mrsrogaland. Skrevet 14. oktober 2012 #1 Skrevet 14. oktober 2012 Smilelab eller dentway? Eller kanskje hos tannlegen? Har lyst å bleke tennene litt. Er redd for å skade tennene med hjemmebleking. Det er jo så forskjellige meninger der ute. Noen sier at resultatet ble knallbra og at tannlegen sier at det bare er å kjøre på. Andre påstår at man ødelegger tennene og aldri burde finne på å å ta hjemmebleking. Blir alt for dyrt å bleke hos tannlegen, så da vurderer jeg hjemmebleking. Noen med erfaringer eller innspill?
mrsrogaland. Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter #2 Skrevet 14. oktober 2012 Skulle selvsagt stå SJANSE i overskriften.
@riel Skrevet 14. oktober 2012 #3 Skrevet 14. oktober 2012 (endret) Jeg bleket mine tenner hjemme med skinne og blekemiddel oppi, ti år etter var det bare stubber igjen og hele munnen min er byttet ut med skallfasetter..tenk deg godt om sier jeg bare. Kan jo være at den måten med ultrafiolett lys ikke er så skadelig som geleen. For den smuldret opp tennene mine sakte men sikkert.. Endret 14. oktober 2012 av @riel
mrsrogaland. Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg bleket mine tenner hjemme med skinne og blekemiddel oppi, ti år etter var det bare stubber igjen og hele munnen min er byttet ut med skallfasetter..tenk deg godt om sier jeg bare. Kan jo være at den måten med ultrafiolett lys ikke er så skadelig som geleen. For den smuldret opp tennene mine sakte men sikkert.. å herregud!! Bleket du tennene ofte da? Er du sikker på at det var tannblekingen som gjorde at tennene dine til slutt ble helt ødelagte?
Musemora Skrevet 14. oktober 2012 #5 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg har kjøpt tannblekemiddel i USA. Tok det med til tannlegen. Det er akkurat samme middel de bruker, så bare kjør på sa han. Men du skal så klart ikke gjøre det for ofte. Har aldri hørt om noen som jag mistet alle tennene av det før. Da må du vel enten ha utrolig dårlige tenner, dårlig renhold eller brukt blekemiddel alt for mye og ofte?
Gjest Trulte med to små Skrevet 14. oktober 2012 #6 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg bleket tennene mine i fjor hos tannlegen, og der var de veldig nøye med å sjekke tennene først, man måtte ikke ha hull osv. Jeg syns det var veldig dyrt, men jeg ville heller det enn å bleke tennene hjemme igjen ( gjorde det for mange år siden og tør ikke igjen )
Hybelkanina Skrevet 14. oktober 2012 #7 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg har gjort det hos tannlegen. Det er nok litt dyrere enn hjemmebleking, men det er langt tryggere samt at du er garantert et godt resultat. Tannlegen tar først en skikkelig sjekk av tennene, har du hull eller skader i emaljen kan blekemiddelet gjøre vondt verre, så slike ting bør fikses først. Tror jeg betalte rundt 2000 for å få laget skinnen, og så kommer blekemiddelet i tillegg, rundt 300 kr for en runde. Selve blekingen har jeg gjort hjemme på nettene. Resultatet blir kjempebra og holder lenge. Jeg tok en ny runde etter 2,5 år og da har man jo skinnen så det bare er blekemiddelet og tannsjekk man trenger. Jeg tror ikke jeg hadde turt å bruke billige gjør-det-selv-løsninger, i tillegg til risikoen er vel resultatene også ofte så som så.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #8 Skrevet 14. oktober 2012 har tatt hjemmebleking to ganger, 1 var i USA, da var det sånne strips type ting som du festet på tennene og det dekket både forsiden og baksiden på tennene oppe og nede. Funket veldig bra! 2 gangen var her for noen uker siden, Iwhite tror eg de heter eller noe sånt, kjøpt på VITA. Funket ikke like bra som sist syns jeg og de var bare på forsiden av tennene. De formet seg heller ikke like godt etter tennene, for det var sånn skumgummig type ting. Har en tann som er litt bak de andre tennene nede, og den ble ikke like hvit som de andre, så nå er det en liten fargeforskjell der. Du får nesten bare prøve, jeg har ikke merket noe skade
Tuddilidu Skrevet 14. oktober 2012 #9 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg har akkurat vært hos tannlegen og fått støpt skinner. Får med skinner og bleking hjem. Er spent på resultatet. Skal hente skinnene til uken.
mrsrogaland. Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter #10 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg har kjøpt tannblekemiddel i USA. Tok det med til tannlegen. Det er akkurat samme middel de bruker, så bare kjør på sa han. Men du skal så klart ikke gjøre det for ofte. Har aldri hørt om noen som jag mistet alle tennene av det før. Da må du vel enten ha utrolig dårlige tenner, dårlig renhold eller brukt blekemiddel alt for mye og ofte? Har veninner som også har kjøpt blekemiddel i USA. Husker du hva merket heter? Får man bestilt det på nett?
mrsrogaland. Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter #11 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg har akkurat vært hos tannlegen og fått støpt skinner. Får med skinner og bleking hjem. Er spent på resultatet. Skal hente skinnene til uken. Spennende. Hva måtte du betale totalt?
mrsrogaland. Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter #12 Skrevet 14. oktober 2012 (endret) Takk for svar. Er fristet til å ta det enkelt og billig; hjemme.. Ellers kan jeg jo spare opp litt og bleke hos tannlegen. Føler det er tryggest. Er livredd for skader på tennene. Jeg fikk et lite hakk i fortanna for et års tid siden som ble reparert og lagt på en liten bit. Var ikke noe stort. Vil det bli fargeforskjeller? At bare mine tenner blir blekere og der hakket var vil være samme farge? Også lurer jeg på om noen vet hvor lenge resultatet varer? Har hørt at hos tannlegen så varer det gjerne i mange år. Gidder liksom ikke bruke flere tusen hos tannlegen om jeg må gå å fikse på det etter et par år bare.. Endret 14. oktober 2012 av mrsrogaland
Musemora Skrevet 14. oktober 2012 #13 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg har kjøpt tannblekemiddel i USA. Tok det med til tannlegen. Det er akkurat samme middel de bruker, så bare kjør på sa han. Men du skal så klart ikke gjøre det for ofte. Har aldri hørt om noen som jag mistet alle tennene av det før. Da må du vel enten ha utrolig dårlige tenner, dårlig renhold eller brukt blekemiddel alt for mye og ofte? Har veninner som også har kjøpt blekemiddel i USA. Husker du hva merket heter? Får man bestilt det på nett? Merket heter crest. Jeg kjøpte de dyreste. Kostet rundt 40 dollar. Søk på nettet.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2012 #14 Skrevet 14. oktober 2012 Jeg gjorde det hos tannlegen for 2 år siden. Spesiallagde skinner og blekemiddel. Strålende fornøyd. Renser tennene 1 gang i halvåret og de er fortsatt fine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå