Gå til innhold

Fikk ny telefon for en uke siden - mistet den i dag - forsikring?

Anbefalte innlegg

Var ute med båten i dag, og når vi kom i land var telefonen borte. Jeg tror jeg må ha mista den i sjøen. (Robåt, så ganske lett å lete)

Har ikke forsikret den, så regnet med jeg bare må kjøpe ny, men så sier en venninne av meg at om jeg har reiseforsikring, så kanskje den gjelder?

Kan dette stemme?

Fortsetter under...

Annonse

Gjest peacock

Vel, tror ikke reiseforsikring gjelder kløning.

Trenger ikke så at man har kløna :) Mistet den på tur er nok

Jo man er pliktig å forklare hva som skjedde, alt annet er forsikringssvindel... Viste du at kanskje 25% av premien vi betaler går til å dekke slik svindel?

Det finnes ingen fasit som gjelder for alle forsikringsselskap. Hvert selskap har sine egne regler.

Hos noen dekkes nok dette, hos andre ikke.

Hos noen må du vite akkurat hos som skjedde, hos andre får du ikke en krone med mindre uhellet er et mysterium.

Det er iallfall min erfaring, og erfaringer fortalt av andre med annet forsikringsselskap.

Annonse

Ikke verre enn å prøve..

Send inn skademelding, og forklar ærlig hva som hendte.. De fleste lar deg gjøre dette på nett, så det tar ca 5 min!

Får du nei, så får du nei - no harm done!!

Jeg mistet den ned trappa, et fall på ca 3 m.

Jeg var ærlig og fortalte sannheten i den visshet at jeg muligens ikke kom til å få noe på forsikringen. Jeg har de vanlige forsikringene i Gjensidige, ikke noe superkunde, og fikk godkjent utbetaling.

HVIS du er så heldig å få igjennom saken din, vær obs på at de ser på dagens priser av telefonen(din er nå fersk i utgangspunktet). Og at de velger den billigste. Så selv om du kanskje betalte 4000 kr for den på feks elkjøp, velger de etter billigste som kanskje er på MPX til 3600.

I tillegg trekker de fra 1000 kr i egenandel. Så summen som blir overført i eksempelet blir 2600 ;) Men det er jo masse penger likevel ;)

Kundekonsulenten sjekker prisguiden, kelkoo ol. mens de sitter i tlf med deg.

Min betalte jeg 5000 kr for og var halvannet år. Billigste i salg var 3500, og fikk utbetalt 2500 kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...