Gå til innhold

Innlagt igjen, på ubestemt tid..

Helenee

Anbefalte innlegg

Hadde mye vondt i hodet forrige helg, og bestemte meg for å oppsøke legevakta for å få sjekket blodtrykket og urinen. Urinen var ren, men blodtrykket vat skyhøyt (203/127), så da ble jeg lagt inn. Ble skrevet ut dagen etter for igjen å bli skrevet inn på onsdag. Blodtrykket varierer (ikke så høyt som i helgen, heldigvis), har hatt litt protein i urinen. I tillegg har tvilling 1 litt mindre fostervann enn tvilling 2, så de tar ingen sjanser. Hadde preeklampsi (svangerskapsforgiftning) på slutten i forrige svangerskap, og nå ser det ut til at det er det samma på gang. Så har fått beskjed om å belage meg på å bli her på sykehuset til jentene mine er født. Er 34+3 i dag, og situasjonen vurderes fortløpende i forhold til om jeg skal forløses. Både legene/jordmødrene (og jeg) håper at barna skal få noen dager (helst uker) til i magen. Samtidg er jeg litt delt siden jeg egentlig er tung og sliten og gjerne vil bli ferdig! Noen som har noen oppmuntende ord?

Endret av Helenee

Fortsetter under...

Annonse

Hei igjen! Jeg er fortsatt innlagt. Er 35+1 i dag, så det går framover. Blodtrykket har svingt veldig så har nå blitt satt på trandate (blodtrykkssenkende). Ingen tegn på tidlig fødsel her, men uke 37 er den magiske uka hvor ting blir satt i gang om det ikke starter av seg selv før den tid. Har blitt forespeila at de da stipper hinnene et par dager i forkant for å se om fødsel vil starte av seg selv - noe de helst vil. Spennende tider!

Masse lykke til!!! Håper du får gode dager, uten plager og at de små har det bra i magen. Tvilling gravid selv(dog bare 7 uker) men sender deg masse gode vibrasjoner.

Kanskje du tilogmed får noe godt i dessert på sykehuset;)

Masse god mat her, både hovedrett og dessert!!! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...