Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Klør som bare F!

Har 3 dager på rad spist sjokolade med nøtter i (allergisk). Idiotisk ja, men elsker nøtter til tross og klarer ikke beherske meg, høygravid og godtesugen, når posen står så beleilig midt foran nesa på meg fordi sambo alltid glemmer å gjemme den. Reagert med kløe hver dag.

Så nå den 4 dagen har jeg ikke spist noe med nøtter eller spor av nøtter for kløen gjør meg gal, men alikevell klør jeg noe så satans mye... Dette fikk meg til å tenke litt. Mengden nøtter jeg har fått i meg hver dag skal bare resultere i svak kløe få steder på kroppen, men jeg har alikevell fått kraftig kløe over hele kroppen hver dag. Og den dagen jeg spiste minst var kløen værst... For ikke å snakke om i dag... Da jeg ikke engang har spist nøtter...

Kløen blir bare værre og værre.

Hva kan det være? Jeg blir gal av å klø og har ett par steder klødd meg til blods... Grusomt!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143980021-kl%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klør som bare F!

Har 3 dager på rad spist sjokolade med nøtter i (allergisk). Idiotisk ja, men elsker nøtter til tross og klarer ikke beherske meg, høygravid og godtesugen, når posen står så beleilig midt foran nesa på meg fordi sambo alltid glemmer å gjemme den. Reagert med kløe hver dag.

Så nå den 4 dagen har jeg ikke spist noe med nøtter eller spor av nøtter for kløen gjør meg gal, men alikevell klør jeg noe så satans mye... Dette fikk meg til å tenke litt. Mengden nøtter jeg har fått i meg hver dag skal bare resultere i svak kløe få steder på kroppen, men jeg har alikevell fått kraftig kløe over hele kroppen hver dag. Og den dagen jeg spiste minst var kløen værst... For ikke å snakke om i dag... Da jeg ikke engang har spist nøtter...

Kløen blir bare værre og værre.

Hva kan det være? Jeg blir gal av å klø og har ett par steder klødd meg til blods... Grusomt!

Måten vi reagerer på kan variere i graviditeten ettersom jeg har forstått, men jeg synes du ikke bør røre noe mer med nøtter i før du er ferdig med graviditeten :) sunn fornuft bare :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143980021-kl%C3%B8r/#findComment-144631964
Del på andre sider

Hei,

Jeg har i noen uker slitt veldig med kløe selv. (dog ikke pga mat) Det startet med lett kløe kun på magen som etter et par uker eskalerte noe voldsomt. Det spredte seg til lår/legger og jeg fikk et vanvittig utslett. Dro på Ahus og tok noen blodprøver for å sjekke leververdier og gallesyreverdier da det kan dreie seg om svangerskapskløe, den som kan være uheldig for baby. Jeg er til jevnlig kontroll på Ahus hvor jeg nå tar ukentlige blodprøver iom at kløen fremdeles er der, og det har begynt å klø i håndflater og under føtter, som er obs, obs ift den uheldige svangerskapskløen.

Ta det opp med legen/jordmor hvis det fortsetter/sprer seg/forverrer seg. Et tisp, kjøp Apobase, den har hjulpet meg mye:) Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143980021-kl%C3%B8r/#findComment-144634429
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...