Gå til innhold

Anbefalte innlegg

har vore i badekaret og i dysjen to ganger no....

får sterke sammentrekninger mage og ned i korsryggen...

melom 10-15min mellomrom...

og de er sterke....

er i uke 39.... har fødd to barn fra før..... så eg bør vera litt tilig ute....

kjem ut masse utflod hva høno... men det er bare helt blankt... slimproppen har gått for en halv uke siden... så det har vore kynnere og masrier siden den gang....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143980609-b%C3%B8r-eg-ringe-til-f%C3%B8den-no/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du har født to ganger før vil jeg vel si du vet bedre enn en random jordmor hva som er "vanlig" fødselsforløp for din del? Om du syns ting begynner å bli for vondt / føler at noe ikke stemmer, så ring igjen og vær litt mer bestemt / dra inn likevel.

Jeg hadde det akkuratt som deg... hadde tidlig vannavgavg og de kunne derfor ikke sjekke meg (da måtte jeg blitt lagt inn). Tilslutt ringte jeg og tvang meg selv inn... hadde så vondt men kun hvert 10-15 min. Kom fram og hadde da allerede 5 cm åpning...

no er eg bare lei meg.......

vil ikke inn på føden i hele tatt......

vil bare vera hjemme.....

alt er bare noe dritt.....

eg har 10 min mellom riene og de gjør j.......... vondt...

men hvem bryr seg.... ingen....... føler det iallefall sånn....

Annonse

Huff, det høres ikke bra ut! Men ikke bry deg om hva en teit jordmor si på telefonen.. Fokuser på att for hver rie så er du nærmere å være ferdig med det hele, og du får treffe babyen :)

Er du alene hjemme?

Blir riene tettere og vondere?

er hjemme alene med to barn no ja, men mannen kjem snart hjem...

riene er vonde helt grusomt....

de kjem mellom 8 og 10 min....

men eg kan ikke dra på sykehuset før det er nærmere 5 min...

blir gal av dette.....

har fødd to ganger tidligere men eg hadde det ikke slik eg har det no...

føler bare at det er ingen som tar meg på alvor....'

Jeg synes du skal ringe igjen..

Du vet best hvordan dette føles for deg, og du har først to ganger før så du vet hvordan dine fødsler pleier å være..

Og jeg nekter å tro at 5 min er en absolutt grense..

Har dere barnevakt? Kan du og mannen dra på sykehuset så snart han er hjemme igjen?

Kan det være at det føles verre denne gangen fordi du er alene akkurat nå med to barn?

Er bare å reise til sykehuset, jordmor hører kun hva du sier på tlf, og hun kan ikke vite hvor vondt du har! Bare å møte opp, si du tror fødsel er i gang men du er usikker og kjemner du må undersøkes. Du har født før så du kjenner jo om det er baby på ferde:) jordmor kan ikke nekte deg hjelp når du først er der:)

Annonse

Er jo bare å dra, d ville jeg ha gjort :)

Skal jo føle seg trygg å kanskje få slappet litt av før d går helt igang m fødselen, å d høres ikke ut så at du får slappet av hjemme!!

Hvor langt har du til sykehuset å må du skaffe barnevakt eller levere noen barn førs også?

er hjemme fremdeles men det har tatt seg kraftig opp...

det er nett som at ungen presser seg ut....

det begynner oppe med puppene og noe som tar tak...

fryktelig ryggsmerter.. nett som et belte som går rundt ryggen og inn i magen...

babyen er veldig aktiv, lenge siden eg har kjendt så mye aktivitet inni der, er det normalt.....

me har over 1 time å kjøre for å komme fram til sykehuset......

er hjemme fremdeles men det har tatt seg kraftig opp...

det er nett som at ungen presser seg ut....

det begynner oppe med puppene og noe som tar tak...

fryktelig ryggsmerter.. nett som et belte som går rundt ryggen og inn i magen...

babyen er veldig aktiv, lenge siden eg har kjendt så mye aktivitet inni der, er det normalt.....

me har over 1 time å kjøre for å komme fram til sykehuset......

ikke dra det ut lenger...................

Her har de en forholdsregel på barselavdelingen og det er at er mor usikker og begynner og føle seg ukomfortabel, så ringer man og får sjekk. Du har sikkert i hvertfall 3-4 cm og da er det jo i gang jo så kom deg avsted og kjenn på magefølelsen ;)

Gjest Mammantil2prinser

Unnskyld men drøyer du den for lenge nå så få vi vell et innlegg fra deg om at baby kom i bilen!!

Du skal da gi faen i alle andre! Du som kjenner hvordan du har det! Vi har 40min kjøring til sykehus, å jeg gir F i alle andre enn meg selv når det kommer til fødsel og mine smerter.

Du er jo i gang, å det kan snu fort og alt går veldig FORT!! Kom deg på sykehuset pronto! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...