Gå til innhold

den fineste nattasangen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke sanger synger dere/kommer dere til å synge for barna?

Her går det mye i tir'na noir, den fyste song, nattergalen og blåmann. Men jeg blir jo aldeles trist av dem :s

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tir'na noir synger jeg å. Den er såå fin! Nynner også "floden" av bjørn eidsvåg (tror det er det den heter), nynner den melodien prinsesse fiona i shrek synger i skogen der (hehe..syns den melodien er så fin). Og synger "hvem kan segla foruten vind". Også synger jeg "kjære gud", det er den faste nattasangen vår. De andre synger/nynner jeg mest når jeg prøver roe ungene, og mer før enn nå. Hender vel jeg drar til med trollmor og den mockingbird sangen også. Oooog twinkle twinkle little star!

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Går mest i "Sov nu lilla prinsen min", Vreeswjik, "Vargvisan" fra Ronja Røverdatter og "Blå kveill" av Arild Hanssen

Skrevet

Synger trollmor, kjære Gud og so ro lillemann stort sett:) er også veldig glad i den fyrste song, som faktisk har vært den første sangen begge ungene hørte, men velger å spille den av, da sangstemmen ikke holder mål:p hihi...

Gjest Mammantil2prinser
Skrevet

Hehe...her forlanger guttungen sanger selv.

Kjære Gud, Ole brum, kaptein sabeltann, elefant, sebra (den enormt irriterende se der går en seeeeebra med halen i sky), lykke liten, blinke blinke stjerne lill, sol inne sol ute, måne og sol. Snart er det mørkt (den nissemamma synger til nissungen) trollmor og høyt oppå fjellet

Skrevet

pleide å synge jeg har ei tulle og so ro lillemann.. men nå skal snuppa bestemme selv, så nå synger vi bæ bæ lille lam, trollmor, og en del engelske sanger (pappa´n er engelsk..)

Skrevet

En bitteliten stjernemann, sommerfuggel i vinterland, har en drøm, ingen er så trygg i fare, hver gang en stjerne faller, måne og sol, barn av regnbuen, kjære gud jeg har det godt, deilig er jorden.

Hun får velge selv :)

Skrevet

Kvelden lister seg på tå :-)

Her også. Nydelig nattasang.

Skrevet

Jeg synger "Hvis jeg var en fugl" for prinsessa mi i magen. Men den er litt trist, da...

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

"Bæ bæ - traktor" er den fineste guttungen vet... Må synge tusen vers før det er bra, og så våkner han om natta og vil høre den, haha :-)

Selv synes jeg " Den fyste song" er fin :-)

Skrevet (endret)

Kjære Gud og vår herres klinkekuler synger vi hver kveld. Barn av regnbuen syns jeg er finest,men mini er ikke enig

Endret av B-gjengen
Skrevet

Storebror vil ha so ro lillemann, lillebror vil ha fantorangen sin sovesang

Skrevet

he he glemmer aldri en liten gutt jeg passet:) Han ville synge nattasang og skrålte ut : Pamela,Pamela jei tjo jei enskå dei!

han var vel 2,5 tenker jeg;)

ellers går det i sønnavindsvalsen og blåveispiken for tida:)

Og så er hun glad i å bli fortalt om hvem som sover nå.

altså:

alle sover nå, mauren sover, katta sover, alle små musene sover and the list goes on and on....

Skrevet

Synger egenkomponerte, i de tonefallene hu liker. Ellers elsker hun "So ro, godt barn", "Kjære gud", "trollmor", "So ro, lillemann". De vanlige:-)

Skrevet

So, ro, lille mann! Ingen over - ingen ved siden!

Har nå sunget den til alle mine tre gutter helt fra de var inne i magen, og de elsker den sangen!!

Uansett hvor mange andre sanger vi synger på senga, så Må den komme til slutt "for da blir øynene mine så trøtte, mamma" ! Smeeeeeeeeeeelt!!

Gjest vinterbrud
Skrevet

Jeg synger "Jeg har en engel som verner meg" til henne som fast godnattsang,ellers så går det i So ro lilemann,Den fyrste song eg høyra fekk og ellers forskjellige sanger jeg kommer på.

Skrevet

Her synger vi Trollmor, Kjære Gud, Brudemarsj fra Lødingen (Halvtan Sivertsen sin tekst), tre små kinesere og en egenlaget sang som inneholder navnet til ungen.

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Her synges det vuggevis Brahms, Kjære Gud, so ro lillemann, snart er det mørkt ( den fra amalies jul) trollmor :)

Skrevet

Går mest i "Sov nu lilla prinsen min", Vreeswjik, "Vargvisan" fra Ronja Røverdatter og "Blå kveill" av Arild Hanssen

Ååååh vargvisen er så fin:)

Rundt juletider hender det jeg synger nisser og griser, fra jul på månetoppen. Den er så søt og så minner det meg om da 10 åringen var liten og sa nisser og driser <3

Gjest Mamma til 3 små Gull
Skrevet

Snart lukker solen sitt øye

Krystallklare dager

Ole lukkeøye

Jeg folder mine hender små

Dette er mine favorittsanger fra jeg var lita, og disse synger jeg på flere ganger om dagen :P

Skrevet

Vargvisen, nisser & griser (året rundt;) ), blåmann, Ingrid sletten og kringsatt av fiender. Har hatt dette repertoaret i fire år nå, og får ikke lov til å synge noe annet når hun skal sove :)

Skrevet

Kjære gud jeg har det godt, takk for alt som jeg har fått....

La alle barn i verden få det like godt som meg.............................

..................amen

Skrevet

Her synger vi " Hvem kan seile foruten vind" og "Vi har en tulle". :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...