Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #1 Skrevet 14. oktober 2012 Va har aldri hatt trappegrind (trappen til 2.etg er i gangen og gangdøren er så og si alltid lukket) vi har ikke sikring på skuffer og skap på kjøkken o.l, vi har ikke sikring på komfyren og vi har ikke grind foran peisen (Men vi har sikring i bilen da, hahaha) Barna mine har aldri skadet seg hjemme
Gjest Sekretøsa Skrevet 14. oktober 2012 #2 Skrevet 14. oktober 2012 Vi hadde trappegrind de gang, pga hunden;) han var så fæl til å springe opp og ned trappa, så vi satt opp grind. Utover det er ingenting sikret her i huset heller
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #3 Skrevet 14. oktober 2012 jeg hadde ikke sikring på skuffer og skap hjemme heller. (hadde ikke trapp eller peis) . Jeg er litt mer for at barna kan få lære hva som er farlig med å fjerne de fra farene hvis de prøver å gå bort der, si nei og la de prøve seg litt frem .(ikke med ovn og trapp da, der er det mer å styre de vekk og si nei) , men om de klemmer seg i en skuff eller et skap, så lærer de til slutt at det ikke er så lurt. (tar ut spise og skarpe ting fra skuffene de rekker). Nei hvorfor sikre alt istedenfor å lære de det på en skikkelig måte.
Mrs. Bouquet Skrevet 14. oktober 2012 #4 Skrevet 14. oktober 2012 Lære de på en skikkelig måte er jo ofte at de skader, skikkelig. Jeg har i alle fall ikke kapasitet til å fotfølge barnet mitt hele dagen. Må kunne snu ryggen til uten at det er fare for at de skader seg. Jeg sikrer for at det skal være praktisk for alle å være i huset. Barna mine har lært hva som er farlig uten å erfare alt selv. Men det tar litt tid å bli moden nok til å se sammenhengen, så innen den tid sikrer vi både for at de ikke skal skade seg skikkelig og for at vi skal kunne slappe litt av.
Gjest 5 andre Skrevet 14. oktober 2012 #5 Skrevet 14. oktober 2012 Siden jeg vet om noen som har snubla inn i vedovnen under lek, har vi valgt å ha grind rundt vår. Ellers har vi plugget igjen kontakter. Ikke særlig morsomt å finne ut ved erfaring hva som kan skje hvis man stikker noe inn der.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #6 Skrevet 14. oktober 2012 Her har vi valgt å sikre såpass at 1-åringen kan leke fritt uten å bli fotfulgt og sagt "nei" til hele tiden. Synes det gir en mye koseligere og mer avslappet hverdag jeg, også er det praktisk å kunne snu ryggen til innimellom.
❤lille stjerne❤ Skrevet 14. oktober 2012 #7 Skrevet 14. oktober 2012 vi hadde trappegrind fra jenta krabbet og til hun kunne gå stødig i trappa ved 2,5 år cirka. Trappa er ved stue/kjk og det finnes ikke dør der. Vi hadde også barnesikring på skuffen med skarpe kniver og skapet med vaskemidler. Ellers har vi ikke barnesikret så voldsomt hjemme.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 14. oktober 2012 #8 Skrevet 14. oktober 2012 Va har aldri hatt trappegrind (trappen til 2.etg er i gangen og gangdøren er så og si alltid lukket) vi har ikke sikring på skuffer og skap på kjøkken o.l, vi har ikke sikring på komfyren og vi har ikke grind foran peisen (Men vi har sikring i bilen da, hahaha) Barna mine har aldri skadet seg hjemme Har heller ikke det. Men vurderer nå skaplås inne til skapet under vasken der søpla er, for lille rakker syntes det er mga festlig å kaste alt mulig! Hun har nemlig lært seg "æsj søppel" og kaster alt hun er litt sinna på.. Herlig å finne mobilen og nøklene i søpla. Så må nok sikre det ikke for hennes del, men min egen! Har ikke trapp, men hun går fint i trapper bortsett fra ned da står hun bare og venter på at jeg plukker henne opp.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 14. oktober 2012 #9 Skrevet 14. oktober 2012 Nå har vi ikke noe barnesikring i huset fordi minste er over 3 år. Men vi har hatt trappegrind tidligere (helt nødvendig, noe annet ville vært totalt uansvarlig for våre viltre barn) og sikring på noen skuffer. Men det med skuffene var egentlig mest for å slippe at ungene dro alt mulig utover gulvet Peisgrind har vi aldri hatt.
Musemorbr / Skrevet 14. oktober 2012 #10 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg vet om en gutt som fikk stumpen borti vedovnen og dermed måtte operere ut nylon som smeltet inn i huden. Siden gutten vår til stadighet vil åpne ovnen, den står to meter fra der han leker, og vi allerede hadde en passende grind stående, har vi valgt å sikre den. Siden det er åpent inn til kjøkken her, har vi satt opp grind der også. Vi har sikret trappen oppe, men ikke nede. Trappen er direkte utenfor guttens soverom, og jeg ser helst han ikke klatrer ut av senga og kommer ned, i halvsøvne og uten nødvendig balanse. Vi er veldig langt fra å være curlingforeldre, selv om vi liker å gjøre små tiltak for at gutten ikke skal bli skadd. Han får kjøre akebrett og klatre i trær.
Marjoriee Dawes Skrevet 14. oktober 2012 #11 Skrevet 14. oktober 2012 Har ingen trapper eller ovn her. Men har ett bakrom på kjøkkenet uten dør, og der har kattene sitt eget lille rom med kattekasse og mat, så der har vi trappegrind. Kjøpte barnesikringer til skap og skuffer på ikea, men den koden knakk han fort. Men alt av farlige gjenstander, f.eks vaskemidler har vi i øverste hylle i kjøkkenskapet. Bryterne på stekeovnen er lette å ta av, alle kontakter hadde barnesikring da vi flyttet inn. Er ikke behov for andre barnesikringer her egentlig. Uansett hvor i huset vi befinner oss så har vi god oversikt, og har vært veldig strenge og oppmerksomme hele tiden.
Hybelkanina Skrevet 14. oktober 2012 #12 Skrevet 14. oktober 2012 Vi har grind foran vedovn og foran verandadøren (for å kunne lufte uten at noen stikker av). Har også sikring på noen skuffer og skap men ikke alle. Jeg er absolutt for at barna skal lære seg hva som er lov og ikke uten at alt er fysisk utilgjengelig, men det er så fort gjort å skade seg og jeg vil ikke ta noen sjanser.
ROFL Skrevet 14. oktober 2012 #13 Skrevet 14. oktober 2012 Vi har ingenting forann peisen, men den har stort sett blitt brukt som oljefyr, og da blir den ikke farlig varm, og nå har vi installert varmepumpe, så jeg håper at vi slipper å bruke den i det hele tatt i år. Trappegrind har vi, siden kjellertrappa er midt i stua, og jeg bruker den selv om de største er stødige, og den minste ikke krabber enda. Rett og slett for at ingen skal snuble og falle ned trappa under vilter lek. Det eneste skapet jeg har sikret er det med farlige vaskemidler i. Stekeovnen er uten sikring, så den må vi passe på (den er integrert, så for å montere sikring må vi rive halve kjøkkenet). Ellers er alt av vitaminer og medisiner forsvarlig låst vekk.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #14 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg har aldri forstått meg på folk som føler de må skryte av at de ikke sikrer hjemmet sitt for barna sine. Har ei vennnne som jobber på akkutten og hun sier hun blir provosert når hun hører folk som mener barna må lære på den harde måten. Hun mener at hvis de samme folkene hadde sett hvor hardt skadde barna kan bli så hadde de tenkt annerledes.
mamma til blå 2010 og rosa 2016 Skrevet 14. oktober 2012 #15 Skrevet 14. oktober 2012 Har nok kansje litt mye barnesikring, men stua ligger i en slik vinkel at vi ikke ser har oversikt til andre rom. Trappegrind inn til kjøkken fordi vi har ikke komfyr med barnesikrig og katten har sin matplass der og må få spise i fred. Og en varandadør han klarer å låse opp. Trappegrind ut til inner gang som beskytter mot kjellertrapp, trapp opp og utgangsdør. Trappegrind foran trapp i andre etasje til bruk på natta. "grind" foran ved ovn. Ovene står inne i en hule så bruker bare en slik som skal være foran åpen peis Har en 2åring som stikker ut hvis han får sjansen derfor må alle utganger sikres
PeppaPig Skrevet 15. oktober 2012 #16 Skrevet 15. oktober 2012 Har ikke så veldig mye barnesikring da jenta er over 3 år nå. Men alle vaskemidler står på øverste hylle og skarpe kniver står slik at hun ikke får tak i de. Da hun var yngre hadde vi trappegrind. Trappa var veldig bratt og tilogmed voksne folk (les meg) datt ned den. Vi hadde også sånne greier i stikkontaktene og de står der enda for jeg klarer søren meg ikke ta dem ut
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #17 Skrevet 15. oktober 2012 En liten notis til dem som har vaskemidler på øverste hylle: Det hadde mine foreldre også da jeg var liten, med det resultat at oppvaskmaskinsåpen veltet og min far fikk det i øyet. Det gikk heldigvis bra, men han kunne ha mistet synet.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #18 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg hadde grind foran vedovnen og sikring foran plata på komfyren. Poden skulle reise seg alle steder og klå på alt. I tillegg hadde jeg barnesikring på skapet under vasken, hvor jeg hadde alle vaskemidler o.l. Hadde også barnesikring på skuffen hvor jeg har skarpe kniver. Hadde også verdens mest klåfingre unge..... Ville kunne ha muligheten til å slippe å fotfølge han til enhvertid.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #19 Skrevet 15. oktober 2012 Her har vi ikke sikkret mye, hadde slike i kontakten tidligere men desverre så syns ungene at disse var så spennede for de kunne jo taes ut. Skjønner ikke hvordan de klarte å få de ut, for jeg måtte bruke en slik nøkkel for å få de ut men ungene fikk de lett ut. Så de ble fjernet og ungene har ikke styret med kontakter etter det. Med første hadde jeg barnesikkring på noen skap på kjøkkenet, men ungen fant raskt ut hvordan de skulle åpnes. Så da ble alt det farlige flyttet over benken og alt det ufarlige i underskapene. Slik har vi det enda, en skuff har vi med kniver men den skuffen er vist ikke noe spennende og de er ikke så små lenger heller. Utover det tror jeg ikke at jeg har hatt barnesikkring. Eller mannen min prøvde seg med barnesikkring på komfyren, men siden jeg er så lav så fungerte den like godt på meg som ungene. Så da måtte mannen lage mat (den ble fjernet før uken var omme) Vi har hatt noen uhell, men ikke pga at vi ikke hadde sikkret nok. En leppe måtte syes pga herjing i sofaen. En tå måtte limes, den ble kløvd når hun ene klatret opp i barnestolen (lurer fortsatt på hvordan det er mulig, for vi har ikke funnet en eneste skarp kant på den, og ikke ett eneste blodmerke på den) Men vi har ett hus der barn kan bo og leve uten stengsler over alt. Trapp hadde vi ikke i huset når ungene var små, og når vi flyttet så var ikke behovet for trappegrind der lenger. Så ungene er vel igrunn mer sikkret når de er utenfor huset. Hjelmer, kne og albubeskyttere når det er rollerblades og skatebord de leker med, det har de begynt å ta på seg når de er ute på ski også. For da kan de være mer vågalle når de lager hopp (jeg venter nesten bare på knekte armer og bein slik som de holder på, men jeg kan ikke styre leken deres syns jeg når de har det så gøy. Og skal jeg styre uteleken deres tror jeg ikke ungene blir så aktive lenger. Hun eldste i huset er eneste som har knekt noe, hun fant ut at det ikke var lurt å kjøre sykkel i en skatebord løype (lille stuegrisen vår syns det var teit at lillesøstrene torde så mye mer enn henne..... Men en knekt arm gjorde ikke at hun ble mer stuegris, hun har blitt mer aktiv. Den knekte armen ble som blod på tann for å komme i form slik at hun kan holde tritt med de små)
MamaLadyBug Skrevet 15. oktober 2012 #20 Skrevet 15. oktober 2012 Hadde grind ut til trappegangen og utgangsdøra før. Ellers har vi ikke gjort stort for å sikre hjemmet vårt. Bortsett fra plugger til stikkene da, det har vi enda. Ungene er 2 og 5.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå