Gjest Jente07♥ Skrevet 15. oktober 2012 #1 Del Skrevet 15. oktober 2012 Mistet i dag, og nå må vi privat.... Alt må dekkes på forsøket, medisiner++, og sparepengene er gått vekk over sommeren på en masse uforutsette utgifter.... Så hvordan finansierer dere private forsøk, har alle sparepenger? Utrolig irriterende, når vi egentlig hadde pengene, men måtte bruke de. Er det best å låne opp på huset, eller ville dere heller ventet og spart? Pga litt ustabil inntekt for vår del de neste mnd blir det ikke mye å spare av, så da går det sikkert minst et år før vi har spart opp....og jeg vil ikke vente så lenge.... Hadde gledet meg sånn til liten baby til sommeren, gledet meg til voksende mage, kvalmen tok jeg lykkelig i mot, og nå er drømmen borte på et sekund.... Jeg vil ikke vente, vil så gjerne bli gravid igjen med en gang. Er Hausken å anbefale? Har hørt så utrolig masse godt om han! Og fikk en gooood feeling da jeg pratet med han i dag. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143980813-erfaringer-med-hausken-noen-og-tips-til-hvordan-finansiere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest usababy Skrevet 16. oktober 2012 #2 Del Skrevet 16. oktober 2012 Hei! Vi holder til på Hausken, og skal igang med 3.forsøk i desember (sannsynligvis). De er veldig hyggelige der, og en føler seg velkommen og ivaretatt. Anbefaler Hausken! Ang finansiering så tror jeg folk gjør litt forskjellig. Noen tar lån,noen bruker feriepenger eller selger ting. F eks om en har en dyr bil, kan en selge denne og kjøpe en billigere. Eller om en har andre tin å selge som en får noe for. Sparekniven blir gjern litt skarpere når en sparer til prøverør, og en må tenke i nye baner. Lykke til med forsøk! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143980813-erfaringer-med-hausken-noen-og-tips-til-hvordan-finansiere/#findComment-144640813 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante_Esel Skrevet 16. oktober 2012 #3 Del Skrevet 16. oktober 2012 Mistet i dag, og nå må vi privat.... Alt må dekkes på forsøket, medisiner++, og sparepengene er gått vekk over sommeren på en masse uforutsette utgifter.... Så hvordan finansierer dere private forsøk, har alle sparepenger? Utrolig irriterende, når vi egentlig hadde pengene, men måtte bruke de. Er det best å låne opp på huset, eller ville dere heller ventet og spart? Pga litt ustabil inntekt for vår del de neste mnd blir det ikke mye å spare av, så da går det sikkert minst et år før vi har spart opp....og jeg vil ikke vente så lenge.... Hadde gledet meg sånn til liten baby til sommeren, gledet meg til voksende mage, kvalmen tok jeg lykkelig i mot, og nå er drømmen borte på et sekund.... Jeg vil ikke vente, vil så gjerne bli gravid igjen med en gang. Er Hausken å anbefale? Har hørt så utrolig masse godt om han! Og fikk en gooood feeling da jeg pratet med han i dag. off så leit å miste... mistet selv for et år siden... en lenge etterlengtet IVF spire.... da var jeg veldig klar på å fortsette nye forsøk... og jeg tenkte ikke et sekund på å bearbeide den store sorgen jeg faktisk fikk av denne aborten.... jeg rakk et forsøk før jeg plutselig møtte veggen.... da var jeg helt utslitt av prøverør, sorg, spontanabort.... brukte faktisk helt fra mars- august for å komme meg opp på beina igjen.... så selv om du føler det er lenge å vente, så kan det også være veldig lurt å ta seg tid til å kjenne på alt det vonde.... Jeg trodde selvfølgelig at jeg skulle bli gravid på neste forsøk, siden kroppen da hadde "knekt koden".... men det er tydeligvis ikke noen garanti.... så i sommer bestemte vi oss for å ta en pause, spare litt penger ( selv om vi kunne klart å finansiere private forsøk med en gang) og denne pausa er det beste som har skjedd meg.... er fortsatt ikke gravid, men føler at jeg har fått tilbake livet mitt.... jaja.. jeg bare skravler som vanlig, men ville bare fortelle deg dette.... ta deg tid, og lytt til kroppen din! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143980813-erfaringer-med-hausken-noen-og-tips-til-hvordan-finansiere/#findComment-144641524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi skalblimamma <3 Skrevet 16. oktober 2012 #4 Del Skrevet 16. oktober 2012 Adine er en veldig klok dame... <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143980813-erfaringer-med-hausken-noen-og-tips-til-hvordan-finansiere/#findComment-144641664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulte med to små Skrevet 16. oktober 2012 #5 Del Skrevet 16. oktober 2012 Mistet i dag, og nå må vi privat.... Alt må dekkes på forsøket, medisiner++, og sparepengene er gått vekk over sommeren på en masse uforutsette utgifter.... Så hvordan finansierer dere private forsøk, har alle sparepenger? Utrolig irriterende, når vi egentlig hadde pengene, men måtte bruke de. Er det best å låne opp på huset, eller ville dere heller ventet og spart? Pga litt ustabil inntekt for vår del de neste mnd blir det ikke mye å spare av, så da går det sikkert minst et år før vi har spart opp....og jeg vil ikke vente så lenge.... Hadde gledet meg sånn til liten baby til sommeren, gledet meg til voksende mage, kvalmen tok jeg lykkelig i mot, og nå er drømmen borte på et sekund.... Jeg vil ikke vente, vil så gjerne bli gravid igjen med en gang. Er Hausken å anbefale? Har hørt så utrolig masse godt om han! Og fikk en gooood feeling da jeg pratet med han i dag. off så leit å miste... mistet selv for et år siden... en lenge etterlengtet IVF spire.... da var jeg veldig klar på å fortsette nye forsøk... og jeg tenkte ikke et sekund på å bearbeide den store sorgen jeg faktisk fikk av denne aborten.... jeg rakk et forsøk før jeg plutselig møtte veggen.... da var jeg helt utslitt av prøverør, sorg, spontanabort.... brukte faktisk helt fra mars- august for å komme meg opp på beina igjen.... så selv om du føler det er lenge å vente, så kan det også være veldig lurt å ta seg tid til å kjenne på alt det vonde.... Jeg trodde selvfølgelig at jeg skulle bli gravid på neste forsøk, siden kroppen da hadde "knekt koden".... men det er tydeligvis ikke noen garanti.... så i sommer bestemte vi oss for å ta en pause, spare litt penger ( selv om vi kunne klart å finansiere private forsøk med en gang) og denne pausa er det beste som har skjedd meg.... er fortsatt ikke gravid, men føler at jeg har fått tilbake livet mitt.... jaja.. jeg bare skravler som vanlig, men ville bare fortelle deg dette.... ta deg tid, og lytt til kroppen din! Dvs jeg liker din klokskap og erfaring, ikke at du har hatt det så vondt! Men det skjønte du nok! Lykke til du også Adine! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143980813-erfaringer-med-hausken-noen-og-tips-til-hvordan-finansiere/#findComment-144641683 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante_Esel Skrevet 16. oktober 2012 #6 Del Skrevet 16. oktober 2012 man lærer så lenge man lever.... er godt å ha begge beina plantet på jorda igjen ihvertfall lykke til alle 3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143980813-erfaringer-med-hausken-noen-og-tips-til-hvordan-finansiere/#findComment-144641693 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante_Esel Skrevet 16. oktober 2012 #7 Del Skrevet 16. oktober 2012 Adine er en veldig klok dame... <3 føler meg så gammel når du kaller meg "klok dame" hihi Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143980813-erfaringer-med-hausken-noen-og-tips-til-hvordan-finansiere/#findComment-144641707 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ru Skrevet 17. oktober 2012 #8 Del Skrevet 17. oktober 2012 Hei! Jeg bruker også Klinikk Hausken. Sykepleierene ver veldig hyggelige og legene er veldig dyktig i jobben sin. Vi er blitt tatt godt i mot, men jeg må innrømme at etter at vi begynte å håpe at vi hadde en sjanse til å få barn ble jeg litt nedstemt (realitetsorientet) i forsamtale med lege. Ble fortalt alt veldig tydelig (klart). Kaller spade for en spade. Følte meg litt dum. Men er over det nå, vet vi får den beste hjelp vi kan få :-) Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143980813-erfaringer-med-hausken-noen-og-tips-til-hvordan-finansiere/#findComment-144644477 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutla Skrevet 18. oktober 2012 #9 Del Skrevet 18. oktober 2012 Vår erfaring med Hausken er topp! Vi er så heldige at jeg er gravid, på tross av at de kun fant få