Gå til innhold

Lesbiske prøvere?


BareC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da har 14 dager gått siden inseminasjon, og etter mange negative tester var det i dag POSITIV test og ingen mens!!!!! Har ikke gått opp for oss enda. Etter en uke med negative tester prøvde vi å innstille oss på at det ikke gikk denne gangen, og så våkner vi opp til verdens beste overraskelse:D helt utrolig at det klaffet på første forsøk (kryss i taket, mye kan skje enda, men er i alle fall gravid!). Klinikken ba oss teste 6.des, så vi får uansett vente med å juble helt til da, men ikke lett å tenke på noe annet, og ikke kan man si det til noen heller! Så da måtte jeg skrive det her;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy Litoli!

For oss klaffet det på andre forsøk begge ganger, og det gikk bra :) Nå har vi en toåring og en som er drøye to uker :)

 

Fantastisk følelse med positiv test! Nyt den og forhåpentligvis har dere en liten baby om drøye 8 måneder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har 14 dager gått siden inseminasjon, og etter mange negative tester var det i dag POSITIV test og ingen mens!!!!! Har ikke gått opp for oss enda. Etter en uke med negative tester prøvde vi å innstille oss på at det ikke gikk denne gangen, og så våkner vi opp til verdens beste overraskelse:D helt utrolig at det klaffet på første forsøk (kryss i taket, mye kan skje enda, men er i alle fall gravid!). Klinikken ba oss teste 6.des, så vi får uansett vente med å juble helt til da, men ikke lett å tenke på noe annet, og ikke kan man si det til noen heller! Så da måtte jeg skrive det her;)

Gratulerer så mye, det er lov å juble da :) er det lenge siden inseminering nå da?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Nå er det en stund siden jeg har skrevet noe her.. Siden sist har det vært en SA og en negativ test, nå venter vi på ny eggløsning så skal vi inn igjen. Sitter å krysser fingrene for at alle gode ting er tre <3 
Er det noen som har noe erfaring med å gå over på IVF og hvor tidlig evt?? Ønske er jo selvfølgelig så stort, og klarer helt ikke å slippe tanken på at vi egentlig var gravid.. Og det er vel større sannsynlighet for at det klaffer ved IVF i stedet for inseminasjon? 
 

Så også at det var noen som skrev at det var andre steder hvor de ikke gjorde AID lenger og at de heller gikk rett over på IVF?

Endret av Vimsethea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har 14 dager gått siden inseminasjon, og etter mange negative tester var det i dag POSITIV test og ingen mens!!!!! Har ikke gått opp for oss enda. Etter en uke med negative tester prøvde vi å innstille oss på at det ikke gikk denne gangen, og så våkner vi opp til verdens beste overraskelse:D helt utrolig at det klaffet på første forsøk (kryss i taket, mye kan skje enda, men er i alle fall gravid!). Klinikken ba oss teste 6.des, så vi får uansett vente med å juble helt til da, men ikke lett å tenke på noe annet, og ikke kan man si det til noen heller! Så da måtte jeg skrive det her;)

 

Gratulerer så masse! :D Helt fantastisk følelse <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere. Nå er det en stund siden jeg har skrevet noe her.. Siden sist har det vært en SA og en negativ test, nå venter vi på ny eggløsning så skal vi inn igjen. Sitter å krysser fingrene for at alle gode ting er tre <3

Er det noen som har noe erfaring med å gå over på IVF og hvor tidlig evt?? Ønske er jo selvfølgelig så stort, og klarer helt ikke å slippe tanken på at vi egentlig var gravid.. Og det er vel større sannsynlighet for at det klaffer ved IVF i stedet for inseminasjon?

 

Så også at det var noen som skrev at det var andre steder hvor de ikke gjorde AID lenger og at de heller gikk rett over på IVF?

Ingen erfaring med inseminasjon, men gikk rett over på IVF på alle forsøk vi har hatt, både meg og samboeren :)

 

Tok 1 forsøk til min samboer og 4 til meg , etter at vi byttet donor ble det full klaff og vi venter tvillinger 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy Litoli!

For oss klaffet det på andre forsøk begge ganger, og det gikk bra :) Nå har vi en toåring og en som er drøye to uker :)

 

Fantastisk følelse med positiv test! Nyt den og forhåpentligvis har dere en liten baby om drøye 8 måneder :)

Å så gøy å høre:) godt å vite at det kan gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da har 14 dager gått siden inseminasjon, og etter mange negative tester var det i dag POSITIV test og ingen mens!!!!! Har ikke gått opp for oss enda. Etter en uke med negative tester prøvde vi å innstille oss på at det ikke gikk denne gangen, og så våkner vi opp til verdens beste overraskelse:D helt utrolig at det klaffet på første forsøk (kryss i taket, mye kan skje enda, men er i alle fall gravid!). Klinikken ba oss teste 6.des, så vi får uansett vente med å juble helt til da, men ikke lett å tenke på noe annet, og ikke kan man si det til noen heller! Så da måtte jeg skrive det her;)

Gratulerer så mye, det er lov å juble da :) er det lenge siden inseminering nå da?? :)

Tusen takk:) ja nå er det da 15 dager siden inseminering;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye litoli. Nå har dere en SPENNENDE tid fremfor dere :) Det er noe helt magisk med det første svangerskapet, hvor alt er nytt og spennende :) Nå kan dere nyyyte julen sammen med en fantastisk hemmelighet i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei dere. Nå er det en stund siden jeg har skrevet noe her.. Siden sist har det vært en SA og en negativ test, nå venter vi på ny eggløsning så skal vi inn igjen. Sitter å krysser fingrene for at alle gode ting er tre <3

Er det noen som har noe erfaring med å gå over på IVF og hvor tidlig evt?? Ønske er jo selvfølgelig så stort, og klarer helt ikke å slippe tanken på at vi egentlig var gravid.. Og det er vel større sannsynlighet for at det klaffer ved IVF i stedet for inseminasjon?

 

Så også at det var noen som skrev at det var andre steder hvor de ikke gjorde AID lenger og at de heller gikk rett over på IVF?

Ingen erfaring med inseminasjon, men gikk rett over på IVF på alle forsøk vi har hatt, både meg og samboeren :)

 

Tok 1 forsøk til min samboer og 4 til meg , etter at vi byttet donor ble det full klaff og vi venter tvillinger

 

ÅÅÅ <3 Gratulerer så masse med to fantastiske spirer i magen!! Dobbel glede :D 

 

Var det en grunn til at dere ikke forsøkte inseminasjon først? Vi er ved IVF klinikken og der ønsket de inseminasjon før det ble snakk om IVF. De sa at man gjerne måtte forsøke en god del ganger før det klaffet.. 

Men hvordan foregikk IVF behandlingen? Fra dere startet med hormoner osv til dere var inne til første innsettning av egg, tok dette lang tid?? Er en stk. frøken utålmodig her ;) hihi

 

Først og fremst håper jeg på at det går denne gangen (imseminasjon om noen dager) så må vi evt. begynne å spare opp igjen :) Tar på lommeboka, men premien er absolutt verdt det!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Hei dere. Nå er det en stund siden jeg har skrevet noe her.. Siden sist har det vært en SA og en negativ test, nå venter vi på ny eggløsning så skal vi inn igjen. Sitter å krysser fingrene for at alle gode ting er tre <3

Er det noen som har noe erfaring med å gå over på IVF og hvor tidlig evt?? Ønske er jo selvfølgelig så stort, og klarer helt ikke å slippe tanken på at vi egentlig var gravid.. Og det er vel større sannsynlighet for at det klaffer ved IVF i stedet for inseminasjon?

 

Så også at det var noen som skrev at det var andre steder hvor de ikke gjorde AID lenger og at de heller gikk rett over på IVF?

Ingen erfaring med inseminasjon, men gikk rett over på IVF på alle forsøk vi har hatt, både meg og samboeren :)

 

Tok 1 forsøk til min samboer og 4 til meg , etter at vi byttet donor ble det full klaff og vi venter tvillinger

ÅÅÅ <3 Gratulerer så masse med to fantastiske spirer i magen!! Dobbel glede :D

 

Var det en grunn til at dere ikke forsøkte inseminasjon først? Vi er ved IVF klinikken og der ønsket de inseminasjon før det ble snakk om IVF. De sa at man gjerne måtte forsøke en god del ganger før det klaffet..

Men hvordan foregikk IVF behandlingen? Fra dere startet med hormoner osv til dere var inne til første innsettning av egg, tok dette lang tid?? Er en stk. frøken utålmodig her ;) hihi

 

Først og fremst håper jeg på at det går denne gangen (imseminasjon om noen dager) så må vi evt. begynne å spare opp igjen :) Tar på lommeboka, men premien er absolutt verdt det!

