Gå til innhold

Er det ikke super dyrt med kapsler til kaffemaskiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer og kjøpe en Tassimo, men ser at 8 kopper kakao koster 56,- kr.

Kan man være heldig og finne de på salg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Vi har en tassimo, og har funnet kapslene på salg hos Elkjøp. Ellers må jeg innrømme at det er en dyr kilopris på kaffen :)

Skrevet

Prisen på kapslene er en av grunnene til at vi ikke har kjøpt en slik maskin, de er jo kjempedyre. Den andre er at det hadde vært typisk om "vår" modell gikk ut av produksjon om et par år slik at vi ikke fikk brukt den likevel.

Skrevet

Mener man kan kjøpe de på nettet til billigere pris. Lurer på om elkjedene selger større pakker? Mener iallefall å ha hørt at kapslene koster ca 3 kr pr stk. Synes jammen det er dyrt nok for en kopp kaffe!

Vi valgte vanlig kaffemaskin med kvern for en del år siden, og er fornøyd med det. Her går det ekstra penger i rengjøringstabletter da. Maskinen rengjøres ca 1-2 ganger i mnd, og disse tablettene koster nærmere 10 kr stk.

En pk bønner koster ca 60 kr, og holder i ca 1-2 uker. Vi drikker mye.

Jeg tror kapselmaskiner er for dem som ikke drikker 4-5 kopper kaffe pr dag, da blir det dyrt.

Skrevet

Jo, i forhold til traktekaffe så er det jo det. Jeg har Nespresso, og de koster i overkant av 3 kr pr kapsel. Men hvis man drikker lite kaffe, så er det kanskje like greit, så slipper du uansett å helle ut kaffe som ikke blir drukket?

Er forresten superfornøyd med Nespresso, hvis det er KAFFEmaskin du er ute etter og ikke kaffe/kakao/temaskin. :)

Skrevet

Tipser deg om at de fleste kaffemaskiner med kvern har kokende vann som man kan bruke for å lage seg kakao og te på 1 min. I tillegg har de melkevisper hvis man vil lage seg melkeskum på toppen av kaffen/kakaoen. Slike maskiner får man ned til 2500 kr, og det er ikke dyrt! ;)

Skrevet

For meg som kun drikker en kopp kaffe og en kopp te om dagen har Tassimo vært en helt grei investering. Istedet for å brygge for mye kaffe/te hver gang får jeg nå akkurat en kopp. Prismessig bruker jeg ikke noe mer i mnd på kaffe nå enn da jeg brygget den selv. Også synes guttevalpen at det er stas å lage egen kakao i ny og ne.

Skrevet

Men hvordan er det med kaffemaskiner med kvern. Den pakker vel ikke kaffen og kjører vannet gjennom med høyt trykk på samme måten som på en kaffebar. Det er jo det som er så fantastisk med nespresso. Kapslene har ferdigpakket kaffe så kjører maskinen vannet gjennom kapselen med veldig høyt trykk og får frem den fantastiske kaffebar-smaken. Vi har kaffemaskin med kvern på jobb, men smaken kommer ikke i nerheten av kaffen nespressomaskinen hjemme gir.

Skrevet

jeg har dolce gusto og pris på kapslene til vanlig kaffe, kakao, iste o.l er 16 stk for 50,- skal du ha latte eller noe mer fancy er det 8 stk for 50,- alle boksene koster det samme og inneholder 16 kapsler, men noen av kaffetypene må du bruke 2 stk for hver kopp. så skal du bare ha kaffe og kakao er det ikke så ille pris synes jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...