Gå til innhold

Jeg føler meg ikke gravid!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I begynnelsen, rundt den tiden jeg testet positivt og litt før det, var jeg kvalm, uvel, ekstremt ømme bryster, murring i magen osv.

Nå har mye gått over! Har vondt i magen tidvis, men jeg har nesten ikke ømme bryster, og jeg er ikke kvalm. Føler meg rett og slett ikke gravid.

Det synes jeg er skummelt å tenke på! Flere som har opplevd det å plutselig ikke føle seg gravid lenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rekker opp hånda :) føler meg heller ikke gravid, er 8 uker i morra. Kvalmen, ømme pupper er fraværende. Eneste er at jeg kjenner det i hofta, og jeg er mye sliten og trøtt.....

Skrevet

Ok, godt det ikke bare er meg som ikke kjenner meg gravid :)

Hvis alt er i orden med spirene da selvsagt!

Husker da jeg var på en UL sist (SA :( ), spurte legen min om jeg følte meg gravid. Det gjorde jeg ikke.

Så derfor kom jeg til å tenke på dette med å "føle seg gravid". Men det er kanskje litt opp og ned med disse symptomene :) Man skal vel, så lenge alt er i orden, bare være glad til for at man slipper symptomer, hehe, men jeg er litt følsom for tiden (sikkert ikke den eneste ;) ) så blir bekymret når jeg begynner å føle meg normal.

Eller kanskje jeg rett og slett har blitt vant til å ha det sånn :P

Skrevet

Hadde en bo i april, og så dårlig jeg var da har jeg aldri vært...

Får håpe alt er bra allefall :) skal ha ul i morra, då forhåpentligvis ser jeg hjertet slå :)

Skrevet

Ja, lykke til i morra! :)

Skrevet

Symptomene kommer og går litt her også. Det eneste jeg har hele tiden er treg mage og luft! Puppene er litt ømme denne gangen. Sist gang ble puppene skikkelig vonde først en del senere (uke10-12 mener jeg) Mener at kvalmen kom for fullt i uke 6-7 sist gang - og er 6+0 i dag. Venter derfor at kvalmen skal komme for fullt. Har vært litt uggen noen dager og andre dager er det heelt borte. Er litt trøtt enkelte dager, men ikke i nærheten slik som sist.

Tenker en del på det jeg også, så mulig det blir en UL tidligere enn jeg hadde tenkt. Ville egentlig vente til uke 10-11 som sist, men synes det er så lenge til. Vil vite sikkert før det. Sere det an iløpet av uken og ringer og bestiller time om jeg ikke slår meg til ro.

Det er jo vanlig at det svinger litt i starten. Mange begynner ikke med kvalme før i uke 7. Har to venninner som ikke hadde et eneste eneste symptom utenom uteblitt mens (og etterhvert voksende mage) og begge to har født friske flotte barn så det trenger ikke være noe galt!

Skrevet

Nei, godt å høre det, 2010 Mammaen! :)

Jeg skal heldigvis på tidlig UL, da ser man om alt er i orden (krysser fingre og tær for det).

Har ømme bryster og er ekstremt treg i magen. Drikker biola for å prøve og ordne litt opp i det :)

Skrevet

Er det vanlig å ikke ha økt utflod under graviditet?

Leser om at mange får økt utflod, men jeg har ingenting!

Skrevet

Føler meg heller ikke gravid... De sympt. jeg hadde tidligere med trøtthet, stor matlyst og tidvis ømme bryst er borte. Er litt "romlete" i magen til tider men det kan jeg jo innbille meg...

Har fått henv. til tidlig ul men det ser ut til at det kan ta litt tid fra sykehuset å få... Skal ringe og mase igjen idag. Er 6+2 idag. og det at de to forrige MA og SA skjedde på samme tid får meg jo til å tenke litt negativt nå :(

Lurer på om jeg skal ta en tur til legekontoret og be om blodprøver for å sjekke hsg stigning.

Skrevet

Er det vanlig å ikke ha økt utflod under graviditet?

Leser om at mange får økt utflod, men jeg har ingenting!

Jeg har også lest det men merker ingenting selv.

Skrevet

Føler meg ikke så veldig gravid jeg heller, har ømme bryst, kvalmen har vært omtrent fraværende, men har merket litt siste dagene spesielt om morgenen at frukost ikke er like godt.. også kjenner jeg at bekkenet har begynt å krangle litt... Men så lenge det ikke er verre enn dette så klager jeg ikke, de to andre svangerskapene har vært mye verre, så krysser fingrene for at det holder seg slik :)

Skrevet

Skriver meg lett på "føler meg ikke gravid"-lista! Bortsett fra ingen mens merker jeg veldig lite. Blir veldig fort mett når jeg spiser og er treg i magen, men det sist er vanlig til å være meg. Det jeg merker det best på er at jeg får veldig høy puls ved veldig lav innsats på trening...og det er vel ikke akkurat noe kjent svangerskapssymptom...

Var kjempeheldig og fikk en avbestilt ul-plass på onsdag. Grugleder meg veldig til den. Krysser alt jeg eier og har for et bankende hjerte :-)

Skrevet

Godt dere deler det med meg faktisk, blir litt roligere å lese det!

Var faktisk inne hos legen idag, en ny lege, hun hadde ikke UL apparat, men hun rådet meg til å (hvis jeg lurte veldig) ta en ny graviditetstest!

HCGNivået skal jo stige veldig i denne perioden, blir det en svak strek kan det være et tegn på at ting ikke er i orden.

Jeg skal fortsatt på UL på fredagen, men de sa helt klart og tydelig at hvis de ikke finner hjertelyd på den ultralyden, betyr det ingenting og jeg skulle ikke bli redd, for det var veldig tidlig, og mulig at det var vanskelig å se hjerteslag.

Men skal tilbake i uke 9 også på en "ordinær UL", da mente de at man kunne se endel mer, det er jo bare 2,5 uker til.

Ang symptomer...

Nå har jeg ikke vondt i magen heller lenger! :/

Hadde menstruasjonslignende smerter i noen uker, det er omtrent over nå. Ja - om alt er i orden, skal jeg jo ikke klage akkurat. Men det hadde jo også samtidig vært kjekt å føle at det faktisk skjedde noe der inne.

Men har heller ikke den matlysten jeg hadde tidligere jeg heller. Iflg legen er jeg faktisk 7 uker på vei denne uken, men jeg tror heller jeg er rundt 6,5 idag, men det får vi se på.

Ja, jeg blir også veldig fort mett når jeg spiser! Og er treg i magen også, det er jeg. Hvorfor blir man så fort mett?

Jeg har ømme bryster fortsatt. Men rart det med magen. Da tenker jeg alt mulig.

Som legen sa, så er det i en veldig kritisk fase, og det blir ikke mer trygt før i uke 12-15 faktisk! Så jeg/vi må jo gå gjennom denne kritiske fasen en stund da, opptil 2 mnd til for min del. Men ,men :)

Skrevet

Kjenner mange som har hatt lite symptomer, hvor svangerskapet har gått knirkefritt hele veien og de har fått friske barn:-)

Skulle gjerne slippet unna kvalmen...er som å ha spysjuka på 7 uka her i gården!

Trenger ikke føle seg sååå gravid liksom;-)

Skrevet (endret)

Kjenner mange som har hatt lite symptomer, hvor svangerskapet har gått knirkefritt hele veien og de har fått friske barn:-)

Skulle gjerne slippet unna kvalmen...er som å ha spysjuka på 7 uka her i gården!

Trenger ikke føle seg sååå gravid liksom;-)

Nei - om alt er i orden er det jo kjekt å slippe! ;)

Hadde jeg ikke hatt noen symptomer fra dag 1, hadde jeg vært roligere.

Det er det at symptomene avtar som bekymrer meg. At jeg har hatt, og at de nå gir seg. Hvorfor gjør de det liksom? :)

Jeg var ganske kvalm, hadde veldig vondt, ekstremt ømme bryster osv, alt har nå avtatt.

Men legen sa også at svangerskap er forskjellige, osv. Det eneste en kan gjøre er vel egentlig å vente og se! :) Men man må jo vente så lenge ;)

Jeg var forresten hos legen for å få middel mot UVI, løper ikke ned dørene der altså, haha :) Men de mente det var viktig med en urinprøve og evt. få et middel mot det.

Endret av Blomstogbier
Skrevet

jeg har fortsatt litt smerter i magen, men de kommer stort sett bare når jeg stresser.. Er det enkelt å få tidlig ul? Jeg må nemlig til legen i morgen å få litt råd og tips angående bekken, kosthold ++ å tenkte å høre der om jeg kunne få en tidlig ul slik at jeg blir beroliget, jeg hadde SA i august og jeg er til tider bekymra for at alt ikke er som det skal der inne, men jeg har ikke hatt noen tegn på at det er noe gale, er bare psyken som er litt på vakt..

Skrevet

Ja, det blir sånn. Kanskje det er morsinstinktet som slår til?

Sikkert noen andre som kan svare på om det er enkelt å få tidlig UL. :)

Trist at du hadde en SA :( Har jo opplevd det selv så vet hvordan det er. Er nok derfor jeg er bekymret også, pga tidligere erfaring. Og så leser man om MA og alt det der.

Men tror vi må roe oss litt ,er ikke bra å være så bekymra. Selvom det er enkelt å bli det :)

Jeg fikk tidligere også smerter når jeg gikk fort/stresset! Men det er over nå.

Jeg sliter litt med lavt blodsukker og hjertebank, faktisk. Følte meg ordentlig dårlig i morges. Hadde ikke rukket å spise, og trodde jeg skulle kollapse på toget eller noe :o

Skrevet

det var trist det skjedde men jeg var ikke mer enn 5-6 uker på vei så jeg hadde ikke fått noe voldsomt forhold enda til den lille inn i magen, hadde vært mye verre om det hadde skjedd seinere, da hadde jeg nok havna litt down under ei stund tror jeg..

Og det store plusset var jo at jeg ble gravid på nytt ca 2 uker etter SA, så nå er jeg 8+1 på vei og kjenner at jeg tør og begynne å glede meg litt:) Har til og med begynt å få mage så vet ikke om det blir så lett å skjule dette helt til uke 12 slik som planen var..:) Kan ta med at dette er nr.3:)

Skrevet

Lykke til videre da! :) Håper alt går strålende!

Skrevet

Tusen takk for det og lykke til videre du og blomstogbier:) Håper og tror at alt går strålendes med oss alle som er her:)

Skrevet

Takk for det :) Ja, det får vi håpe altså!

Ønsker alle alt godt :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...