Ivf er jo en helt annen verden enn inseminasjon, så jeg ville ikke kastet meg på den karusellen med mindre jeg måtte! Prøv ihvertfall 5-6 inseminasjoner først, minst mulig inngrep i kroppen er det beste etter min mening; med mindre man MÅ såklart :) Tålmodighet er en del av det man må ha i dette "gamet" her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Hei dere. Nå er det en stund siden jeg har skrevet noe her.. Siden sist har det vært en SA og en negativ test, nå venter vi på ny eggløsning så skal vi inn igjen. Sitter å krysser fingrene for at alle gode ting er tre <3

Er det noen som har noe erfaring med å gå over på IVF og hvor tidlig evt?? Ønske er jo selvfølgelig så stort, og klarer helt ikke å slippe tanken på at vi egentlig var gravid.. Og det er vel større sannsynlighet for at det klaffer ved IVF i stedet for inseminasjon?

 

Så også at det var noen som skrev at det var andre steder hvor de ikke gjorde AID lenger og at de heller gikk rett over på IVF?

Ingen erfaring med inseminasjon, men gikk rett over på IVF på alle forsøk vi har hatt, både meg og samboeren :)

 

Tok 1 forsøk til min samboer og 4 til meg , etter at vi byttet donor ble det full klaff og vi venter tvillinger

ÅÅÅ <3 Gratulerer så masse med to fantastiske spirer i magen!! Dobbel glede :D

 

Var det en grunn til at dere ikke forsøkte inseminasjon først? Vi er ved IVF klinikken og der ønsket de inseminasjon før det ble snakk om IVF. De sa at man gjerne måtte forsøke en god del ganger før det klaffet..

Men hvordan foregikk IVF behandlingen? Fra dere startet med hormoner osv til dere var inne til første innsettning av egg, tok dette lang tid?? Er en stk. frøken utålmodig her ;) hihi

 

Først og fremst håper jeg på at det går denne gangen (imseminasjon om noen dager) så må vi evt. begynne å spare opp igjen :) Tar på lommeboka, men premien er absolutt verdt det!

Vi valgte det for min del fordi sjangsen er noe større enn ved inseminasjon, jeg har normalt amh og ingenting som skulle tilsi at det ikke skulle gå bra. De fant ut etterhvert, at jeg hadde litt ivrige eggstokker og veldig mange folikler så det ble vanskelig å finne riktige hormoner. Men jeg tror alt handlet om at jeg og donor ikke var en god match, siden det klaffet med engang etter vi byttet 👍

 

Ivf prosessen eller karusellen om du vil, starter med at man begynner på hormoner når man har fått mensen, hormonene skal passe deg og er viktig å være nøye med. Man bruker disse i ca 7-10 dager, avhengig av hvordan foliklene vokser. Ett av hormonene gjør at de vokser, ett annet stopper foliklene for å "slippe taket", disse starter du med rundt dag 6 kanskje.

 

I løpet av den perioden er du inne og sjekker veksten, og får enten beskjed om å fortsette åå hormonene eller sette eggløsningssprøyta etter en dag eller så. Etter det må du vente 72 timer (tror jeg) før du møter opp for uttak og får en liten dæsj medisiner slik at du ikke har vondt. Jeg har ikke hatt noen fæle opplevelser på uttak, men vet noen har hatt det. På uttak får du høre hvor mange folikler de får ut og de blir deretter dyrket i alt fra 2 til 5 dager. Innsett blir etter dette, eventuelt får du også noen embryo på frys👍

Så er det bare å smøre seg med tolmodighet og eventuelt noe digg støttebehandling i 14 dager, så test! 👏

 

Vi orka ikke "kaste bort" penger på inseminering, men jeg vet at mange lykkes her. Jeg vet jo feks at noen har prøvd ivf flere ganger, for så å lykkes på en inseminasjon....

 

Lykke til, håper det klaffer og at dere slipper ivf, det er kostbart og en påkjenning om du skulle reagere sterkt på hormonene 😲👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hej!

Jag är ny här och kände att jag inte kunde bara läsa alla erfarenheter utan att själv skriva något. Vi är skrämmande likt med Litoli i denna process med + igår efter första insem.försök på ivfklinikken för 2veckor sedan. Spännande resa hittills och lika spännande framöver. Jag hejar på er alla som går i väntans prövningens tider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej!

Jag är ny här och kände att jag inte kunde bara läsa alla erfarenheter utan att själv skriva något. Vi är skrämmande likt med Litoli i denna process med + igår efter första insem.försök på ivfklinikken för 2veckor sedan. Spännande resa hittills och lika spännande framöver. Jag hejar på er alla som går i väntans prövningens tider!

