Gå til innhold

Kaster nok inn håndkleet på jobb denne uka..

Anbefalte innlegg

Er 24+5 uker, og har vært 50% sykemeldt i 4 uker. Sykemeldingen går ut denne uka, og er så sliten nå både fysisk og psykisk at hver dag er en kamp. Kjenner at jeg trenger å lade opp til babyen kommer, så jeg ikke blir helt utbrent og går inn i en depresjon. Utfordringen blir nå å komme seg gjennom uka. I tillegg til idag, så har jeg full dag imorgen og på torsdag på jobb.. Men vet faktisk ikke om jeg klarer det..

Trodde jeg skulle klare å holde ut litt lenger. Første gang ble jeg SM i uke 30, andre gang i uke 27, og denne gang ser det ut til at det blir i uke 25. Ja, ja, men godt å endelig erkjenne for seg selv at jeg ikke klarer mer..

Hiv deg gjerne med på tråden om du vil;)

Fortsetter under...

har vert sykmeldt i 1 uke nå, skal ha en uke til,men jeg jobber 3 dager hver uke,men lurer litt på om det er pga jeg anstrenger meg jeg har så hodepine har ikke hatt det i hele tatt nå som jeg har vert hjemme

jeg er 23 uker og vurderer å ta en tur til legen, har så vondt i ryggen for tida.. tror du jeg kan få jobbe litt mindre enn 100% da? jeg vil ikke slutte å jobbe, men ha litt kortere dager kanskje. Kommer vel kanskje an på hvordan legen er.

Jeg har 40% svangerskapspenger. Kjenner at det kanskje er litt lite og lurer på om jeg burde hatt 50%. Er så møkkavondt hver dag i bekkenet. 23 uker. Skulle gjerne ha holdt ut litt til, men jeg får se. Kjenne litt på det. Er jo ikke så lenge til jul, og da er det jo nesten så jeg går ut i permisjon, så kaaanskje jeg holder ut?

Jeg har vært 50% sm i 7 uker nå. Skal til legen på mandag igjen og lurer også litt på hvordan jeg skal komme meg igjennom resten av uka. Tror nok jeg ber om 100% da. Snakk om å være utkjørt og vondt i bekkenet. og det blir mye verre av å være på jobb. Men gøy er det ikke! Følger meg litt pinglete som ikke klarer graviditet og full jobb. Men er viktig å tenke på seg selv og gullet i magen og være klar til babyen kommer og ikke utslitt, sier jeg til megselv for å overtale meg selv til at det er greit å innrømme at man ikke er noen superkvinne. og man får virkelig ingen takk fra jobben. sukk.

Er 20+2 og har vert sykemeldt 100% de to siste ukene. Skal prøve å jobbe 2 dager i uka den neste mnd.. Men er usikker på om jeg klarer..

Er sliten, føler meg kvalm, har ett bekken som blir verre for hver dag og en datter på 13 mnd som våkner mellom 5 og 10 ganger om natten. Hver natt og har gjordt det siden hun var født. Skal på sykehuset med henne i slutten av mnd.

Jeg har også 6 km til fots, plus 30 min på tog for å få levert jenta i Bhg og komme meg på jobb. Det begynner å bli veldig slitsomt med bekkent mitt.

Skal prøve nå, med 2 dager, men blir det for tungt så kaster jeg også inn håndkleet.

Sist gang jobbet jeg 60 % frem til 2 mnd før termin, tror ikke jeg klar det denne gangen.

Annonse

Skulle ønske jeg også kunne det, er 34+6, og har de siste ukene ønsket 100% sykemelding,men får bare 50% av legen min da hun sier at jeg bare har vanlige svangerskapsplager.

Det at jeg sliter med å gå, må puste meg igjennom de verste kynnerne, har murringer i ryggen, og ellers er sliten og trøtt av å sove dårlig med tanke på halsbrann og div. Det har ingenting å si visstnok.. Hun tar heller ikke hensyn til yrke, da jeg jobber i barnehage. Så kan ikke si jeg har mye energi igjen til våre to små her hjemme... Så må si jeg gleder meg til permisjon om tre uker :)

Skulle ønske jeg også kunne det, er 34+6, og har de siste ukene ønsket 100% sykemelding,men får bare 50% av legen min da hun sier at jeg bare har vanlige svangerskapsplager.

Det at jeg sliter med å gå, må puste meg igjennom de verste kynnerne, har murringer i ryggen, og ellers er sliten og trøtt av å sove dårlig med tanke på halsbrann og div. Det har ingenting å si visstnok.. Hun tar heller ikke hensyn til yrke, da jeg jobber i barnehage. Så kan ikke si jeg har mye energi igjen til våre to små her hjemme... Så må si jeg gleder meg til permisjon om tre uker :)

Det var da en veldig usympatisk lege du har! Huff, hadde jeg vært deg så tror jeg at jeg hadde kranglet litt med den legen! Å jobbe i barnehage er tungt både fysisk og psykisk, jeg jobber selv i barnehage.

Selv kastet jeg inn håndkleet pga bekkenplager i uke 19 da jeg var gravid med nr 2, da hadde jeg vært sykemeldt delvis og med tilrettelegging i noen uker. Nå er jeg i permisjon og nyter fine dager hjemme, men når jeg er i uke 28 så skal jeg uti jobb igjen. Undrer på hvordan det skal gå :P

bytte lege ?

God morgen:) Ei "fattig" trøst å høre at det er flere som sliter med å få det til å gå rundt! Og dere, ikke føl det som et nederlag at du ikke klarer å jobbe fullt hele veien, og samtidig ha overskudd til å klare husmorrollen, mammarollen, kjæresterollen, og den sosiale rollen mm. Tror det ofte blir litt misoppfattet blant oss gravide, men egentlig er det nok få som klarer å stå løpet helt ut på alle områder.

Selv synes jeg absolutt ikke det er et nederlag å kaste inn håndkleet nå. Jeg er mer i en konflikt med meg selv ang. å ta hensyn til helsa, og tenke på karriere. Men jeg innser jo at timingen er litt dårlig ang. å prioritere karriere når man er gravid;) Så nå har jeg erkjent for meg selv at det er helt greit å "la ballen hvile" til etter mammapermisjon. Og det er litt deilig. Føler meg allerede litt mer i balanse, men gjenstår jo å drøfte det med legen. Har hatt aktuelle lege i alle år, så regner med det går greit. Selv har jeg ingen spesielle svangerskapsplager utenom "det vanlige". Men det er summen av alt som kreves av meg i løpet av en dag som sliter meg ut. Jeg kjenner at jeg er på vei til å møte veggen, etter å ha presset meg selv hver dag siden svangerskapet begynte.

Rosa*blå+rosa: Enig med de andre her at du må prøve å stå på krava ang. 100% sm dersom helsa di ikke klarer. Hva med å få time hos en annen lege på kontoret, eller bytte lege?

Har forresten prøvd å jobb halve dager, samt jobbe annenhver dag i løpet av denne 4-ukers perioden jeg har vært 50% sykemeldt, uten at jeg klarer å hente meg inn. Så neste steg for meg er nok 100%SM..

skjønner veldig godt alle sammen!

er selv i uke 18 og vært sykemeldt i to uker pga kraftig forkjølelse.

har to barn fra før på 3 og 1,5 og kjenner meg generelt litt sliten da det er mye man skal holde styr på og ungene krever og trenger sitt. tviler sterkt på at jeg klarer å jobbe fullt fram til jul men håper på ut november men tviler..

som dere sier, alt krever litt ekstra nå i disse tider. Pluss har kontorjobb og begynner å kjenne bekkenet etter en lang dag med mye sitting..

huff, jaja.. god man ikke er gravid alltid;) hehe

lykke til alle og kjenne etter hva kroppen tåler. Ingen vinner på en utslitt mor!!

og viktig å huske på at man ikke er uunværelig på jobb men at man er uunværlig hjemme :)

Annonse

Skal bytte legen, har aldri vært fornøyd med henne.problemet er at jeg bor i en by der alle leger er opptatt :( Så venter på ledig..

