peggy08 Skrevet 15. oktober 2012 #1 Skrevet 15. oktober 2012 Leste om en eldre dame som heter det. Hva synes dere?
Februarprinsesse2012 Skrevet 15. oktober 2012 #3 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg syns Alvilde er nydelig, men er ikke så begeistret for Karlotte.
Februargullet2013 Skrevet 15. oktober 2012 #4 Skrevet 15. oktober 2012 Alvhilde er kjempe nydelig . Men Karlotte utrolig stygt og harry, mye finere med Charlotte
løvemamma29 Skrevet 15. oktober 2012 #5 Skrevet 15. oktober 2012 Alvilde kan eg fint leve med,Karlotte syns eg ingenting om...
Cornelianelia Skrevet 16. oktober 2012 #6 Skrevet 16. oktober 2012 Alvilde er et av de nydeligste navnene som finnes. Jeg har i to runder forsøkt å overbevise mannen om det uten å lykkes. Søtt, yndig, gammeldags. Jeg liker det kjempegodt. Karlotte synes jeg ikke er så fint. Høres ut som om man sier Karl Otto. Charlotte er bedre.
Februarprinsesse2012 Skrevet 16. oktober 2012 #7 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg bare spør, altså. Ikke noe alternativ for oss. Alvilde synes jeg er tungt og og lurer litt på uttalen av det. Uttales det AlvVilde eller ALvilde og er AlFilde ett helt annet navn. Nå ble jeg usikker gitt, kanskje hun het AlvHilde. Uansett veldig tungt navn. Jeg gikk i klasse med en Alvilde, og hun uttalte det ALvilde. Syns uansett det er nydelig. Det har liksom litt mer særpreg enn det vanligere Vilde.
Februarprinsesse2012 Skrevet 16. oktober 2012 #8 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg bare spør, altså. Ikke noe alternativ for oss. Alvilde synes jeg er tungt og og lurer litt på uttalen av det. Uttales det AlvVilde eller ALvilde og er AlFilde ett helt annet navn. Nå ble jeg usikker gitt, kanskje hun het AlvHilde. Uansett veldig tungt navn. Jeg gikk i klasse med en Alvilde, og hun uttalte det ALvilde. Syns uansett det er nydelig. Det har liksom litt mer særpreg enn det vanligere Vilde. Var innom å sjekket på SSB ser at ALvilde er litt mere brukt enn AlvHilde. Synes Alvilde er finere enn Alvhilde. Alvhilde er litt tungt å uttale. Noe med at V og H kommer etter hverandre. Enig der
Cornetta Skrevet 16. oktober 2012 #9 Skrevet 16. oktober 2012 Er visst ingen som heter Alfilde (som jeg nevnte lengre opp) Men, Alfhild er det litt over over 1200 stykker som heter. Nesten ingen som heter Alvhilde heller (kun 12 stk mot 296 Alvilde), enig i at det er tungt å uttale, om en ikke ender opp med Alvilde-uttale. Når det gjelder uttale på Alvilde sier iallfall jeg alVILde, trykk som ved Vilde bare med al foran.
Major HotLips Houlihan Skrevet 16. oktober 2012 #10 Skrevet 16. oktober 2012 Alvilde er kjempefint, Karlotte er helt greit det og. Men skal dere bruke begge navnene til vanlig? For da syns jeg det blir langt og tungvint, men hvis ikke så kjør på Mine jenter har også dobbeltnavn, men andrenavnet er bare til pynt...eller til man må bruke strengstemmen
SingSing Skrevet 16. oktober 2012 #11 Skrevet 16. oktober 2012 Er visst ingen som heter Alfilde (som jeg nevnte lengre opp) Men, Alfhild er det litt over over 1200 stykker som heter. Nesten ingen som heter Alvhilde heller (kun 12 stk mot 296 Alvilde), enig i at det er tungt å uttale, om en ikke ender opp med Alvilde-uttale. Når det gjelder uttale på Alvilde sier iallfall jeg alVILde, trykk som ved Vilde bare med al foran. Sånn sier jeg det også. Mener det er en modernisering av Alfhild, som jeg syns er utrolig flott.
Blåbærmuffins Skrevet 16. oktober 2012 #12 Skrevet 16. oktober 2012 Alvilde er ok, tror jeg kan synes det er fint hvis jeg venner meg til det. Karlotte var rett og slett fælt :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå