Gå til innhold

nekter plutselig å ta flaska

Anbefalte innlegg

Det er 4uker siden hun fikk mme på flaske da jeg skulle ut en tur, men nå når jeg gleda meg til en tur på byen så nei. Nekter å ta flaska, suger litt noen ganger, men så skriker hun bare.

Hun er 4mnd og får egentlig bare pupp, men hun har fått mme på flaske noen ganger. Siden pumpinga ikke fungerer for meg, men skjønner ikke hvorfor hun ikke vil.

Noen sier at vi bare må vente å la henne skrike til hun er sulten nok, men dette høres ikke noe særlig ut. Er det noen som har prøvd det?

Tar de flaska etter en stund....

Hun kan umulig ha "glemt" hvordan man suger ut melka på flaske fordi hun suger jo på smokke også suger hun ett par ganger på flaska noen ganger. Men så brekker hun seg eller skriker og vrir seg unna.

Fins det andre flaske typer å prøve kanskje, eller er de like alle sammen.

Alle råd taes imot med takk

Hilsen en mamma som har veldig lyst å ut en tur (,")",)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143980156-nekter-plutselig-%C3%A5-ta-flaska/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kira bjeffer!

Det samme skjedde her med førstemann.

Jeg pumpet sånn at pappaen kunne gi det på flaske hvis jeg trengte å sove en natt eller skulle noe annet. Hadde vel et opphold på noen uker uten flaske, og da var det gjort. Jeg måtte på tannlegevakten en søndag, noe som tok maaange timer. Og hun nektet å ta flasken, uansett hvor sulten hun ble. Så spiste vel ikke på nesten 7 timer.

Det som fungerte her etterhvert var å gi melk på tutekopp. Og da kun den fra Tupperware av en eller annen grunn. Men sikkert greit å forsøke flere gangen, og kanskje en annen type flaske (minstemann her i huset vil kun drikke av Dr. Brown flaskene).

Lykke til, så håper jeg du får deg en tur ut snart :)

.Hvilken flaskesmokk bruker dere? Lillemannen tuller bare med avent sin, men drikker godt fra mam som ser ut som en brystvorte :P Kan være verdt å prøve å bytte flaskesmokk? Og selvsagt at melken er kroppstemperatur som han er vant med fra brystet :)

Heisann, hun tar framdeles ikke flaske, skal prøve å vente noen dager, for så å prøve igjen. kanskje hun "glemmer" seg hehe

Vi bruker også avent sin, siden vi har frysebeger og absolutt alt av tilbehør etter guttene var små til denne typen. så er egentlig lite lysten på å må kjøpe nytt av ett helt annet merke da.

Hmm hører flere som ikke vil ha flaske som går over rett til tutekopp. Kanskje det er noe heller....

Er det store hull i drikkekoppen da?

Jeg har en sånn med hull, men at man likevel må suge. eller er det sånn man tømmer bare du brukte?

Hei! Vi har samme problem her! Første gang vi prøvde mme på flaske drakk hun uten problem. Dette var mendela flaske. Etter en liten pause skulle vi prøve igjen og nå nekter hun plent. Prøvd alle mme på markedet, pumpet og prøvd forskjellige flasker.

For ett par dager siden tok hun igjen flaske da ei venninne av meg gav henne. Dette kan du jo prøve? Jeg syntes det er frustrerende, men det sies jo at man bare må prøve hver dag. Jeg syntes heller ikke noe om å prøve og prøve når man vet hun er så sulten og nekter flasken!

Annonse

Offff sliter med det samme hos meg, lillegutt på snart 3 mnd griner seg gjennom kveldsmåltidet, jeg ammer hele dagen og 2-3 ganger etter han har lagt seg frem til morgen. hver kveld gir jeg flaske med mme da jeg synes det er greit at han venner seg til det i og med at ting kan dukke opp, det endrer med at han syter og griner gjennom hele måltidet som kan sikkert ta 30-45 min for han å komme seg gjennom, jeg vil jo nesten klikke! dette er også avent sine flasker... aner ikke hva jeg skal gjøre :S

Offff sliter med det samme hos meg, lillegutt på snart 3 mnd griner seg gjennom kveldsmåltidet, jeg ammer hele dagen og 2-3 ganger etter han har lagt seg frem til morgen. hver kveld gir jeg flaske med mme da jeg synes det er greit at han venner seg til det i og med at ting kan dukke opp, det endrer med at han syter og griner gjennom hele måltidet som kan sikkert ta 30-45 min for han å komme seg gjennom, jeg vil jo nesten klikke! dette er også avent sine flasker... aner ikke hva jeg skal gjøre :S

Vet du, om babyen din på 3 mnd gråter seg gjennom måltider der du tvinger han til å ta flaske ville jeg latt være!!

Om bare et par måneder spiser han jo grøt osv, det du gjør nå vil ikke lære han til å ta flasken - men derimot gjøre han at han kanskje nekter fullstendig å ta flasken :/

Vet du, om babyen din på 3 mnd gråter seg gjennom måltider der du tvinger han til å ta flaske ville jeg latt være!!

Om bare et par måneder spiser han jo grøt osv, det du gjør nå vil ikke lære han til å ta flasken - men derimot gjøre han at han kanskje nekter fullstendig å ta flasken :/

Nå har det seg sånn at jeg er avhengig av at lillegutt Må ta en eller annen flaske, viss ikke hadde jeg ikke tvingt han, jeg begynner på kveldsskole i neste mnd og far skal da ta seg av kveldsmåltidet en kveld i uka, så dette må jeg bare få til..jeg kan ikke bare kutte ut å prøve fordi han syter og klager, da prøver jeg heller andre flasker..

Syter og klager? :/ Han er ikke 3 mnd engang og vil bare ha det beste han vet - melk fra mamman sin...

Forstår at du trenger at han kan ta flaske, men ikke sikkert det vil fungere å tvinge han - dessuten er 40 min veldig lang tid å bruke når man gir flaske... altså det funker ikke.

Blir bra når han kan få grøt mens du er på skolen :)

Syter og klager? :/ Han er ikke 3 mnd engang og vil bare ha det beste han vet - melk fra mamman sin...

Forstår at du trenger at han kan ta flaske, men ikke sikkert det vil fungere å tvinge han - dessuten er 40 min veldig lang tid å bruke når man gir flaske... altså det funker ikke.

joo, men han er ikke 4 mnd en gang når skolen starter, han er nettopp blitt 3 (28okt) og jeg sitter ikke å presser i han melka på flaska, jeg lurer han, litt smokk og litt flaske, når han merker det er flaska så kommer klagelydene.. jeg vet at dette ikke er praktisk, men jeg håper jo hver kveld at han skal plutseligt like flaska og glemme at i går var den noe herk.. dessuten vil han ikke spise store mengder grøt første dagen han får, det må jeg jo venne han til gradvis..

joo, men han er ikke 4 mnd en gang når skolen starter, han er nettopp blitt 3 (28okt) og jeg sitter ikke å presser i han melka på flaska, jeg lurer han, litt smokk og litt flaske, når han merker det er flaska så kommer klagelydene.. jeg vet at dette ikke er praktisk, men jeg håper jo hver kveld at han skal plutseligt like flaska og glemme at i går var den noe herk.. dessuten vil han ikke spise store mengder grøt første dagen han får, det må jeg jo venne han til gradvis..

Det er andre måter å gi babyen mat på, du kan prøve nebbkopp som de har på apoteket eller sprøyte melken i munnen med en liten sprøyte, det tar litt tid, men er verdt og prøve.

Eventuelt kan du prøve og få noen andre enn deg til og gi han flaske.

Annonse

Og han er jo ikke 3 mnd før om 10 dager, altså er det ennå lenge til grøt blir aktuellt i det hele tatt :P Prøv med Mam flaskesmokk, gjerne med litt lite hull siden han er vant til å måtte "jobbe for maten" (med 3 eller 4 hull i smokken vil han få det i vranghalsen om han suger like hardt som han må på brystet), de passer Avent flaskene og selges på de fleste dagligvarebutikkene :)

Lykke til og håper det vil gå bra på skolen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...