Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helsedirektoratet i samarbeid med bl.a. Astma og allergiforbundet og norsk forum for bedre innemiljø for barn anbefaler soveromstemperatur på 14-18 grader..

Jeg tror vi har ca 15-16 på våre soverom (både store og små) på denne tiden av året.. Vinduer åpne!

Jeg tror det kanskje kan være andre potensielle årsaker til hoste enn selve temperaturen på rommet, som f.eks luftfuktigheten, ventilasjon osv..

Er det gammelt hus? Kan det være fukt, muggsopp osv i kjelleren?

Har han dyne på, og ikke virker kald, er det nok ikke derfor han hoster. Barn sover jo ute på dagen hele vinteren også.

Aner ikke hva riktig temperatur er, noen sier 15-18 grader, og andre sier rundt 20 grader. Vi har mellom 21 og 23 grader på soverommet, og synes det er perfekt. Lillegutt ligger alltid uten dyne, så vi kunne ikke hatt så mye kaldere. :-)

Vi har det iskaldt :P Sover alltid med vinduet oppe. Hun sover sammen oss da, så har god kontroll på at hun ikke fryser. Sover med ullpysj. Hun er aldri syk forresten, hatt omganssyken tre ganger men ellers har hun aldri vært borte fra bhg.

Tusen takk for svar.

Er usikker på hvor kaldt det kan bli, men regner med at det er rundt 16/17 grader på sovverommet.

Lillegutt sover i ullpysj, men har en lei tendens t å rive av seg dyna.

Det er skjelden jeg har langvarig hoste, men synes å huske at å innånde kald luft på natta irriterte halsen til mer hoste, det er en av grunnene jeg spør :)

Mormor driver dessuten og maser på at det er best å fyre opp og ha opp vindu, så lillegutt kan slipp å sove med klær på under dyna, samtidig som han får frisk luft.

men jg skal sjekke kjeller luftfuktighet. tanken har streifet meg om at det kan være noe i dt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...