Har vært på jobb i 4,5 time i dag, og ryggen verker og magen strammer, s kan ikke si jeg ser frem til de neste dagene. Jeg er heller ikke av den typen som pleier å spørre om sykemelding, men kjenner det er på tide å legge inn årene nå. Sjefen prøver så godt hun kan å tilrettelegge med ekstra folk, men det er alltid noen borte/syke slik at det er sjeldent vi er ekstra..

Ps. Ikke meninga å kapre tråden din Indigo ;)

Jeg har desverre vært 100% sykemeldt siden uke 6 jeg:/

Hadde ikke sett for meg et slikt svangerskap i det hele tatt, da alle i familien min har vært frisk å raske hele svangerskapet å hatt minimalt med plager. Snakk om å gå på en smell.

Startet med hyperemesis, som varte til uke 18, også endte jeg med blødninger og smerter og innleggelse på sykehuset pga forliggende morkake (er det det det heter når den ligger over åpningen), så nå må jeg ta det med ro sannsyneligvis resten av svangerskapet og kan ikke jobbe. Har veldig lyst å få jobbet litt, for nå som formen kom seg etter hyperemesisen er det fryktelig kjedelig å gå hjemme, men jeg skjønner jo at jeg ikke kan hvis det kan være skadelig for meg og babyen.

Men er så enig i at man må ta vare på seg selv. Det er en liten prosent av livet man går gravid, å da er det babyen og seg selv som må være i fokus. Det er også viktig å ha litt energi igjen til fødsel og babyen. Legen min er heldigvis verdensbeste og tar seg god tid til meg, både til oppfølgning og til å forklare meg hvorfor jeg må være forsiktig og ikke kan jobbe osv. Men samtidig så hører hun på meg, så jeg er sykemeldt litt om gangen, slik at jeg kan komme meg tilbake på jobb hvis formen skulle bedre seg. å det er litt godt.

God bedring til alle sammen å lykke lykke til:D

Skal bytte legen, har aldri vært fornøyd med henne.problemet er at jeg bor i en by der alle leger er opptatt :( Så venter på ledig..

Har vært på jobb i 4,5 time i dag, og ryggen verker og magen strammer, s kan ikke si jeg ser frem til de neste dagene. Jeg er heller ikke av den typen som pleier å spørre om sykemelding, men kjenner det er på tide å legge inn årene nå. Sjefen prøver så godt hun kan å tilrettelegge med ekstra folk, men det er alltid noen borte/syke slik at det er sjeldent vi er ekstra..

Hadde samme problem med vår gamle lege, hun var ikke noe god. Og alle legene er er opptatt.. Så nå har jeg lege i nabo kommunen.. Litt upraktisk, men absolutt verd det !

Nei, for all del, tråden er for alle;)

Håper du finner ei ordning siste ukene! Må være tøft å ikke ha noe valg, og "tvinges" på jobb når man er så sliten.. Du er tross alt ca ti uker lenger enn meg, og all ære til at du fortsatt er så mye på jobb! Hvor gamle er barna dine forresten, så du hadde to?

Har til vanlig 60% natt og ble sykmeldt fra natt + 20% for noen uker siden. Men kjente at det ble tungt. Er nå 50% sykmeldt i 3 uker og kommer uten dårlig samvittighet til å be om 100% etter at disse ukene er over. Jobber på et sykehjem og bekkenet blir ikke bedre kjenner jeg. Er i uke 27 nå.

Legen er veldig grei og har gitt beskjed om at bare må si ifra. Det har også sjefen og kolleger på jobben sagt.

Ser fram til å kun pleie meg selv og forhåpentligvis få energi til hus og hjem. Er helt utslitt dagen etter jobb :/

Nei, for all del, tråden er for alle;)

Håper du finner ei ordning siste ukene! Må være tøft å ikke ha noe valg, og "tvinges" på jobb når man er så sliten.. Du er tross alt ca ti uker lenger enn meg, og all ære til at du fortsatt er så mye på jobb! Hvor gamle er barna dine forresten, så du hadde to?

Jo takk for det :) de er 5 og 9 år, så er heldigvis ganske selvhjulpne, har en mann som er en del borte med jobben også da.. Jeg sa også til legen at jeg hadde lite overskudd igjen til familie, slik at mangel på tålmodighet går ut over de, men fikk da til svar at hun ikke kan sykemelde meg på grunn av familien, skjønner jo litt det, men hun kan jo prøve å skjønne litt da, men men..

Det er utrolig forskjell på leger altså... Det er jo ikke snakk om å sykemeldt deg pga familien, men at du trenger overskudd til de hjemme etter jobb også.

Min sykemelding går ut på søndag. Har legetime mandagsmorgen, blir å be om 100 % da.. Bare å komme seg igjennom morgendagen på jobb..

Jeg er i uke 24. Er så heldig, er i god form og har ikke kjent behov for sykemelding. Merker selvsagt at jeg har mindre energi, føler jeg mangler det ekstra "giret". Målet er å nå permisjon uten sykemelding, men tar en uke av gangen... Vet av erfaring hvor fort det kan snu!!!

Sover dårligere nå, og det blir vel ikke bedre. Har ei på 10 og ei på 2 fra før. Bruker tida mi i grunn kun på jobb og barn, nedprioriterer det meste annet, eks sosial omgang med venner, trening o.s.v. Trøster meg med at det er en liten periode. :-)

Hadde fire uker ferie i måned 3, da var jeg bare kvalm og trøtt. Så var godt med fri da!

Er 17 +5 i dag. Har hatt ei uke med full sjukemelding og to uker med 50% sjukemelding nå. Er så plaga med hodepine. Har en sønn på 14 måneder fra før som krever sitt, en mann som er på sjøen 4 uker om gangen, kjøpt nytt hus som skal fikses opp med alt som følger med, skal selge huset vi bor i no. Det blei rett og slett for masse...

Jeg er i uke 24. Er så heldig, er i god form og har ikke kjent behov for sykemelding. Merker selvsagt at jeg har mindre energi, føler jeg mangler det ekstra "giret". Målet er å nå permisjon uten sykemelding, men tar en uke av gangen... Vet av erfaring hvor fort det kan snu!!!

Sover dårligere nå, og det blir vel ikke bedre. Har ei på 10 og ei på 2 fra før. Bruker tida mi i grunn kun på jobb og barn, nedprioriterer det meste annet, eks sosial omgang med venner, trening o.s.v. Trøster meg med at det er en liten periode. :-)

Hadde fire uker ferie i måned 3, da var jeg bare kvalm og trøtt. Så var godt med fri da!

Så bra at du føler deg i fin form:) ingenting er bedre!

Hadde som mål å jobbe til uke 30, minst, denne gang, men den gang ei. Men det kommer seg nok med noen dager hvile, så får jeg se. Kjenner at det blir langsomme dager å skulle gå hjemme til fødsel.

Jeg ser også for meg lange dager hjemme, er 25 i morgen. men nå er det såvidt jeg ikke sitter og gråter på toget (på vei hjem etter 2,5t jobb) fordi det gjør så vondt. så orker ikke dette mer :( Føler meg ganske udugelig i grunn, "superkvinne" som man er til vanlig.

Jeg ser også for meg lange dager hjemme, er 25 i morgen. men nå er det såvidt jeg ikke sitter og gråter på toget (på vei hjem etter 2,5t jobb) fordi det gjør så vondt. så orker ikke dette mer :( Føler meg ganske udugelig i grunn, "superkvinne" som man er til vanlig.

Huff, ja kjenner til det. To-tre timer på jobb så er jeg utslitt. Har dratt hjem tidlig to dager denne uka, og sovet et par timer før henting i bhg. Men som igjen har resultert i at jeg må på jobb igjen neste dag og jobbe inn det tapte, og slik har hele uka vært en ond sirkel.

Heldigvis fri idag, og har sovet ut. Følte meg rimelig opplagt da jeg stod opp, men etter en liten runde på butikken var jeg like sliten...

Godt det er helg nå:) håper du kommer deg litt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...