levende hos mannen den dagen jeg hadde uttakt - og at kvaliteten på eggene mine var litt ymse :-) Og jeg kan ikke fullrose sykepleiere og legene der nok! Dyktige, ja. Men også forståelsesfulle og har tid til deg, både på konsultasjonene - men også når du ringer. Det eneste er at de kan være litt vanskelige å nå på telefon av og til. Men du klarer alltid å komme igjennom på et vis. Når det gjelder økonomi brukte vi litt tid på å spare oss opp, men vi har også droppet en del ting. Som lang ferie, jeg har jobbet (selv om jeg skulle ønsket at jeg kunne gått hjemme), vi kjører billige biler og sparer der vi kan. Men vi er også heldige der. Har god og stabil økonomi, og trygge jobber begge to. Lykke til! Tror ikke du vil angre på at du velger Hausken, enten det går bra eller ikke. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143980813-erfaringer-med-hausken-noen-og-tips-til-hvordan-finansiere/#findComment-144648544 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernemagnolia Skrevet 18. oktober 2012 #10 Del Skrevet 18. oktober 2012 Har ikke selv brukt Hausken men vet det er mange som anbefaller klinikken. De har gode leger og Norges beste laboratorieutstyr. Vet det er mange som har fått oppfylt drømmen sin på den klinikken. Jeg ville lyttet til kroppen først og fremst. Hva orker du å gå igjennom? Noen trenger tid for å bearbeide tankene mens andre igjen trenger å hoppe rett på for å ikke gå ned i kjellerens tunge tankeboks. Hva vil og ønsker du/dere? Vi har til nå hatt tre private forsøk. Pengene har vi skaffet gjennom refinansiering av boliglånet samt et privat lån. Hadde jeg vært ung hadde vi kanskje valgt å spare opp penger men for oss var det ikke noe alternativ. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143980813-erfaringer-med-hausken-noen-og-tips-til-hvordan-finansiere/#findComment-144648774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente07♥ Skrevet 20. oktober 2012 #11 Del Skrevet 20. oktober 2012 Tusen takk for mange fine svar dere. Både jeg og min mann takler aborten veldig greit. Vi har ikke drevet med forsøk på 5 år. Fikk førstemann på 2 forsøk (3 innsetting) og minsten på første fryseforsøk. Så jeg føler virkelig vi har vært utrolig heldige. Jeg opplevde også å miste min første IVF spire, og var knust! Gråt og gråt i mange uker! Denne ganger taklet jeg det mye bedre. Vi har 2 herlige barn og jeg velger å fokusere på det kontra det som ikke ble denne gangen, klart det kommer tårer innimellom og jeg har det vondt inni meg og syntes det er ubeskrivelig rart at det liksom ikke er noe der lenger... Men nå er iallefall time bestilt, så får vi se hvordan vi ordner det økonomisk, finner nok en løsning på det:-) Vi har også hatt det ganske greit økonomisk, men typisk alt på en gang det siste året, men jeg vet jo det praktiske ordner seg alltid på et vis. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143980813-erfaringer-med-hausken-noen-og-tips-til-hvordan-finansiere/#findComment-144654084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma.no Skrevet 20. oktober 2012 #12 Del Skrevet 20. oktober 2012 Jon Hausken er gull!! Jeg har vært i karusellen siden 2005 og kan om 4 uker kalle meg mamma til tre vakre ivf-barn - alle made by Jon :) Fikk førstemann i 2007, andremann i 2011 og venter nå siste skatt nov 2012. Drømmen blir virkelig og det hadde vi ikke klart uten Jon og joda - min stahet. Jeg har gått gjennom 16 ivf forsøk derav de 4 første var offentlig ved Hgsd Fertilitetssenter. Da de ikke kunne hjelpe oss mer, så gikk vi til Jon sin helt nye klinikk (åpnet april 2006). Vi ble gravide på 1 ivf den gang og jeg ble mamma i aug 2007 Lillebror var mere vrien og vi gikk gjennom 9 ivf før han bestemte seg for å bli værende og han kom til oss jan 2011. Siste skatten viste seg å være den enkleste (til nå...) og satt etter bare 2 ivf, og om en 4 ukers tid så skjer det igjen Jeg kan ikke si annet enn at dere må prøve Jon&Co - fantastiske mennesker!! Ja, det koster.....vi valgte å gå privat med alle grunnet kvalitet og det har kostet oss 600.000, men det er jo så klart verdt det, samtidig som det har gått på bekostning av andre ting - men vi valgte å prioritere dette og er evig takknemlige for det i dag:) En kan kjøpe seg en fancy bil når man er 65 og vi kan reise på cruise når jeg fyller 50.....men da ville det straks vært litt verre å bli mamma... Alt til sin tid med andre ord LYKKE TIL! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143980813-erfaringer-med-hausken-noen-og-tips-til-hvordan-finansiere/#findComment-144654177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragna79 Skrevet 20. oktober 2012 #13 Del Skrevet 20. oktober 2012 ER helt enig med de over her.. Hausken er gull verdt!! Har en liten ivf gutt på 14 måneder som er en hausken gutt Han kom på 4, forsøket. Jeg følte meg veldig velkommen og godt tatt vare på der nede.. Folkene der er absolutt helt topp! Vi var så heldig att vi fikk låne til 1. forsøket med mine foreldre. Etter det tok vi ei pakke på 3 forsøk. Da solgte vi akkurat ett hus, så vi satt igjen med endel egenkapital. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143980813-erfaringer-med-hausken-noen-og-tips-til-hvordan-finansiere/#findComment-144654265 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #14 Del Skrevet 21. oktober 2012 Vi har vært igjennom 5 forsøk, hvor 2 har vært hos Hausken. Jeg ble gravid 4 av 5 ganger, men mistet 2 ganger. De 2 gangene hos Hausken lykkes vi og jeg er en stolt tobarnsmor. Vi sparte opp penger, da vi ikke ville låne mer på huset. å selge bilen hadde ikke hjulpet oss så veldig, da den ikke var verdt så mye som et forsøk koster. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143980813-erfaringer-med-hausken-noen-og-tips-til-hvordan-finansiere/#findComment-144657641 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #15 Del Skrevet 17. desember 2014 Hausken kan jeg ikke anbefale. De som jobbet der har det veldig travelt, og opptrer med en påtatt vennlighet. Hausken er ikke faglig god nok, verken på medisinering, vurdering og uttak. Han er en kjekkastype som ikke lytter til pasienten.Det finnes mange andre klinikker. Prøv heller de. Anonymous poster hash: 31d7c...827 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143980813-erfaringer-med-hausken-noen-og-tips-til-hvordan-finansiere/#findComment-146879740 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2014 #16 Del Skrevet 17. desember 2014 Hausken kan jeg ikke anbefale. De som jobbet der har det veldig travelt, og opptrer med en påtatt vennlighet. Hausken er ikke faglig god nok, verken på medisinering, vurdering og uttak. Han er en kjekkastype som ikke lytter til pasienten.Det finnes mange andre klinikker. Prøv heller de. Anonymous poster hash: 31d7c...827 Ser denne tråden er eld gammel men HVIS noen skulle Google Hausken etter erfaringer vil jeg bare si at jeg personlig ikke kjenner igjen noe av det du skriver. Kjekt at både gode og dårlig kommentarer kommer frem, leit at din var dårlig. Jeg har opplevd at de tar seg god til, lytter, setter opp behandling som er det beste for meg. Selv har de gitt meg en liten gutt 💙. De har vært profesjonelle og imøtekommende å jeg har kunnet ringe de når som helst hvis jeg ble usikker på ting eller trengte bekreftelse på at jeg gjorde ting riktig 😊 Anonymous poster hash: b9d8f...8ab Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143980813-erfaringer-med-hausken-noen-og-tips-til-hvordan-finansiere/#findComment-146880063 Del på andre sider Flere delingsvalg…
F*PCO Skrevet 17. desember 2014 #17 Del Skrevet 17. desember 2014 Hausken kan jeg ikke anbefale. De som jobbet der har det veldig travelt, og opptrer med en påtatt vennlighet. Hausken er ikke faglig god nok, verken på medisinering, vurdering og uttak. Han er en kjekkastype som ikke lytter til pasienten.Det finnes mange andre klinikker. Prøv heller de. Anonymous poster hash: 31d7c...827 Jeg vet en som fikk anbefalt fra fertilitetsklinikk i det offentlige å gå til Hausken for å få satt opp behandlingsprogram og ta det med tilbake og gjøre forsøket på det offentlige sykehuset. Så det er nok ikke alle som deler din oppfatning av deres kompetanse;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143980813-erfaringer-med-hausken-noen-og-tips-til-hvordan-finansiere/#findComment-146880275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå