Gå til innhold

Dere som syns det er helt greit at ungene hopper i sofaen og bygger hytte på stua...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine barn er fullstendig klare over at det er forskjellige regler i forskjellige hus, og jeg har aldri opplevd at de gikk bananas til andre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og problemet er?

Vi har klare regler, men det er mye som er lov bare de spør. Barnet spør om lov til å f.eks. bruke salongboret til hytte osv. Sier jeg ja (noe jeg gjør med mindre vi skal ha gjester - og det er svært sjelden). Da holder barnet og venninner på og koser seg værre.

Jeg har bare fått positive tilbakemeldinger på mitt barn når hun er på besøk hos andre. Hun har lært hvordan hun skal oppføre seg og at hun skal spørre om lov. Vi sier ikke nei til noe dersom det ikke er nødvendig. Er det nødvendig, får hun beskjed om hvorfor og aksepterer det.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Dette er ikke for å være frekk, men lurer litt på hvordan dere klarer å styre barna når de IKKE er hjemme?

Syns det er utrolig slitsomt å få barn på besøk som ikke repekterer VåRE husregler og oppfører seg som om de var i en klatrepark....

Problemet du snakker om her, har vi ikke opplevd enda, gutten her er 20 mnd nå snart, og får base en god del her hjemme, kjører bil på bordet, bygger hytte i stua og kjøkken, hopper ikke i sofa/seng da, men leker en god del "som han vil" ellers.. Dette er lov hjemme hos oss, og hos svigers, alle andre steder er det forbudt, og han er allerede innforstått med det.

De du har støtt på her, er nok de hvorforeldrene er problemet, foreldre som mener at ungene skal ha samme regel over alt, og hvor _foreldrene_ ikke respekterer deres regler og hjem.

Skrevet

Hi spurte om vi klarer å kontrollere barna våre borte når de (etter hi's mening) får leke villmann hjemme.

De fleste svarer at barn tidlig lærer at det er forskjell på borte og hjemme.

Vel, personlig opplever jeg at de som lar barna være helt villmann hjemme, ikke klarer å kontrollere barna når de er borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...