2 hjertegull :) Skrevet 14. oktober 2012 #1 Skrevet 14. oktober 2012 Hei Hvilken døgnrytme har deres babyer på 4 mnd? Tenker da på når de står opp, hva de spiser, når de sover lur og hvor lenge, og når de legger seg for kvelden.. Min lille har begynt å være så mye våken på kvelden/natta. Hun skriker ikke, virker ikke som noe plager henne, hun bare ligger våken og gurgler, prater, roper, og leker med smokken Ho står opp ca åtte, og legges igjen en time, halvannen etterpå. Da sover hun ca 2-3 timer. Så er hun våken noen timer, og sover en til lur fra ca 14-16. Og legger seg for natta halv syv-syv.. Så sover hun en halv time, for så å våkne og ligge våken leenge, gjerne et par timer. Det er det samme om vi lar henne ligge alene, eller ligger sammen med henne. Sovner igjen utpå kvelden, og våkner i ett-to tida og får pupp. Når hun har spist er hun våken en stund... Jeg har jo lært at søvn avler søvn, men vet ikke om hun sover for mye, eller for lite..? Hun ammes hele dagen, og får en smaksporsjon med grøt på ettermiddagen. Blander da 4 ss vann og litt grøtpulver... Så.. Hvordan er det for dere? Takknemlig for innspill
thessi og lillemor Skrevet 14. oktober 2012 #2 Skrevet 14. oktober 2012 Er vel kanskje ikke den rette til å svare for har en frøken som sover veldig lite, men dagen går sånn ca som følger: ca kl 6: mme og stå opp ca kl 9: mme ca kl 9.30: sover 30 min ca kl 11: grøt ca kl 13: sover ca 1 time ca kl 14: mme ca kl 16.00: grønnsaksmos ca kl 18: mme med litt grøtpulver + legger seg Mellom kl 18-22.30: Våkner veldig mange ganger. Noen ganger hjelper smokken, noen ganger litt påfyll med mme og noen ganger bæring. Ligger også mye våken og jodler. ca kl 22.30: mme ca kl 1 : mme ca kl 3.30: mme Er mye våken mellom kl 1-6. Skal utredes for reflux fordi hun er så urolig og gulper mye, men tviler på at det er det. Men sover altfor lite stakkars
1+1=4 <3 Skrevet 14. oktober 2012 #3 Skrevet 14. oktober 2012 (endret) Min er 5mnd, men har hatt den samme rytmen lenge. 08:00 står opp 10:00 sover en halvtime 13:30 sover en halvtime 16:30 sover en halvtime 18:00 får litt grøt ( ikke oppi en full porsjon ennå) 20:30-21:00 sove Han våkner mange ganger i løpet av nattan,og tar ikke smokk så må amme hele tiden. Fullammer. Blir litt ca da men håper han kan sove natta litt tidligere snart:) Endret 14. oktober 2012 av 1+1=3 <3
2 hjertegull :) Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 14. oktober 2012 Takk for svar, dere Da ser det jo ut som min sover ganske mye egentlig.. Vet jo at alle er forskjellig, og har forskjellig behov for søvn, men greit å høre andres erfaringer Hun blir jo så trøtt på dagen, kan ikke holde henne våken, men kanskje begrense lurenes lengde..? Hmm.. Ikke så lett å bli klok på de små til tider Flere som vil dele?
M-M-M-mamma Skrevet 14. oktober 2012 #5 Skrevet 14. oktober 2012 Her er jenten 4 mnd i morgen Vi har ikke en fast døgnrytme enda, tar dagene som de kommer. Litt rutiner har vi jo begynt med. Står opp mellom 07-08 er våken et par timer og sover da i 30-45 min. Hvor mye hun sover på dagen varierer VELDIG! Får ikke gjort mye kan man si! Storesøster på 18,5 mnd er tålmodig Vi tar dagene rolig Har begynt med smaksprøver på grøt i går, det får gå seg til. Gir foreløbig til frokost i tilfelle magevondt :/ Hun bades og stelles for kvelden samtidig som storesøster i 18-18:30 tiden og ligger seg mellom 20-21. Sover da i 7-8 t, får pupp og sover til morgenen igjen Heldig denne gangen Så om natten er hun flink Jeg delammer da jeg har lite melk så hun får også 3-4 flasker mme om dagene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå