Gå til innhold

Hvor var du og hva gjorde du når VANNET GIKK???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine to fødsler startet med de kjedlige riene og vannet gikk begge gangene i sykehussengen under fødselen...

Hva med deg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på kino når vannet gikk. Begynte bare å lekke da. Så kom ingenting så lenge jeg satt stille. Vi så filmen ferdig(vet, helt sprøtt egentlig!). Riene begynte først 7 timer etterpå.

Skrevet

Lå inne på fødestua. Vannet gikk når jeg begynte å presse.

Skrevet (endret)

Vannet gikk i flere omganger siden hode satt som en propp. hørte de berømte kneppa og magen rista som bare d mens jeg låg intill mannen min som hadde kommet fra nattevakt. fikk en trang til å gå på do og kjønte ingenting så gikk tilbake til senga. men måtte bare plutselig springe tilbake på do og rakk å komme rett forran da d rant. kom også sprutende ut fra truse og bind på soveromsgulvet. og siste gangen sprutende ut da jeg satt på do å prøvde å få på meg klær for å reise på føden. ikke enkelt med da rier som kom med 2-3 min mellom. skulle bare dusje før vi reiste inn til føden. noe mannen kommer til å nekte meg denne gangen siden dette var en fødsel på 4,5 time fra vannet gikk og riene starta med en gang.

Endret av romheg♥ mammas skatt♥
Skrevet (endret)

Hadde river av og på i 7 timer ca før vannet gikk, hørte og kjente det smalt mellom bena. La meg for å sove litt, ble en liten time før jeg hostet og det begynte å strømme mer. Tok buss til føden og fikk 5-6 min mellom riene på turen. Sev litt vann innimellom men det meste kom da jeg begynte å presse.

Hehe, glemte å svare på spørsmålet ;) Satt på kne/hang over kanten på sofaen og så på kjæresten min spilte noe på pc.

Endret av EnG+1?
Skrevet

Sengen på sykehuset første gang ( før 3 cm opning liksom, tok nesten et døgn den første fødselen da) andre gang på. Do hjemme kl.10, 15.04 var han ute :-D så mye bedre andre gang!

Skrevet

Skulle akkurat klatre opp i senga for å legge meg, ca to uker før termin. Da var det noe som sprakk inni meg, og ut fosset det vann... innen jeg klarte å komme meg på do og sette meg der så begynte riene.. de gav seg ikke før jenta var ute 3 timer senere...

Er veldig spent på hvordan neste fødsel blir, spesielt siden vi nå har en liten som må leveres til barnevakt, pluss ca 1 time kjøring til sykehuset..

Bør kanskje forberede meg på hjemmefødsel?

Skrevet

I fødesenga på sykehuset begge gangene:-) Tror vannet ble tatt begge gangene også, i hvert fall første gang.

Skrevet

Langt ute i fødselen i senga på sykehuset alle 5 gangene...

Skrevet

første gang, så fekk eg først sterke rier, så kjente eg et klikk, når eg reiste meg opp av sengen så fosset d ut, 3 min etterpå va eg på do også då fosset d ut når eg reiste meg

Skrevet

Vannet gikk når jeg satt på do på fødestua. Hørte et lite smell og ble litt usikker på om jeg tissa eller om det var vannet. Men jordmor hørte "smellet" hun også og konstanterte at det var vannet.

Skrevet

Heheh, moro! Det er altså ikke sånn at det sier SPLASJ og DER gikk vannet?? hehe

Skrevet

Første fødsel tok de vannet da pressriene startet. De andre gangene har vannet gått når jeg hadde omlag 6 - 7 cm åpning.

Skrevet

Satt i sofaen på kvelden og kjente noe rart der nede. Reise meg opp og knep igjen og gikk ned på do, og da kom litt ut, ikke mye. Resten av vannet gikk da vi parkerte på sykehuset morgenen etter. :-)

Skrevet

Lå og sov! Rundt 01.00 på natta våknet jeg av en "knepp" og ut fosset vannet!

Slik startet begge fødslene mine, på en natt til mandag, og samme klokkeslett!

Førstemann var ute etter et døgn, nr. 2 var ute tirsdags kveld... Så min forestilling om at de fødselene som startet med vannet, gikk fort - er åpenbart helt feil;-)

Skrevet

satt og så på tv, vart litt overasket og sprang først på do så til badet, ropte på min mor og sa fra at jeg tisset ikke nå noe hun også forsto. hun fant noe klær til meg og en bleie så satt jeg meg og kikket på tv igjen. gikk noen minutter så kom følelsen av at jeg tisset på meg, og mannen måtte ringe jordmor. 6 timer etter hva pia mi født.

