Gå til innhold

Kaster nok inn håndkleet på jobb denne uka..

Anbefalte innlegg

Jeg ser også for meg lange dager hjemme, er 25 i morgen. men nå er det såvidt jeg ikke sitter og gråter på toget (på vei hjem etter 2,5t jobb) fordi det gjør så vondt. så orker ikke dette mer :( Føler meg ganske udugelig i grunn, "superkvinne" som man er til vanlig.

Huff, ja kjenner til det. To-tre timer på jobb så er jeg utslitt. Har dratt hjem tidlig to dager denne uka, og sovet et par timer før henting i bhg. Men som igjen har resultert i at jeg må på jobb igjen neste dag og jobbe inn det tapte, og slik har hele uka vært en ond sirkel.

Heldigvis fri idag, og har sovet ut. Følte meg rimelig opplagt da jeg stod opp, men etter en liten runde på butikken var jeg like sliten...

Godt det er helg nå:) håper du kommer deg litt!

Ditto! Ja, det var bra med helg nå :) Men burde jo egentlig hatt legetime fredag ettermiddag og ikke mandag morgen ;)

Fortsetter under...

Jeg var sykemeldt 100% de tre første månedene pga overstimulering (ivf). Innlagt på sykehuset og greier.

Deretter jobbet jeg fullt en mnd, og gikk så ned i 70% jobb pga ekstrem trøtthet.

Er nå i uke 32, og har gått ned til å jobbe 30% pga av jobben ikke klarte å tilrettelegge noe mer for meg. Har en veldig fysisk jobb, og begynte å få smerter i rygg og bekken. Regner med å jobbe de siste ukene frem til permisjon i 30% stilling.

Jeg var sykemeldt 100% de tre første månedene pga overstimulering (ivf). Innlagt på sykehuset og greier.

Deretter jobbet jeg fullt en mnd, og gikk så ned i 70% jobb pga ekstrem trøtthet.

Er nå i uke 32, og har gått ned til å jobbe 30% pga av jobben ikke klarte å tilrettelegge noe mer for meg. Har en veldig fysisk jobb, og begynte å få smerter i rygg og bekken. Regner med å jobbe de siste ukene frem til permisjon i 30% stilling.

Hvordan gjør du det når du jobber 30 prosent?

Selv er jeg usikker på hvorvidt jeg skal enten øke gradering av sykemelding fra 50 til evt 60/70, men lurer på hvor mye vits det er i forhold til min jobb. Slik jeg egentlig ser det er det litt sånn enten/eller. Må være til stede og ha en viss kontinuitet for å klare å følge opp arbeidet. Er ikke mulig å tilrettelegge mer enn det som allerede er gjort..

Da skal jeg prøver meg på å jobbe 30%. Om det ordner seg med arbeidsgiver i morgen skal jeg jobbe ca en halv dag fra kontoret hver uke, og halvannen time hver dag hjemmefra. Mest for da kan jeg få unna en del ting hver dag av ad-hoc-oppgavene og så får de som lurer på ting svar, siden arbeidsgiver ikke har noen vikar for meg enda. Håper de får på plass det også, så jeg kan lære opp noen snart. Håper det lar seg ordne, hvis ikke blir det 3 halve dager i uka. Så får vi se hvor lenge jeg klarer dette :)

Ble også 70 prosent sykemelding på meg idag. Veldig fornøyd med å fortsatt være på jobb. Skal i utgangspunktet jobbe tre halve dager i uka fra 08 om morgenen fram til ca lunsjtid. Men både jeg og arb.giver er fleksibel der ettersom jeg ønsker å få med meg viktige møter og faglig påfyll alt ettersom hva som skjer uke til uke:)

Kjennes bra ut å få redusert ytterligere, men fortsatt få være i jobb. Tenkte vel egentlig ikke det var mulig å jobbe mindre enn 50 prosent, men det er jo egentlig det i jobben min, selv om man kanskje ikke føler at man henger så mye med lenger.. Bedre enn å gå hjemme på fulltid ihvertfall, enn så lenge;)

Annonse

Jeg prøvet å jobbe 40 % sist uke, men skjønte fort at det blir alt for mye for meg. Har i dag ringt legen å bedt om 100%..

Er så fysisk dårlig i form at jeg ikke klarer å levere jenta vi har i Bhg om morgenen..

Håper jeg føler meg bedre snart..

Skal bytte legen, har aldri vært fornøyd med henne.problemet er at jeg bor i en by der alle leger er opptatt :( Så venter på ledig..

Har vært på jobb i 4,5 time i dag, og ryggen verker og magen strammer, s kan ikke si jeg ser frem til de neste dagene. Jeg er heller ikke av den typen som pleier å spørre om sykemelding, men kjenner det er på tide å legge inn årene nå. Sjefen prøver så godt hun kan å tilrettelegge med ekstra folk, men det er alltid noen borte/syke slik at det er sjeldent vi er ekstra..

Ps. Ikke meninga å kapre tråden din Indigo ;)

Nei, for all del, tråden er for alle;)

Håper du finner ei ordning siste ukene! Må være tøft å ikke ha noe valg, og "tvinges" på jobb når man er så sliten.. Du er tross alt ca ti uker lenger enn meg, og all ære til at du fortsatt er så mye på jobb! Hvor gamle er barna dine forresten, så du hadde to?

Jo takk for det :) de er 5 og 9 år, så er heldigvis ganske selvhjulpne, har en mann som er en del borte med jobben også da.. Jeg sa også til legen at jeg hadde lite overskudd igjen til familie, slik at mangel på tålmodighet går ut over de, men fikk da til svar at hun ikke kan sykemelde meg på grunn av familien, skjønner jo litt det, men hun kan jo prøve å skjønne litt da, men men..

Da har jeg fått 100% sykemelding, etter å ha snakket med jordmor, ringte jeg legekontoret og spurte etter 100% siste uka, da kynnerne begynner å bli veldig ubehagelige og det gjør vondt i bekkenet og at jeg sover dårlig, noe som er vanskelig å kombinere med jobb i barnehage. Og jammen fikk jeg sykemelding. Så nå skal jeg bare lade opp til frøkna kommer :)

Hvordan går det med dere?

Selv har jeg jobbet 30 prosent i to uker nå; tre halve dager man, tirs og ons, og sykedag tors og fre. Selv det føles for mye, er generelt trøtt og sliten også på fridagene. Så nå kaster jeg virkelig inn håndkleet. Drar nok siste dag på jobb på mandag og rydder på kontoret, for blir lenge til neste gang..

Er egentlig helt greit, har prøvd å redusere gradvis helt ned til 30 prosent, og når selv det ikke fungerer så er det jo ikke så mye å gjøre. Nei, å skal jeg legge meg på lading fram til termin:)

Jeg prøvet meg en uke med å jobbe 40 % men ble så dårlig at det klarer jeg bare ikke.. Så her er det 100% sykemelding nå, og blir nok det frem til termin,, bør ta en tur å rydde kontoret jeg også...

Skulle gjerne jobbet, men kroppen klarer det bare ikke.. Legen, jordmor og manuell terapeuten er alle enig om at jeg ikke bør jobbe akkurat nå. Så da får jeg bare høre etter.. :)

Blir lading frem til termin her også.. Men det er litt koselig også.. En god vennine av meg, som også er naboen min har termin om 10 dager.. Så jeg regner med det blir litt besøk og kos frem til min termin.

Er 15+0 nå og har vært 20 % sykemeldt i 4 uker allerede pga tretthet. Jeg er nå mindre trett, men jeg er helt tom for engergi i løpet av noen få timer på jobb.....sliter meg fortsatt gjennom siste timene på arbeid, men det går.... Blir lyssky og kvalm når det er tomt for energi....

Fortsetter med 20 % sykemelding ut november. Har fått sjekket blodprosent og jernlager i dag, så kan jo håpe at det er noe der som gjør meg så utlada...

Har også 2 hjemme som krever sitt...14 mnd og 4 år....så når dem i e i seng litt over sju, så sitter jeg stort sett i en stol resten av kvelden, småsover og går så og legger meg.......

Men satser på at det gir seg.....vil gjerne gå på jobb...har jo ingen fysisk jobb...sitter på kontor, men skal snart inn i ei veldig stressende tid...så vi får bare se hvordan det går...!

Skjønner deg godt, har to små under 4år hjemme jeg og, og det går ut over dem når jeg har null energi.

Ja, skal bli litt godt å roe ned nå, er jo ei fin tid i møte med jul og forberedelser:) Er sånn sett glad baby kommer på nyåret, så får man kose seg med jul og de to jeg allerede har før babis kommer:) så får man kost seg m babis når jula er over:)

Hvordan går det med dere? Selv har jeg jobbet 30 prosent i to uker nå; tre halve dager man, tirs og ons, og sykedag tors og fre. Selv det føles for mye, er generelt trøtt og sliten også på fridagene. Så nå kaster jeg virkelig inn håndkleet. Drar nok siste dag på jobb på mandag og rydder på kontoret, for blir lenge til neste gang.. Er egentlig helt greit, har prøvd å redusere gradvis helt ned til 30 prosent, og når selv det ikke fungerer så er det jo ikke så mye å gjøre. Nei, å skal jeg legge meg på lading fram til termin:)

Jeg har jobbet litt under to timer om dagen hjemmefra og vært inn på kontoret en halv dag i uka i to uker nå. Sykemeldingen min på 70% gjelder egentlig i noen uker til, men jeg satt her i dag tidlig og vurderte hardt å ringe legen og be om full. Jeg var inn på kontoret i går og i dag orker jeg ikke å sitte og jobbe. Argh! Sukk! Hater det vonde bekkenet og ryggen akkurat nå. Må kanskje settes på fullading jeg også :P

Annonse

Ja, nå angrer jeg nesten på min egen stahet. Skal på kurs tirs og ons som jeg bare må få med meg før jeg forsvinner ut av arbeidslivet en god stund, og gruer meg fordi jeg har ingenting ekstra å gå på. Skulle nok gitt meg for noen uker siden, i stedet for å tviholde på jobben. Må bare få med meg dette kurset, så blir det fullstendig avslapning.

