*ønsker* Skrevet 14. oktober 2012 #1 Skrevet 14. oktober 2012 Hei, må advare om langt og detaljerte beskrivelser Jeg er i dag 5+6 dager. Og har nå 3 ganger hatt kraftige smerter i magen. Første gang kom onsdag, jeg kjente først det var vondt i magen, nedre del av magen, men midt på. Kom meg på do, det var ekstremt smertefult på do, hadde løs mage og føltes som det eksploderte. Smertene satt forann i magen over skambenet, samt kjentes det ut som noe ble strekt hele veien fra korsryggen, mellom rompeballene og helt frem. Veldig vondt å stå oppreist, gikk med bøyet rygg, vondt å sitte men litt bedre å ligge. Dette pågikk mellom 30-60 minutter.. Så ble det bedre, men fortsatt ømt forann i magen, og småubehagelig å sitte.. Dagen etterpå var alt fint.. Så på fredag, gikk på do for å gjøre nr2, og i det jeg setter meg på doskåla skjer det samme, bare enda vondere. Får til å gå litt pådo, forså karre meg ut på sofaen, ligge i fosterstilling til jeg sovnet.. Daogså var jeg øm i magen flere timer etterpå... Får til å gå på do greit etter å ha sovet bort de værste smertene..Lørdag er alt normalt igjen.. Før i mårrest våknet jeg med smerter. Vet jeg våknet i natt hvor jeg måtte tisse, men sovnet igjen uten å gå på do. Det kjentes ut i mårrest den vondheten om man virkelig må tisse å holder seg så lenge at det gjør vondt.. Går på do, og smertene kommer når jeg setter meg. Får presset ut litt tiss, vondt! Sitter lenge og får til en hard og tørr nr2, og fossen med alt tisse kommer. Går i seng for det er vondt å stå oppreist, så sover noen timer.. Nå er det ømt igjen og småvondt å sitte.. Utenom disse dagene er det ingenting vondt å gå på do/sitte eller noe. Er ekstremt oppblåst da.. Men blir livredd med så sterke smerter Sist jeg var gravid, var det likedan.. Og legen beroet meg med at 'det var helt normalt', da forklarte jeg meg vrl ikke grundig men bare sa jeg hadde så vondt i magen at jeg ikke kunne stå oppreist. Men da var smerten der mer hele tiden..det ente i en SA. Var ikke oppblåst og hadde ikke noengravidsymtomer da. Er nå livredd for å miste, men samtidig føler jeg meg mye mer gravid denne gangen. Puppen er ømme som fy, jeg er småkvalm, og føler meg veldig gravid. Fredag ordnet jeg meg legetime, men fikk ikke time før tirsdag.. Noen som har noen forslag om hva dette kan være? og kan det være normalt, så jeg ikke nødvendigvis mister? Utfloden er kritthvitt, ingen tegn til noen blødning. Forje gang spottet jeg rødt fradagen jeg testet positivt... Det MÅ vel være et godt tegn? Har gått uten ppiller siden 07, så klamrer meg til håpet om at endelig går drømmen vår i oppfyllelse
Februargullet2013 Skrevet 14. oktober 2012 #2 Skrevet 14. oktober 2012 Kan være voksesmerter,hadde veldig vond i magen når jeg var 5-10 uker på vei. Krysser alt jeg har for deg
Sjeva Skrevet 14. oktober 2012 #3 Skrevet 14. oktober 2012 Helle dussen!! Stakkar deg! Har ikke hørt lignende før! Jeg vet at hard avføring kommer av hormoner under graviditet. Jeg sliter med det og har fått beskjed av legen å drikke dufalac... (vet ikke om jeg skrev det riktig) Søt, klissete og tykk veske som skal hjelpe til å få mykere avføring uten og ta vekk for mye næring. Ellers å drikke masse vann og spise grovt brød og mye frukt. Det er skrekkelig med hard avføring som ofte ender opp i hemoroider pga all pressing. Har du mye luft i magen så er det forferdelig smertefullt når man er gravid. (men da tenker jeg på når man har kommet litt ut i svangerskapet og tarmene er presset opp og til siden.) Prøv å rulle litt på gulvet for å se om det er luft som "sitter" fast. Hørest helt tullete ut. Men funker vist det funker. Men jeg tror ikke jeg har hjulpet deg med noenting. Uff. Har du skikkelige smerter så mener jeg du kunne ha reist til legevakten vist det er lett tilgjengelig for deg.Men du risikerer å sitte i timevis. Eller bare å bli sendt hjem uten noe mer forklaring og en faktura. God bedring og håper for all del at du får hjelp. Lykke til.
Mummimamma<3 Skrevet 14. oktober 2012 #4 Skrevet 14. oktober 2012 om det ikke er kraftige luftsmerter, kan det være nyrebekkenbetennelse? Syns du burde dra til legen just in case!
*ønsker* Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter #5 Skrevet 14. oktober 2012 Takk for svar. Er så rart det har kommet annen hver dag, og det kommer i forbindelse med dobesøk, mens de fine dagene er det ingen problem med dobesøkene.. Vurderte legevakta på fredag, men jeg har et stykke kjøring dit og mannen er borte med jobb, så tror jeg bare venter til tirsdag om det ikke forverrer seg. Heldigvis er det fortsatt ingen tegn til blod
*ønsker* Skrevet 19. oktober 2012 Forfatter #6 Skrevet 19. oktober 2012 Oppdaterer her jeg.. Det var dessverre exu.
Mummimamma<3 Skrevet 20. oktober 2012 #7 Skrevet 20. oktober 2012 Det var ikke hyggelig å lese. Ønsker deg lykke til videre og håper det ordner seg for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå