Gå til innhold

Kynnerfølelse allerede i uke 4-5?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan kjennes det ut da? Som menssmerter? :)

Mensliknende smerter er helt normalt tidlig, såvidt jeg har forstått er det ikke kynnere... Mulig det kjennes likt, men aldri lest at det kalles kynnere ååh tidlig ;-) Uansett er det ikke farlig, bare livmoren som vokser og finne jwh til rette :-)

Jeg kjenner kynnerfølelsen som stramninger, ikke vondt, bare litt ubehagelig. Hos meg kjennes det helt annerledes ut enn menssmerter. Det er nok bare livmoren som merker at noe skjer, men ble overasket over at jeg kjente dette så tidlig.. Har ellers ingen symptomer, utenom ømme pupper. :)

• 2 år senere...

Jeg har tidligere fått kynnerfølelse veldig tidlig.
Nå er jeg i uke 5 og har plutselig fått denne kynnerfølelsen, den er ikke som menssmerter, det er ikke vondt i det heletatt.
Det oppleves som en veldig stramhet i livmorregionen og jeg ser for meg at livmoren knytter seg skikkelig.
Jeg får en slags nedpressfølese og murring i livmorhals (kjenner igjen livmorhalssmerter, har hatt mye av dem de siste årene).
Så får jeg hjertebank.

Anonymous poster hash: cadb2...dce

Annonse

Det jeg kjenner er ikke ligamentsmerter. For for meg er det ikke smertefult, jeg får hjertebank og den velkjente følelsen av at livmor knytter ser er virkelig ikke til å ta feil av.
Vet godt hvordan ligamentsmerter kjennes ut, har det også, når jeg snur meg for fort eller tar uvante bevegelser, spesielt når jeg ligger i sengen.

Anonymous poster hash: cadb2...dce

Jeg har det også sånn! Kjennes veldig ut som kynnere,og jeg har kjent det i mange uker allerede (er i uke 11 nå..).

Er ikke ligamentsmerter jeg har heller,for kynnere har jeg hatt i tidligere sv.sk og vet hvordan det kjennes ut!:)

Syntes det var tidlig,men det er kanskje helt normalt...

Regner med det ikke er farlig iallefall..;)

Jeg er i dag 12+1 og sliter også med det jeg tror er kynnere. Dvs legen min sier det er kynnere, selv er jeg førstegangsgravid og vet ikke, jeg kjenner bare krampene som tidvis kan være ganske vonde, og slik har det vært siden uke 7 ca, så vidt jeg kan huske. Det roer seg igjen når jeg slapper av. Kjenner selvfølgelig ikke krampene fra utsiden (enda?), men det føles som de sitter helt øverst på livmora, inn mot kroppen, på en måte.

Kjenner også ligamentsmerter nederst i livmora, men det er bare strekke- og stikke-smerter, og periodevis en ømhetsfølelse - det kjennes ikke vondt ut, bare ømt.

Jeg har også hatt noen blødninger, så har blitt litt stressa (spesielt med tanke på tidligere spontanabort) Men legen sier det bare er kynnere og at jeg ikke trenger å bli bekymra eller at jeg ikke trenger ta hensyn til det, jeg kan bare presse meg om jeg ønsker det. Selv klarer jeg ikke helt å tro på det, er redd for å presse meg, ønsker ikke å risikere noe. Er så usikker på hva jeg skal gjøre...!

Endret av Paeonia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...