Gå til innhold

Angst for at det ikke skal gå bra!!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er i uke 36+3 og går rundt med en konstant angst for at dette ikke skal gå bra. Syns ukebladene er fulle av stoff for tiden hvor de har historier av kvinner som mister barnet sitt seint i svangerskapet. Føler seg så maktesløs. Jeg kjenner liv, men hvor mye liv er normalt å kjenne. I den siste tiden har kroppen ikke hengt helt med. lite søvn, kvalm, magevondt, ingen energi og mye kynnere. Jeg kan jo ikke fly til legen hele tiden, men jeg holder på bli gal. Dette er mitt barn nr. 3, så jeg burde vite hva jeg går igjennom. Men dette svangerskapet har vært det tyngste på alle måter. Mulig dette henger sammen med at dette var ikke planlagt og min mann var og er ikke helt komfertabel med at vi blir fler. Noen som føler det samme????

Fortsetter under...

Jeg er36 uker i dag og er og bekymret, var ikke så mye når jeg ventet førstemann....og i går i avisa var det om et par som nesten mistet datter som var 6 uker gammel, og da begynte jeg bekymre meg for krybbedød og...er nok vanlig å bekymre seg litt som gravid, bare det ikke kun er bekymringer....kjenner jeg er nå mest bekymret mot slutten av svangerskapet, man skal liksom så ofte til lege også ...men det går i de fleste tilfeller bra, nå er det ikke mange ukene igjen...kjenner jeg nå bare kunne vært ferdig , la vannet gå 37+0 og få en lett og ukomplisert fødsel :)

Eg kjenne meg igjen. Dette er og min 3 mann.

Kanskje da har me at me er blitt meir voksen og reflektert som fleirebarnsmødre, og tenker litt mer over ting?

Eg er iallfall blitt meir hønemor enn eg var med 1 mann :P

Kjenner meg også igjen i formen din og det du beskriver av fysiske plager... Og av og til virker babyen berre slapp! Eg og!

Da går nok bra detta skal du sjå!;)

Og til du som svarte på innlegget, ja kjære Gud la vannet gå og gje oss ein kjapp lett fødsel!:)::):)

Samme her, venter tredje, og merker at jeg er enda mer bekymret, har nok noe med at vi er blitt voksnere, mer sliten også,og enda tre uker igjen på jobb......

Ønsker også at barnet skal komme nå, slik at jeg får mer kontroll..

jeg har samme panikken.. er førstegangs i uke 37.. føler jeg klarer å komme over alt der det står skrevet om de som har mistet alt fra en måne før terminen og bare dager uker etter fødselen...blir helt syk i nervene av å lese det..

vil ha henne ut nå slik at jeg har kontroll over hvordan hun har det til en hver tid...

er også livredd for at hun skal dø under fødselen... huff, slitsomt å tenke slik:(

Annonse

Sniker fra 2. trim da jeg kommer inn her neste uke:) Også min nr. 3 og føler det samme selv om jeg ikke er kommet like langt som deg. Har generelt vært mye bekymret dette sv.skapet sammenlignet med de to andre. Tenker idiotiske tanker om at det ikke kan gå bra 3 ganger, at nå må det vel gå galt etc etc etc. Tapper meg for energi og gjør det vanskelig å nyte sv.skapet. Er ikke så veldig mye å nyte da, hehe, mye tyngre å gå gravid denne gangen:)

Prøv å tenk positivt, eller ikke tenkt i det hele tatt! Ikke lenge før du er i mål nå:)

Gjest Mammantil2prinser

Kjenner meg veeeeldig igjen ja :( er livredd for at noe skal gå galt i siste innspurt, og tørr liksom ikke glede meg helt.

Ledig ekkel følelse egentlig. Fordi jeg vil jo glede meg å tenke bare rosenrøde tanker, men etter forrige fødsel hvor ting var litt traumatisk tørr jeg ikke slippe gleden helt løs før jeg ligger meg baby i armene.

Har det akkurat likt, er nr 4 her, og er livredd for at noe skal gå galt før lillemann er født. Tenker på alt som kan gå galt både før og under fødsel, og om de finner noe galt etter han er født. Men tror dette er noe som de fleste går igjennom, er vel morsinstinktet som jobber på høygir :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...