Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #1 Skrevet 12. oktober 2012 Hvor mye bedre hjelp får man hos en endokrinolog (er det ikke det spesialistene på hormoner og slikt heter) enn hos en allmennlege når man har lavt stoffskifte? Er det vanlig/mulig at man langsomt blir bare verre og verre av sykdommen, selv om man går til behandling, bruker medisin og har fått dosen justert opp flere ganger? Kan man være syk selv om blodprøveresultater er ok? Finnes det noen maks-dose for Levaxin? Bør dosen justeres opp hvis vekten øker? Kan man "kreve" at fastleger henviser deg videre til spesialister? Hvis mange års behandling enda ikke har gjort deg frisk? Er det noen av dere som har opplevd å få skikkelig pløsete ansikt og hals? Kan dette gå over med bedre medisinering?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #2 Skrevet 12. oktober 2012 Min verste opplevelse var hos en endokrinolog, som ikke tok meg på alvor og som mente jeg burde senke dosen selv om jeg var undermedisinert. Problemene med blodprøveresultat her i Norge er at man ser på verdiene til de som er friske, og mener at syke skal passe fint inn i dette. Det er ikke slik det fungerer. Jeg har vært syk nå i 10 år, og er enda ikke frisk selv om jeg tar tabletter hver dag. Dosen må stadig justeres og jeg finner ikke korrekt dose. Man kan kreve å bli henvist til spesialist, men det kan være lang ventetid og det er ikke alltid spesialistene er så flinke likevel. Jeg anbefaler deg å kontakte Dr. Oftebro. Han er privat og dyr, men den eneste jeg har vært hos som har tatt meg på alvor. Han er også en av de få som gir ut liothyronin og ser mer på helheten enn BARE stoffskiftet. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå