Gå til innhold

Kaster nok inn håndkleet på jobb denne uka..

Anbefalte innlegg

Jeg ble sykmeldt 100% i går, etter å ha vært sykemeldt 50% / 100% de siste ukene. Legen mente at jeg burde kutte ut noe mer jobbing før lillegutt kommer nå, heller konsentrere meg om å slappe av og nyte sv.sk.:)

Jeg er forresten i uke 17, så det føles litt lenge å gå hjemme så mange uker.. Men med bekkenløsning, svangerskapskvalme, lavt bt osv. Så er det nå greit;)

Har forresten en ettåring som krever sitt hjemme også, så helt rolig blir det ikke;)

Fortsetter under...

må forresten si at i Østerrike starter permen 8 uker før termin sånn at mor kan slappe av og komme seg til fødsel. det syntes jeg var smart :)

I Norge kan man jo velge selv, man kan starte permisjonen tidligst 12 uker før termin, og senest tre uker før :)

må forresten si at i Østerrike starter permen 8 uker før termin sånn at mor kan slappe av og komme seg til fødsel. det syntes jeg var smart :)

I Norge kan man jo velge selv, man kan starte permisjonen tidligst 12 uker før termin, og senest tre uker før :)

Ja, men starter man før mister man tid med babyen. Det gjør ikke de. Var det jeg mente :) For det er jo mange her i Norge som blir delvis eller helt sykemeldt utover

Blir litt oppgitt over sånne leger.

Jeg har en kronisk sykdom og har noen ganger sykemelding pga det. Jeg mener at en ting er smerter som gjør at en lang arbeidsdag er krevende så må jeg ha tid til behandling. Om jeg skal ta all behandling etter arbeid vil det bety at jeg ser barna mine 1 time hver morgen og det er det.

Jeg mener at legen bør kunne se at om du bruker all energi på jobb og har minus energi til familien så er det feil prioritering av livet i en periode man er gravid. At det er sånn for alle er ikke noe argument i seg selv. om plagene er aldri så svangerskapsrelaterte så er de nå engang plager/smerter el

Noen leger er allergiske mot å sykemelde gravide. En med forstuet ben kan være sykemeldt pga gangvansker, men ikke en gravid?

Høres ut som jeg er skikkelig pro sykemelding, men jeg mener bare at man skal se på individet og ikke skjære alle over en kam.

Legen sykemeldte meg 40%, så jeg skal jobbe tre dager i uken. Håper det hjelper, for vil jo veeeeldig gjerne være på jobb også. Men sånn det er nå så er det alt for vondt til å klare fulle uker på jobb.

jeg ble på onsdag sykmeldt 100% i 1 1/2 uke for å se om behandlingen hjelper bedre da, kiropraktor var litt bekymret da det i grunnen skulle vært bedre enn det det var på onsdag.. så får vi ta det videre der i fra, vil gjerne tilbake i jobb og vere der så lenge som mulig da jeg stortrives, men jeg må nesten høre på kroppen også og ikke slite den helt ut, så kiropraktor snakket om å prøve 50% sykmelding fram til nyttår viss det nå viser seg at det hjelper å gå hjemme litt:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...