Så spennende, lykke til. Bor dere i Oslo?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye litoli. Nå har dere en SPENNENDE tid fremfor dere :) Det er noe helt magisk med det første svangerskapet, hvor alt er nytt og spennende :) Nå kan dere nyyyte julen sammen med en fantastisk hemmelighet i magen :)

Tusen takk:)) ja veldig spennende med alt som skjer inni magen til kona nå, jula blir helt klart spesiell:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye litoli. Nå har dere en SPENNENDE tid fremfor dere :) Det er noe helt magisk med det første svangerskapet, hvor alt er nytt og spennende :) Nå kan dere nyyyte julen sammen med en fantastisk hemmelighet i magen :)

Tusen takk:)) ja veldig spennende med alt som skjer inni magen til kona nå, jula blir helt klart spesiell:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej!

Jag är ny här och kände att jag inte kunde bara läsa alla erfarenheter utan att själv skriva något. Vi är skrämmande likt med Litoli i denna process med + igår efter första insem.försök på ivfklinikken för 2veckor sedan. Spännande resa hittills och lika spännande framöver. Jag hejar på er alla som går i väntans prövningens tider!

Hei! Så gøy at vi er så og si nøyaktig like langt! Blir ekstra gøy å følge dere:) har dere merket noen symptomer enda? Her har kona merket det fra omtrent dagen etter inseminering- ømme bryster, stikk i magen, "mensensmerter", vondt i ryggen, og nå i det siste ekstremt trøtt, og en del humørsvingninger:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja visst, kul att finna flera i samma situation och extra speciellt såhär i starten att vi är på samma dag! Hoppas det går bra för oss "alla", den närmaste tiden är ju så osäker.. Hittills har hon i princip inte haft andra symptom än utebliven mens, kanske trötthet (om det inte är vädret). Vart är det ni bor? Visst var ert det första försök?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja visst, kul att finna flera i samma situation och extra speciellt såhär i starten att vi är på samma dag! Hoppas det går bra för oss "alla", den närmaste tiden är ju så osäker.. Hittills har hon i princip inte haft andra symptom än utebliven mens, kanske trötthet (om det inte är vädret). Vart är det ni bor? Visst var ert det första försök?

Vi bor i Østfold, dere i Oslo? Ja var vårt første forsøk:) positiv test i dag også så nå er det bare å si fra til klinikken:) blir spennende! Håper på ultralyd før jul:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så dum og teste i går og det er jo altfor tidlig, men jeg håpet den skulle slå ut alikevel da.
Skikkelig teit av meg, for det endte jo opp med en skikkelig elendig dag i går. Og de har jeg egentlig ganske så sjelden.
Jeg er utrolig dårlig på og gå og vente og ville bare ha ett liiiite tegn. Men neida. Det tegnet uteble.
Så nå regner jeg bare med at det ikke ble noe som helst denne gangen heller.
Leste litt her inne i går og fikk med meg at det er flere som tester for tidlig og får negativt svar, for så og få positivt når tiden egentlig er inne for testing.
Kona krysser fortsatt fingrene, mens jeg vet ikke hva jeg tenker en gang.
Jeg har riktignok blitt gravid før og født før, men det er vel denne alderen som slår inn da.......Eller noe :)
Alle tegnene man leter etter er håpløst med meg, for jeg kjenner jo når jeg får eggløsning og blir kvalm litt før mens alikevel liksom :P
Dagens frustrasjon fra meg og så håper jeg at alle som vil her inne får det til <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så dum og teste i går og det er jo altfor tidlig, men jeg håpet den skulle slå ut alikevel da.

Skikkelig teit av meg, for det endte jo opp med en skikkelig elendig dag i går. Og de har jeg egentlig ganske så sjelden.

Jeg er utrolig dårlig på og gå og vente og ville bare ha ett liiiite tegn. Men neida. Det tegnet uteble.

Så nå regner jeg bare med at det ikke ble noe som helst denne gangen heller.

Leste litt her inne i går og fikk med meg at det er flere som tester for tidlig og får negativt svar, for så og få positivt når tiden egentlig er inne for testing.

Kona krysser fortsatt fingrene, mens jeg vet ikke hva jeg tenker en gang.

Jeg har riktignok blitt gravid før og født før, men det er vel denne alderen som slår inn da.......Eller noe :)

Alle tegnene man leter etter er håpløst med meg, for jeg kjenner jo når jeg får eggløsning og blir kvalm litt før mens alikevel liksom :P

Dagens frustrasjon fra meg og så håper jeg at alle som vil her inne får det til <3

Ikke ta sorgene på forskudd..flere som ikke tester positivt før flere dager etter ikm:) og OM dere skulle være uheldige denne gangen er det ikke vits å ta skuffelsen to ganger- både nå på forskudd og når det evt skulle bli virkelig? Ikke midt håpet:) vi testet omtrent to ganger hver dag siste uka før ikm med negative resultater..og på mensdagen var det positivt!! Og det med en på 38 år..:) lykke til, krysser fingrene:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...