Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt på 9 mnd som er svært lite i interessert i å drikke vann. Han vil ikke ha vann på hverken flaske eller barnekopp, han bare leker med dem, så det blir mye søl og lite som går inn. Han får morsmelkerstatning som han drikker bra av, men er ikke interessert hvis noe annet på flasken. Han får litt vann i plastglass, da drikker han litt, men det blir mye søl da også. Noen forslag?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143980700-gutten-min-vil-ikke-drikke-vann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min drakk heller ikke noe særlig vann på den alderen. Jeg begynte å tilby utvannet juice eller sviskesaft til middag hvis jeg ikke syntes han hadde drukket nok frem til da, så fortsatte jeg bare å tilby vann ellers på dagen og lot han velge selv. Gikk fint det, nå er han 14 mnd og drikker masse vann. :)

Har prøvd både lunket og kaldt vann, ja, samme resulat. har prøvd med sugerør for en stund siden, han leker mest med dem.Men kan jo prøve igjen. Prøvde med litt eplejuice i også, ingen effekt... Men nå skal jeg prøve igjen i morgen med sugerør, evt. saft om en stund.

Jeg putta litt pærepure i vannet for å få han til å svelge vann til å begynne med. Pærepure er en stor favoritt. Når han hadde begynt å drikke litt tok jeg gradvis mindre i. Mener vi brukte ca 2 uker fra vi begynte til han drakk vann. Nå er han glad i vann.

Annonse

Tynn, nesten gjennomsiktig saft er ganske ok måte og få de til å drikke mye vann på :P Men han er jo ennå liten og så lenge han får i seg væskebehovet gjennom mme og fruktpure + +, så er det nok ingen fare :)

Jenta her er 7 mnd og likedan, nekter å drikke vann, hun får sviskesaft og juice, men nå er vi blitt rådet av HS til å prøve saft, blande det svakere for hver 3 dag, så hun blir tilvennt smaken av vann

Vanlig husholdningsaft? min vil heller ikke drikke vann, men kan tenke hu liker saft..

Gjest <3Barn&Engler<3

Jenta her er 7 mnd og likedan, nekter å drikke vann, hun får sviskesaft og juice, men nå er vi blitt rådet av HS til å prøve saft, blande det svakere for hver 3 dag, så hun blir tilvennt smaken av vann

Vanlig husholdningsaft? min vil heller ikke drikke vann, men kan tenke hu liker saft..

Ja, eller med apelsinsmakom det virker som om ungen liker det bedre osv. Så lenge vi styrte unna Light safter med kunstig søtning, så var "alt lov".. Lover godt her, er snart ikke igjen saftsmak på tutkoppen nå, men hun drikker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...