Ser mange er helt eller delvis sykemeldte. Dere har ikke vurdert å søke fullt eller gradert svangerskapspenger heller? Bare tenker, det å være sykemeldt - man er jo gjerne ikke syk selv om man har et svangerskap som gjør det vanskelig å være i full jobb av en eller annen årsak. Jeg føler i alle fall det er bedre, for da føler jeg meg ikke så "syk" hvis dere forstår. Jeg har jobbet fullt til nå (er 23 uker) bortsett fra ferieavvikling en dag i uka, men har vært så trøtt og sliten at jeg endte opp med 50 % svangerskapspenger og skal da jobbe 3 dager i uka. Jeg jobber jo da egentlig 60 % men så har jobben tilrettelagt veldig bra for meg og jeg slipper nesten helt å ta del i den tyngste pleien (jobber på sykehjem). Vet ikke hva slags avtaler dere har, men bare et tips... :) Lykke til videre alle sammen. Ikke over-anstreng dere. :)

Svangerskapspenger er hvis det går utover fosteret at man er på jobb eller at jobben ikke kan tilrettelegge. Jeg kan ikke skylde på det med kontorjobb, vanskelig å ikke gjøre den sittende. Samtidig som reisevei på litt over en time hver vei er nesten like ille.

Svangerskapspenger er hvis det går utover fosteret at man er på jobb eller at jobben ikke kan tilrettelegge. Jeg kan ikke skylde på det med kontorjobb, vanskelig å ikke gjøre den sittende. Samtidig som reisevei på litt over en time hver vei er nesten like ille.

Min venninde ble satt på svangerskaps penger i stede for sykepenger, selv om jobben ikke var skadlig for fostere. det var for at hun ikke skulle bruke opp sykepenge dagene og heller ha de til hun var ferdig me permisjon hvis hun da trengte de.

Jeg har en stille kamp med meg selv nå om hva jeg bør gjøre.. jeg er 12+2 , har svært lite energi og det lille jeg har er oppbrukt på null komma niks...i tillegg så sliter jeg ganske mye med bekkenet allerede, skal til kiropraktor på onsdag så er spent på og høre hva han sier..

Jeg har to barn på 4,5 og 6 år så de krever jo sitt, og samtidig tenker jeg i mitt stille sinn, at straks kommer jula å alle de forberedelser og ting som skjer i samband med den, og jeg ser for meg at jeg kommer til å sove vekk hele jula fordi jeg er sliten..

Så jeg er veldig i tvil med selv, har prøvd å ta det opp med mannen også, men jeg får ikke så mye sympati med han, han er bonde og må jo jobbe selv om han ikke er frisk eller helt god i ryggen sier han da, når jeg prøver å forklare hvorfor jeg ønsker å sykmelde meg en stund for å se om ting går seg til..

Kan ta med at jeg jobber som hovedansvarlig på delelager til en traktorbedrift, og det er dette jeg kan så tilpasning er heller ikke så lett å få til.. Arbeidsgiver passer nå på at jeg ikke tar det tyngste løftene men om jeg blir verre så har han ikke noe annet å sette meg til med...

Håper på tilbakemelding, da jeg er veldig i tvil.... :/

• 3 uker senere...

Bekkenet mitt har også kranglet i det siste:( Hadde håpet det skulle bli bedre sist uke (hadde ferie), men det har det ikke blitt. Skal til legen på torsdag, men er usikker på hva jeg skal gjøre... Hvor mye man skal presse seg selv osv. Kjenner jeg får dårlig samvittighet bare av tanken på å bli sykemeldt. Legen ville sykemelde meg sist jeg var der for en måned siden, men jeg ville ikke. Kanskje jeg kan jobbe litt redusert for å se om det hjelper.

Uff, håper det går bra med deg Bentix, jeg skal til kiropraktor igjen i dag og kommer nok til å be om sykmelding, selv om alle sier at jeg har en jobb hvor jeg kan variere aktiviteten selv, så stemmer ikke dette helt merker jeg, jeg sitter mye i tlf og tar i mot bestillinger og er avhengig av å ha noe å skrive på og med, så kan ikke vandre rundt når jeg prater i tlf.

Så siste dagene når jeg har kommet hjem fra jobb så har bekkenet vært helt ferdig.. I tillegg så sliter jeg med at jeg ikke får sove skikkeli på natta, ett par netter i uka der jeg får sove ca.7 timer ellers så er jeg som oftest lys våken etter ca.4 timer søvn og det er ikke holdbart kjenner jeg,, Så er spent på om kiropraktor går med på å sykmelde meg en stund...

Huff føler med dere.. Håper dere finner en løsning som er til å leve med..

Selv kjeder jeg meg hjemme, 9 lange uker til termin. Men samtidig må jeg bare tenke at jeg ikke fungerer i jobb. Slik er det når jeg har valgt å bli gravid igjen. Da blir det dessverre en stund til jeg kan fokusere på jobb igjen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...