Gå til innhold

Gått meg vill i dynejungelen..er på jakt etter 140x220 "vinterdyne". Noe å anbefale?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da hadde jeg kjøpt dundyne på tilbud.

Jeg har skikkelig dyne, ga 3000 for den, men det er dobbeldyne så trang ikke 2 stk. Det er den beste dyna jeg noen gang har hatt. Var drittlei av å ligge å fryse om vinteren, våkne om natten av at jeg ikke hadde fått varmen i meg..

Trenger jo ikke være den dyreste, men hadde følgt med i tilbudene som kommer og kjøpt dun.

Gjest 5 andre

Både Lun og Nordic Night er varme og gode dyner fra Princess. De har 90% dun på ca 850 g +. Nordic Night skal visstnok være litt varmere siden den er kanalsydd i stedet for rutesydd. Vet ikke hvorfor, men kanskje pga. luftisolasjonen mellom duna?

Her i huset har vi begge deler. Kjøpt på tilbud. Fullpris er rundt 1700 kr. Jeg kjøpte to for 1700 kr. Da kosten en ca. 1000 kr. (3 uker siden)

Jeg har akkurat kikket på masse dyner, samme str som du skal ha. Moskusand-dun sies å være det beste, problemet er at i 140x220 så koster de ofte over 4000 pr stk.

Ett sted hadde de disse på salg nå til 2200, halv pris.

Men så fant jeg Tempur dundyne, og endte med den. Koster full pris 2490, tror jeg det var. Den er kjempegod, varm og god, har aldri hatt en dyne som former seg slik etter kroppen!! Den har dun fra sibir-gjess, som visstnok er ca det samme som moskusand.

I butikkene har de ofte små prøvelapper av tempurdynene (tempurforhandlerne), men denne prøvelappen yter absolutt ikke dynen rettferdighet! Prøvelappen virker tynn og altfor lett for en vinterdyne. Men be om å få se hele dynen, for den er kjempegod. Gleder meg til å legge meg hver kveld nå! :)

Takk for svar og tips!

Etter en nærmere titt på samtlige dyner i huset, fant jeg én 220 dundyne lagra bort i kottet. Hurrameirundt!!

Gleder meg som en unge til å legge meg i kveld med deilig dyne og nyvaska sengetøy!! Mannen får enn så lenge ha den tynne kalde dyna, han har ikke klaga enda:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...