Gå til innhold

hvilken vogn skal jeg velge? tfk, mountain buggy, maxi cosi?

Anbefalte innlegg

vil ha en vogn som er god å trille på snø og slaps, på grusveier og evnt skogsveier. den må også være varm og god og ha plass til voksipose eller lignende.. har mars-baby..så føler egentlig at jeg greier meg med en sportsvogn..?

syns tfk sine er veldig fine da.

hvilken skal jeg velge??

kom med erfaringer, vær så snill :)

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har selv prøvd emmaljunga edge duo, emmaljunga nitrocity og mountain buggy - og har en veninne som har tfk.

Må si jeg definitivt har lagt min elsk på Mountain buggy - uten tvil!!!! Den er kjempe god å trille, stødig og god på vinter føre, grusveier og til og med på skogsstier !! har brukt bagdelen og sportsdelen, og er storfornøyd!! Vesla mi er født i desember, og vi hadde MYE glede av bagdelen, så vil så absolutt anbefale at du går til anskaffelse av både bag og sportsdel - med mindre du har tenkt til å sitte inne fra babyen er født til den er mellom 6-8mnd (noen babyer er klare for sportsdelen tidlig, mens andre trives best i bagdelen til de er litt eldre). Vogna er i tillegg veldig godt å navigere mellom hyller osv i butikker, og lett å legge sammen. Vi har en liten yaris, og vogna får jaggu plass i bagasjen også :) :) så den tar ikke stor plass sammenslått!!!

Sportsdelen er nok litt mer åpen enn hva den er på emmaljungavognene osv - men med uv trekket (som skjermer for lys, holder vogna sval og god på sommeren og fungerer som myggnett, så synes jeg vogna er helt perfekt, uansett vær :)

TFK og mountainbuggy vognene er jo ikke såååå forskjellige i grunn, men synes det virker veldig "kjedelig" i lengden å måtte drive med alle disse glidelåsene på tfk sportsdelen for å få tatt liggedelen ned og opp, noe min veninne som har vognen bekrefter at hun er rimelig lei av.... ellers så synes jeg tfk er mer "klumpete", tar større plass i bagasjen, og liker ikke "luftehullene" på bagdelen, veninna mi måtte dekke til disse så det ikke skulle blåse på babyen.

Lykke til i vognvalget - mitt beste tips er at du drar til butikker og prøver de ulike vognene du vurderer å kjøpe, så blir nok valget litt lettere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...