Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

cream: takk for tips! skal nok prøve sånn el test etterhvert akkurat nå har jeg ingen peiling på når el er i det hele tatt. er det to uker etter mens?

Thie88: hei! Velkommen hit til denne tråden. Har du begynt med noe spesielt for å øke sjansene, el test o.l?

cream: takk for tips! skal nok prøve sånn el test etterhvert akkurat nå har jeg ingen peiling på når el er i det hele tatt. er det to uker etter mens?

Thie88: hei! Velkommen hit til denne tråden. Har du begynt med noe spesielt for å øke sjansene, el test o.l?

Først og fremst bør du finne ut antall syklus dager du har i løpet av en måned. Ca 14 dager etter mens ja.

Begynn med og skrive ned hver gang du har mens i f.eks mobilkalenderen din. Det er veldig lett og følge med da.

Bruk denne til hjelp:

http://mammanett.no/bli_gravid/eggloesningskalkulator

Annonse

Iasalo: nei, jeg har ikke startet på noe for å øke sjangsene. Har begynt for ett par uker siden, og venter spent på om jeg får mens neste uke eller ikke. Har hatt en del murring/mage smerter i de 2 siste ukene. Samt ømme bryst. Og litt kvalme i ny å ne. :) så bare å vente i spenning egentlig

Hei! Jeg er også ny her inne, fØrste pp for fØrste gang :) Spennende!! EL er to uker FØR mens.

Velkommen! krysser fingrene for deg:)

Jeg har problemer med å legge inn nok aksjer... mannen min orker ikke så ofte. Så har på fØlelsen at dette kommer til å ta tid. Får bare vente og se, kan jo hende man er heldig.

Iasalo: nei, jeg har ikke startet på noe for å øke sjangsene. Har begynt for ett par uker siden, og venter spent på om jeg får mens neste uke eller ikke. Har hatt en del murring/mage smerter i de 2 siste ukene. Samt ømme bryst. Og litt kvalme i ny å ne. :) så bare å vente i spenning egentlig

Så gøy! Det høres jo ut som om det kan være en liten spire der da! :)

En ting som er veldig vanlig damer, ikke for å ta fra dere gleden med ventingen, men mange har veldig gravid symptomer etter EL. Prøv å hold ut til minst 12 dpo før dere tester. En kjenner mer på og i kroppen når en prøver enn ellers. Sier ikke dette for å frata noen motet eller håpet, men bare så dere er klar over at det er heeeeelt vanlig å kjennes gravid ut etter EL. Ønsker dere masse lykke til alle sammen :D

Ps, håper dere slipper å prøve like lenge som meg ;)

Annonse

hei. jeg er 24 år og vi bestemte oss for å bli prøvere for to uker siden. jeg har ønsket å begynne i 2 år, og endelig er samboer klar for det + at det praktiske er stort sett på plass. (kommer til å bli å plass)

min samboer ønsker ikke at vi starter opp med el tester og alt som er, siden det er første pp. (selv om jeg gjerne vil øke sjansene våre nå)

men jeg har begynnt på folat og møllers dobbel. :) har for øyeblikket tr, så håper den neste uken går fort, så vi kan begynne. regner med det blir mye venting fremover. både på el og på tr/til man kan teste seg.

ang. kaffe og vin/alkohol så har det ikke blitt endringer der. ikke for snusen sin del heller. men fra neste uke blir jeg å holde meg unna alkohol. kaffe og snus tiden er over fra det øyeblikket jeg ser to streker. :)

hei. jeg er 24 år og vi bestemte oss for å bli prøvere for to uker siden. jeg har ønsket å begynne i 2 år, og endelig er samboer klar for det + at det praktiske er stort sett på plass. (kommer til å bli å plass)

min samboer ønsker ikke at vi starter opp med el tester og alt som er, siden det er første pp. (selv om jeg gjerne vil øke sjansene våre nå)

men jeg har begynnt på folat og møllers dobbel. :) har for øyeblikket tr, så håper den neste uken går fort, så vi kan begynne. regner med det blir mye venting fremover. både på el og på tr/til man kan teste seg.

ang. kaffe og vin/alkohol så har det ikke blitt endringer der. ikke for snusen sin del heller. men fra neste uke blir jeg å holde meg unna alkohol. kaffe og snus tiden er over fra det øyeblikket jeg ser to streker. :)

Er det bedre med melk i kaffen, enn svart kaffe, eller er det like ille uansett?

tror det er bedre med melk i kaffen/kaffe latte/cappuchino er jo nesten mer melk enn kaffe da. men tror man skal drikke mye kaffe før det er kjempefy. jeg kommer nok uansett til å drikke 1-2kopper på jobb den dagen jeg blir gravid. :)

jeg også kommer til å drikke kaffe. Blander ca 50/50 med melk...så da er det vel ikke så ille. Det står at man skal drikke helmelk, men jeg må tenke litt på fettinntaket...så prøver å unngå det. Jegbskulle helst gått ned 20 kg før jeg blir gravid, men det er først nå etter 11 år, at kjæresten min er klar for barn, så er litt utålmodig.

jeg prøver også å unngå fett. hehe.. å skulle også helst ha gått ned 20kg. har gått ned 5kg da. så føler meg litt flink. også er det den snusen som skulle vært kuttet ut da. men den får bli når beviset er der. 11 år? da håper jeg spiren sitter raskt! var på ul i forbindelse med cystocele for en mnd siden. da fikk jeg høre at det var noen cyster der, håper ikke dette vil redusere sjansene mine. skulle gjerne vært gravid i går! hehe..

jeg prøver også å unngå fett. hehe.. å skulle også helst ha gått ned 20kg. har gått ned 5kg da. så føler meg litt flink. også er det den snusen som skulle vært kuttet ut da. men den får bli når beviset er der. 11 år? da håper jeg spiren sitter raskt! var på ul i forbindelse med cystocele for en mnd siden. da fikk jeg høre at det var noen cyster der, håper ikke dette vil redusere sjansene mine. skulle gjerne vært gravid i går! hehe..

så flink du er med 5kg da :)

snus er ihvertfall ikke så ille som røyk. kanskje deg går an å bruke sånn tobakkfri snus for avvenning?

skummelt med cyster, må du fjerne de?

takk for det :) har prøvd tobakkfri snus, å det er ikke det samme. får vel bare slutte med all snus, på en gang. tenkter jeg må gjøre det til en helg, så humøret mitt ikke går utover barna jeg jobber med. (jobber i bhg) hehe.. ja, ganske skummelt med cycter.. men legen sa bare at hun så noen der, så sa hun ikke mer om de. så da må jeg nesten regne med at alt er i orden. sa på tull: håper jeg kan få barn iværtfall. da svarte hun noe som at det skulle vel gå bra. så da trenger jeg vel ikke å tenke på det. men gjør jo det likevel, har på følelsen av at jeg blir en av "sliterne" her inne. men merkelig nok er optimismen min stor, går rundt å regner ut når jeg kan bli gravid og hvis på den datoen jeg kan fortelle jobb, familie osv. blitt helt panisk over denne prøvinga. ønsker så sterkt at det skal klaffe raskt. vanskelig å komme ned til virkeligheten igjen.

samtalen da min kjære sa at vi kunne prøve fra nå av, surrer i hode mitt. jeg sov nesten ingenting den natta. (ikke ta slike samtaler rett før sovetid :P ) hehe..

har du iasalo gjort noe for å forberede deg da? el tester, vitaminer? tenkt på hvordan du skal fortelle nyheten til samboer/ resten av verden? eller er det bare jeg som er så tidlig ute? hehe...

tar vitaminer,og møllers dobbel. skal begynne på folsyre. Har begynt å trene, og spise sunt. Være mer aktiv. Jeg er svært forsiktig med hvem jeg forteller at vi prøver, siden vi har forklart til så mange så lang tid,hvorfor vi ikke har barn. Ikke skape noen forventninger. Kan jo hende det ikke blir noen i det hele tatt hvis det ikke virker. Fint å kunne snakke med dere her inne om dette, da jeg ikke snakker med noen andre om dette. :)

Først og fremst bør du finne ut antall syklus dager du har i løpet av en måned. Ca 14 dager etter mens ja.

Begynn med og skrive ned hver gang du har mens i f.eks mobilkalenderen din. Det er veldig lett og følge med da.

Bruk denne til hjelp:

http://mammanett.no/...ningskalkulator

Jeg kan anbefale app'en "MyDays" hvis du har android. Mulig apple har den også :-) Her kan du plotte inn sykuslengde, når dere har sex, temperatur, notater etc :-) Den regner da ut når du mest sannsynlig har EL, og når forventet mens er :-) Veldig praktisk hos meg ihvertfall :-)

Vi er inne i andre pp no, har ikm i morgen, og testet positivt i helga. Krysser fingrene for at det er en spire som klorer seg fast ;-)

Endret av Hazel82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...