg igjennom de. Fortalte det til legen på kontrollen dagen etter og da fikk jeg ikke lov til å jobbe mer var i uke 28. Ellers så har jeg hatt et helt topp svangerskap uten noe kvalme. Litt støl i kroppen i dag pga jeg gikk knestående i går. Var litt glatt på verandaen og jeg sklei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Misunnelig på dere som er igang med forsøk, og jeg har baby på 4 mnd ;)

Misforstå meg rett, jeg elsker babyen og livet som småbarnsmor. Men spenningen ved forsøk, og ikke minst å være gravid <3 Tror vi må prøve på en til ihvertfall, men får nyte den nydelige babyen og storesøster litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunnelig på dere som er igang med forsøk, og jeg har baby på 4 mnd ;)

Misforstå meg rett, jeg elsker babyen og livet som småbarnsmor. Men spenningen ved forsøk, og ikke minst å være gravid <3 Tror vi må prøve på en til ihvertfall, men får nyte den nydelige babyen og storesøster litt til.

Kjenner til det du skriver ;) Jeg begynte allerede å glede meg til søskenforsøk når sønnen min var 4-5 mnd ;) Og, ikke minst tanken på å få en så fantastisk skapning til inn i livet, er jo bare å glede seg!! :) Håper på å få følge etter som prøver igjen her :) Lykke til alle som er igang, og alle som snart skal føde! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg kan ikke forestille meg å være gravid igjen ;) Har drømt om det hele livet, men synes det er veldig slitsomt. Nysgjerrig på om det berømte hukommelsestapet ved fødsel inntreffer, som gjør at man får lyst igjen... Heldigvis er det en kandidat til, tror det må bli hennes tur hvis vi skal bli flere! Men Koneogkone+2jenter, har dere gjort det i DK? Her i Norge kan man jo bare få to (vi får begge to på en gang nå). Vi har gjort det privat her, men har flere strå på lager hos bank i DK. Nysgjerrig på om det vil være helt uproblematisk å prøve på nr 3 der? Vet du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!! Inseminering på mandag :-D

 

Kanskje vi så hverandre på venterommet Yavanna ;)

 

Jeg var til UL av follikler i dag, og fikk litt kranglete nyheter. Det er to av dem, men de er foreløpig ganske små. Jeg må tilbake for ny UL på onsdag, og begynner å komme i tidsklemma i forhold til planer i helga. Forhåpentligvis får jeg sette sprøyte onsdag og inseminasjon fredag, hvis ikke er det fare for at vi havner på 17 mai. Vi skal i utgangspunktet reise til svigers 16 mai og være der hele helga, og vi får alvorlige forklaringsproblemer hvis vi plutselig ikke skal komme likevel... Akkurat nå er jeg rådvill og litt mer enn litt bekymret. Hadde ønsket meg litt medvind hva gjelder timing!! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg kan ikke forestille meg å være gravid igjen ;) Har drømt om det hele livet, men synes det er veldig slitsomt. Nysgjerrig på om det berømte hukommelsestapet ved fødsel inntreffer, som gjør at man får lyst igjen... Heldigvis er det en kandidat til, tror det må bli hennes tur hvis vi skal bli flere! Men Koneogkone+2jenter, har dere gjort det i DK? Her i Norge kan man jo bare få to (vi får begge to på en gang nå). Vi har gjort det privat her, men har flere strå på lager hos bank i DK. Nysgjerrig på om det vil være helt uproblematisk å prøve på nr 3 der? Vet du det?

Man kan vel prøve på nr 3 i Norge om man går privat? Er vel bare det at det offentlige kun sponser to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trooor jeg faktisk ikke, men det er jo veldig gledelig om jeg tar feil:-) Grunnen til at jeg tror det er at man kun får kjøpt to barneretter fra spermbanken, det reguleres gjennom norsk lov. Det er jo helt idiotisk, jeg håper jeg tar feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jippi!! Inseminering på mandag :-D

 

 

Kanskje vi så hverandre på venterommet Yavanna ;)

 

Jeg var til UL av follikler i dag, og fikk litt kranglete nyheter. Det er to av dem, men de er foreløpig ganske små. Jeg må tilbake for ny UL på onsdag, og begynner å komme i tidsklemma i forhold til planer i helga. Forhåpentligvis får jeg sette sprøyte onsdag og inseminasjon fredag, hvis ikke er det fare for at vi havner på 17 mai. Vi skal i utgangspunktet reise til svigers 16 mai og være der hele helga, og vi får alvorlige forklaringsproblemer hvis vi plutselig ikke skal komme likevel... Akkurat nå er jeg rådvill og litt mer enn litt bekymret. Hadde ønsket meg litt medvind hva gjelder timing!! :sukk:

Det kan jo være at vi så hverandre ja ;-)

 

Skjønner at timingen er dårlig ja... Krysser fingrene for at du får forsøk på fredag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, jeg kan ikke forestille meg å være gravid igjen ;) Har drømt om det hele livet, men synes det er veldig slitsomt. Nysgjerrig på om det berømte hukommelsestapet ved fødsel inntreffer, som gjør at man får lyst igjen... Heldigvis er det en kandidat til, tror det må bli hennes tur hvis vi skal bli flere! Men Koneogkone+2jenter, har dere gjort det i DK? Her i Norge kan man jo bare få to (vi får begge to på en gang nå). Vi har gjort det privat her, men har flere strå på lager hos bank i DK. Nysgjerrig på om det vil være helt uproblematisk å prøve på nr 3 der? Vet du det?

Vi har laget nr 2 på ivf klinikken, og førstemann på RH, så har i utgangspunktet et forsøk igjen offentlig. Men i ventinga på ivf etter 4 ins forsøk gjorde vi et privat forsøk som satt som et skudd. Og ut kom en herlig jente :)

Jeg er helt fortapt i den lille, og håper alle her får oppleve den lykken.

Og når det gjelder hukommelsestapet så er all kvalme, bekkenplager og tom smertene i forbindelse med fødsel snufs borte. Hadde gjort det igjen i morra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men jøss, da har jeg vel misforstått da. Så flott!:-) Hehe, kan ikke forestille meg at jeg glemmer alt dette på det nåværende tidspunkt, på den annen side er det ikke overraskende at naturen er akkurat så genial. Gratulerer så mye med lillejenta! Snart kommer vi etter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trooor jeg faktisk ikke, men det er jo veldig gledelig om jeg tar feil:-) Grunnen til at jeg tror det er at man kun får kjøpt to barneretter fra spermbanken, det reguleres gjennom norsk lov. Det er jo helt idiotisk, jeg håper jeg tar feil!

Man kan lage fler, men ikke med samme donor

donor. Det er kun lov for en donor å ha 2 barn i samme familie i følge Norsk lov. Men mener det er lov med så mange barn du ønsker. De fleipet i alle fall på ivf klinikken om at vi kanskje møttes igjen, og vi er gravide med nr. 2 derfra nå :)

nr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan sikkert stemme! Men er det lov å dra til dk og bruke samme donor der, da..? Man må jo helt aikkert gjøre det som enslig og så stenarnsadoptere i så fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du bruker anonym donor i DK er det ingen restriksjoner tror jeg. Men da følger man ikke Norsk lov og mister retten til medmorskap. Så da må man stebarnsadoptere i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke. Men hvis du har kjøpt 2 barneretter på de fra før så tror jeg ikke det går å bruke de til en nr.3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bli gravid med nr 3 i danmark, med samme åpne donor :) Blir du gravid i DK trenger man ikke bekymre seg for barnerett, og man får medmorskap så lenge man bruker åpen donor :) En av mange grunner til at vi valgte DK :)



Anonymous poster hash: e6ad8...4c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være at vi så hverandre ja ;-)

Skjønner at timingen er dårlig ja... Krysser fingrene for at du får forsøk på fredag!!

 

 

Hvordan gikk det forresten med dere Yavanna? Inne i den lange ventetida nå? ;)

 

Jeg håper også det blir fredag. Svaret kommer senere i dag.... Litt dårlig konsentrasjon på jobb i dag kjenner jeg, men det er vel sånn det blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det forresten med dere Yavanna? Inne i den lange ventetida nå? ;)

 

Jeg håper også det blir fredag. Svaret kommer senere i dag.... Litt dårlig konsentrasjon på jobb i dag kjenner jeg, men det er vel sånn det blir!

Joda, her går det bra. Prøver å ikke tenke på det hele tiden ;-) skal ta blodprøve 27. men kommer sikkert til å teste før...

 

Ble det på fredag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, her går det bra. Prøver å ikke tenke på det hele tiden ;-) skal ta blodprøve 27. men kommer sikkert til å teste før...

Ble det på fredag?

 

Ja, det ble heldigvis fredag. Inseminasjon dagen etter Ovitrelle denne gangen, mot to dager etter til vanlig. Kanskje det er det som utgjør forskjellen?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ble heldigvis fredag. Inseminasjon dagen etter Ovitrelle denne gangen, mot to dager etter til vanlig. Kanskje det er det som utgjør forskjellen?? :)

Lykke til i dag! Krysser fingrene for deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...