Gå til innhold

Emmaljunga city cross vs nitro city


Anbefalte innlegg

Hei! Venter en jente i slutten av februar og har begynt å tenke på vogner. Er ganske grønn på dette området og trenger derfor tips, for/imot.. Bor i by, mem kommer til å gå tur på grus/snø, men vil likevel ha en lett vogn det er plass til i liten bil, lett å reise med. Så er spørsmålet, erfaringer med city cross og nitro city! Har nitro city svingbare forhjul, og er dette en fordel? Ser mange skriver de er fornøyde med city crossen, men at hjulene er låst, er ikke det veldig tungt på snø?

Er nitro city en bedre byvogn? Huff jeg føler at jeg drukner i barnevognspørsmål..

Takk for svar;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143980306-emmaljunga-city-cross-vs-nitro-city/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nitro har svingbare hjul ja og er en mye bedre vogn enn citycross synes jeg. Dette fordi jeg føler det er et must med svingbare hjul, bor du i by kommer du til å klare deg helt fint uten faste hjul. Nitro/ozone understellet klarer seg helt flott på både grus og snø. Men skal du gå i ulendt terreng eller veldig dårlig vei kan det være bedre komfort med en med faste hjul og mere demping i understellet.

 

Jeg har ozone city som har samme understell som nitro, digger den vognen, veldig god å trille, lett og smidig.

Jeg har city cross. Jeg er veldig fornøyd med den. Synes ikke det er noe stress å ikke ha svingbarehjul. Jeg synes ikke det er noe tungt å svinge vognen. MEN nå bor ikke jeg i byn. Bor litt uten for Oslo så her er de dårlig på å måke snø. Tror det da er greit med faste hjul. Har møtt på flere med svingbare hjul og de må dra vognen bakover.

Jeg har city cross. Jeg er veldig fornøyd med den. Synes ikke det er noe stress å ikke ha svingbarehjul. Jeg synes ikke det er noe tungt å svinge vognen. MEN nå bor ikke jeg i byn. Bor litt uten for Oslo så her er de dårlig på å måke snø. Tror det da er greit med faste hjul. Har møtt på flere med svingbare hjul og de må dra vognen bakover.

 

Har man ikke hatt svingbare hjul så vet man ikke hva man går glipp av ;) Har man først prøvd det er det ingenting annet som duger, hehe...

 

Hvordan trillekomforten er på vogner med svingbarehjul vil jo selvfølgelig variere utifra model og prisklasse f.eks.

Jeg har aldri måttet dra en vogn etter meg og jeg har hatt 30stk!

Gjest Shanti ♥

Endte opp med Nitro etter å ha prøvd begge i butikken, pga at den var mye enklere å manøvrere. De små forhjulene kan kanskje sette seg fast i snøen, men man får kjøpt store vinterhjul (750 kr på babyshop) som man kan skifte ut forhjulene med om det blir et problem. Da blir Nitroen slik jeg har forstått det så og si som en City Cross. Mao kan du få fordelene fra begge vogner ved å kjøpe Nitro+vinterhjul! :) Nå har jeg ikke tatt i bruk min ennå, siden snuppa er 6 dager på overtid, men dog.. :)

Jeg har kikket litt på disse vognene på Emmaljungas hjemmesider.

 

Nitro virker veldig lav i forhold til City Cross. Barnet sitter/ligger mye nærmere bakken.

Hva er fordelene og ulempene med å ha en lav/høy vogn? Har det noe å si at vogna er lav?

 

Hilsen nybegynner :)

Annonse

Jeg har kikket litt på disse vognene på Emmaljungas hjemmesider.

 

Nitro virker veldig lav i forhold til City Cross. Barnet sitter/ligger mye nærmere bakken.

Hva er fordelene og ulempene med å ha en lav/høy vogn? Har det noe å si at vogna er lav?

 

Hilsen nybegynner :)

 

Den er ikke så veldig mye lavere syns jeg, jeg har ihvertfall ikke lagt merke til det. Og om den er noen få cm lavere så tror jeg nok ikke det har noe å si...

 

Eneste som kan være dumt med lave vogner er at man må bøye seg ganske langt ned når man tar barnet inn/ut av vogn og det er jo ikke godt om man har vondt i rygg eller bekken. De kan også bli for lave å trille for veldig høye folk. Da er brio go et godt alternativ, der er både sittedel og bag montert høyt og håndtaket kan stilles ganske høyt. For meg er det kjekt at den er lav for da kan jeg sette den inn oppslått i bilen ;)

Endte opp med Nitro etter å ha prøvd begge i butikken, pga at den var mye enklere å manøvrere. De små forhjulene kan kanskje sette seg fast i snøen, men man får kjøpt store vinterhjul (750 kr på babyshop) som man kan skifte ut forhjulene med om det blir et problem. Da blir Nitroen slik jeg har forstått det så og si som en City Cross. Mao kan du få fordelene fra begge vogner ved å kjøpe Nitro+vinterhjul! :) Nå har jeg ikke tatt i bruk min ennå, siden snuppa er 6 dager på overtid, men dog.. :)

 

Oj, overtid er spennende!! Masse lykke til :)

Jeg har kikket litt på disse vognene på Emmaljungas hjemmesider.

 

Nitro virker veldig lav i forhold til City Cross. Barnet sitter/ligger mye nærmere bakken.

Hva er fordelene og ulempene med å ha en lav/høy vogn? Har det noe å si at vogna er lav?

 

Hilsen nybegynner :)

 

Den er ikke så veldig mye lavere syns jeg, jeg har ihvertfall ikke lagt merke til det. Og om den er noen få cm lavere så tror jeg nok ikke det har noe å si...

 

Eneste som kan være dumt med lave vogner er at man må bøye seg ganske langt ned når man tar barnet inn/ut av vogn og det er jo ikke godt om man har vondt i rygg eller bekken. De kan også bli for lave å trille for veldig høye folk. Da er brio go et godt alternativ, der er både sittedel og bag montert høyt og håndtaket kan stilles ganske høyt. For meg er det kjekt at den er lav for da kan jeg sette den inn oppslått i bilen ;)

 

Jeg var innom den lokale Emmaljungadealeren i dag.

 

Nitro er bare noen få cm lavere enn Citycross. Dvs festet til bag er bare noen få cm lavere. Håndtaket er like høyt.

Vinkelen på håndtaket er brattere på Nitro, så det kan være derfor den ser såpass anderledes ut.

 

Spurte også om vinterhjulene. De må monteres av en montør i butikk, det er ikke noe man kan gjøre selv. Derfor blir det vel ikke til at man skifter hjul så ofte heller.

 

Tror det blir CityCross her... :)

Gjest Shanti ♥

Endte opp med Nitro etter å ha prøvd begge i butikken, pga at den var mye enklere å manøvrere. De små forhjulene kan kanskje sette seg fast i snøen, men man får kjøpt store vinterhjul (750 kr på babyshop) som man kan skifte ut forhjulene med om det blir et problem. Da blir Nitroen slik jeg har forstått det så og si som en City Cross. Mao kan du få fordelene fra begge vogner ved å kjøpe Nitro+vinterhjul! :) Nå har jeg ikke tatt i bruk min ennå, siden snuppa er 6 dager på overtid, men dog.. :)

 

Oj, overtid er spennende!! Masse lykke til :)

 

Tusen takk! :)

Jeg har city cross. Jeg er veldig fornøyd med den. Synes ikke det er noe stress å ikke ha svingbarehjul. Jeg synes ikke det er noe tungt å svinge vognen. MEN nå bor ikke jeg i byn. Bor litt uten for Oslo så her er de dårlig på å måke snø. Tror det da er greit med faste hjul. Har møtt på flere med svingbare hjul og de må dra vognen bakover.

 

Har man ikke hatt svingbare hjul så vet man ikke hva man går glipp av ;) Har man først prøvd det er det ingenting annet som duger, hehe...

 

Hvordan trillekomforten er på vogner med svingbarehjul vil jo selvfølgelig variere utifra model og prisklasse f.eks.

Jeg har aldri måttet dra en vogn etter meg og jeg har hatt 30stk!

 

Har hatt en vogn med svingbare hjul. For min del har hele vognen noe å si ikke bare svingbarehjul(om du skjønner) Jeg liker ikke ergonomisksete til å sove i så jeg er fornøyd med city cross. Men ser jo fordelene med svingbarehjul om man er i byn og på shopping

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...