Gå til innhold

hvordan gjør dere andre det med kaffe/koffein i prøvetia?

Anbefalte innlegg

Hei:)

Lurer litt på hvordan dere andre gjør det i prøvetia med kaffe og te?

Jeg drikker gjerne 2-3 kopper kaffe om dagen og 1 kopp te. Har lest enkelte plasser at det kan være lurt å holde seg unna dette når man prøver, på lik linje som med alkohol. Hva tenker dere andre om dette?

Vi er i 2 pp med nr 2, så har jo ikke prøvd veldig lenge, men føler jo såklart at jeg gjerne skulle blitt gravid så fort som mulig ;)

Fortsetter under...

Jeg prøver å holde meg til koffeinfri kaffe når jeg er på jobb, men innimellom må jeg ty til sterkere midler (les: vanlig kaffe) for å overleve dagen.. Hjemme drikker jeg max to kopper, men det lir bare i helgene uansett. Prøver å begrense cola-inntaket også, men det er egentlig fordi jeg drikker litt for mye av det til vanlig. Prøver på nr to vi også. :)

Cola drikker jeg så å si aldrig :) værre med den kaffen. jeg tenker at om det ikke klaffer denne mnd blir jeg å ha en hvit måned neste pp. med nesten ingen koffein, og minst mulig sukker. kan vell ikke skade. Finns det noen artikler som forteller hvorfor man ikke skal/eller begrense koffein i pp ?

Du skal drikke mange kopper kaffe før det påvirker endometriet så mye at ikke egget fester seg. 5 kopper (og over) sort kaffe per dag KAN svekke endometriet noe, men 1-3 kopper har ingenting å si. Jeg drikker 1-2 kopper med 1/3 fløte i per dag, elles får jeg ikke sove om natta :)

Du skal drikke mange kopper kaffe før det påvirker endometriet så mye at ikke egget fester seg. 5 kopper (og over) sort kaffe per dag KAN svekke endometriet noe, men 1-3 kopper har ingenting å si. Jeg drikker 1-2 kopper med 1/3 fløte i per dag, elles får jeg ikke sove om natta :)

Men har ikke du endo? Da skal man vel ikke ha i seg meieriprodukter?? Hvertfall ikke de fete...??

Annonse

Denne testen har jeg ogspå lest! Vitenskapen sier at 3 kopper pr dag ikke skal ha noe å si! Jeg velger å leve normalt!

Men har ikke du endo? Da skal man vel ikke ha i seg meieriprodukter?? Hvertfall ikke de fete...??

Det er helt korrekt, man bør ikke spise/drikke meieriprodukter. Problemet mitt er at jeg har utbredt matallergi, så jeg må nesten spise det jeg ikke er allergisk mot, ellers får jeg veldig ensformig og veldig snevert kosthold. Jeg drikker litt fløte til kaffen, og noen skiver hvitost på glutenfritt knekkebrød, som er helt uproblematisk ifølge legen. Jeg er jo ekstremt nøye ellers i kosten så da har det ingenting å si :)

Eg har levd helt vanlig med mine tre.. Har eg lyst på ti kopper kaffi så har eg drukke det, har eg lyst på cola drikker eg det.. Har ikkje hatt problem med å bli gravid.. Eg trur at lever man vanlig og ikkje stresser går det seg til uansett . Så lenge det ikkje er noe gale da. Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...