Gå til innhold

Noen som har en god lakserett som passer på en lørdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noe god fersk laks som har holdbarhet til i dag som jeg helst ikke vil fryse.

Tips til hva jeg kan lage?

Fortsetter under...

Gjest Shanti ♥
Skrevet

Favoritten over alle favoritter her i huset, om enn hvor banalt, er å panere laksen med hvetemel (eller griljermel) og pepper, steke den i en god kladd smør i panna og servere med rømmesaus, kokte poteter og agurksalat. Rømmesausen lager vi ved å la ca 2 ss stekefett være igjen i panna, tilsette saften fra en halv sitron og 1-2 ss sukker - la det karamellisere - hell i en boks seterrømme og varm det akkurat til kokepunktet (ikke la det stå og koke). 1 agurk i skiver med eddiklake på (1,5dL vann, 4ss blank husholdningseddik 7%, 1ss sukker, litt pepper, røres sammen og helles over agurken). Slafs!

Skrevet

Stek laks i terninger, lag en urte/fløte/hvitvinsaus sammen med pasta. Barna liker det og det er virkelig godt :)

Skrevet

Jeg skulle og foreslå pasta med lakseterninger og fløtesaus. Vi hadde faktisk det i går. Hadde kun kryddersmør og fløte kokt sammen og så hadde oppi ferdig stekt fisk og sopp og ferdig kokt brokkoli. Var yummiyummi!! Snuppa spiste en hel haug! :D

Skrevet

Lakseburger er en favoritt her i huset:D

Pr pers:

Laksefilet

Smørstekt champignon (om det skrives sånn:s)

Grove rundstykker/hamburgerbrød

Frisk salat

Agurksalat

Rømme.

Smaker godt, er enkelt og de aller fleste liker det :D

Går fort å lage også å så ser det ut som helge mat og ikke vanlig hverdagsmat :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...