Skrevet

Husker ikke første, men nr 2 er født med seierslue :)

Skrevet

Førstemann ble vannet tatt etter 14 timer med rier,

Nr 2 gikk det idet jeg skulle sette mg på huk og legge klær inni maskina, nr 3 gikk mens jeg satt på do :)

Skrevet

Var på påskefjellet og skulle ta rutineturen på do om morgenen. Da jeg var ferdig med å tisse og skulle til å tørke (detaljer er bra...) kom det plutselig en skvett til... Jeg skvatt litt, ettersom jeg trodde jeg var ferdig, men reiste meg, kledde på meg og gikk tilbake til soverommet for å stå opp skikkelig. Fikk akkurat på meg bukse da det kom en skvett til, så jeg måtte bytte bukse. Begynte å skjønne at noe var på gang da, så beordret samboeren til å pakke mens jeg ringte sykehuset. Kom selvfølgelig enda en skvett så jeg måtte bytte bukse igjen før vi fikk satt oss i bilen og kjørt. Kom ikke mer før jeg gikk ut av bilen utenfor sykehuset, da rant resten ut... Følte meg helt super da jeg vagget bredbent med søkkvåte ben og bukse mot fødemottaket. Ble sjekket om at alt var bra, og ble sendt hjem ettersom riene ikke hadde kommet i gang. Toppen av kaka var å ta på seg den søkkvåte buksa igjen for å komme seg hjem...:S

Skrevet

her gikk litt av vannet hjemme i sofaen.. Var blitt satt igang og greide og mase meg til og reise hjem siden ingenting skjedde og hadde kort vei til sykehuset. Hørte to knepp med det samme jeg hadde kommet inn døra hjemme. Resten av vannet kom sprutende når jeg kom tilbake på sykehuset.. Det er det sykeste jeg har opplevd. Hadde aldri trodd det var så masse vann der inne

Skrevet

Nr 1: i senga kl 06.00 på morgenen. Det kom bare litt i senga. Det kom mere på badet, og etterhvert utover morgenen.

Nr 2: fikk en sammentrekning i senga kl 04.30 på natta. Gikk på do og da begynte d å renne.

Ganske lik start egentlig.

Skrevet

Hadde river av og på i 7 timer ca før vannet gikk, hørte og kjente det smalt mellom bena. La meg for å sove litt, ble en liten time før jeg hostet og det begynte å strømme mer. Tok buss til føden og fikk 5-6 min mellom riene på turen. Sev litt vann innimellom men det meste kom da jeg begynte å presse.

Hehe, glemte å svare på spørsmålet ;) Satt på kne/hang over kanten på sofaen og så på kjæresten min spilte noe på pc.

Hehe tok du virkelig bussen? All ære til deg :) Håper du ikke hadde lange turen?

Skrevet

Det var seeent, og jeg sto på kjøkkenet for å rydde bort lørdagspizzaen. Plutselig kjente jeg det bli vått og jeg skjønte hva som skjedde. Jeg fant noen kluter og la meg i senga. Ringte sykehuset mens min ellers så rolige samboer stresset rundt for å pakke det jeg skulle ha med (det var enda 2 1/2) uke til termin. Siden barnet lå i seteleie fikk jeg ikke lov å sitte eller stå, så ble hentet i sykebil. Når sykebilen kjørte gjennom svinger og jeg "holdt meg fast i sykebilsenga", så kom det litt mer fostervann for nesten hver sving :)

Skrevet

I sykehussenga, ble tatt da jeg hadde 8 cm åpning. Håper på samme utfall denne gang!!

Skrevet

Med førstemann hjemme på kontoret når jeg faktisk satt på barnimagen for 6,5 år siden:)

Hørte en kneppelyd som jeg reagerte på men skjønte ikke mer av det ettersom jeg ikke ble våt.. Gikk ett par dager med mer utflod (trodde jeg) etterhvert helt våt truse før jeg skjønte at det måtte vært vannet som hadde gått da jeg hørte kneppelydn. Ringte føden for sjekk og satt ble igang med engang for å få rier.

Med num to gikk vannet halveis i fødselen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...