Gå til innhold

Dere med små babyer :) amming på natten..

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere på natta . Ammer dere bare og legger ungen igjen så sover h*n ellee må dere gjøre noe for at de skal sovne igjen?

Og sånn generelt.. Hvor lenge pleier babyen deres å spise? Jeg har en på en uke og syns hun spiser så kort hver gang :)

Fortsetter under...

Vi samsov, så sovnet gjerne under ammingen begge to. Hadde sjelden nattestyr når vi gjorde det på denne måten.

Skulle vi stått opp for å amme og rape og deretter få i søvn igjen hadde vi nok hatt en del nattevåk ja.

Begge mine har hatt ganske korte måltider, stort sett 5-10 minutter hver 3. time døgnet rundt. Med yngste hadde jeg litt mindre melk så da ammet jeg annenhver time på dagtid, hver 4-6 time på natten.

Endret av Babyønske - har 2 små gull

Har en baby på 16 dager. Når han våkner på natten sjekker jeg bleia, så ammer jeg. Han sovner alltid i sengen min når han ammer. Så bærer jeg han over i sin seng etter litt. Har så myk seng, så tør ikke å sove med han i sengen.

Av og til våkner han ikke, så legger jeg meg bare igjen. Av og til våkner han.. I natt holdt jeg på i 4 timer for å få han til å sove. Bærte rundt på han og gav han smokk.

Ammer ca 30-45 min hver gang. Han sover 3-4 timer i strekk om natten.

Da barna var så små ammet jeg liggende i senga og la de tilbake i vogga etterpå uten å rape. Med Lillebror hendte det at jeg måtte rape, men det merket jeg, for da var han veldig urolig etterpå. Han sovnet uten problemer etterpå og uten noen form for hjelp utenom smokk.

Husker ikke nøyaktig hvor lenge han ammet, men det var ett bryst og tok under ti minutter før han sovnet og jeg la ham tilbake.

Er babyen fornøyd, så er det ikke noe å bekymre seg over :-)

Da mini var så liten spiste han ca hver tredje time på natten, ammet han, rapte og la han tilbake i sengen, de fleste gangene sovnet han med en gang, noen ganger måtte han bysset ett par minutter på armen før han sovnet.

Nå er han 2mnd, og sovner alltid etter amming på natten, legges da tilbake i sengen sin. I natt sov han fra 21 til 06 før han spiste, spiste og sov til 09.

Han har alltid spist kjapt, 5-10 minutt natt som dag :-)

Minsten ligger først i egen seng, men etter første amming (i senga) så lar jeg ham bare ligge ved siden av meg. Da er det veldig lett på neste amming å bare amme der man ligger.

Han sovner normalt sett rett av etter litt pupp.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...