Gå til innhold

Dere som går på blodfortynnende i forbindelse med prøverørforsøk....

Anbefalte innlegg

Hei:-) Har et par spørsmål til dere som går på blodfortynnende medisiner.

Når startet dere på tablettene, og hvilken klinikk holder dere til?

Det sies så mye forskjellig, så jeg bare lurer litt....

Fortsetter under...

Jeg går på klexane (sprøyter), begynte vel et par uker før innsetting. Går enda er 6 uker i dag.

Skjønner... Jeg ble oppringt av overlegen på Riksen i går, han sa det bare var å begynne... Skal ta albyl e og fragmin(sprøyte). Liker ikke disse sprøytene....

Jeg begynte samme dag som egguttak og tok i 20 dager Jeg tok Aspirin og har vært i utlandet hvor dette er normalt. Hadde ikke fått det ved forsøk her i Norge.

Hva gjør Aspirin i fht albyl e og fragmin?

Aspirin er det samme som albyl-e, bare forskjellige procdusenter. Begge inneholder acetylsalisylsyre. Fragmin er jeg mer usikker på. Vet ikke hvem som får det og hvem som får tabletter. Høres litt mer alvorlig ut med disse injeksjonene :.)

Annonse

Aspirin er det samme som albyl-e, bare forskjellige procdusenter. Begge inneholder acetylsalisylsyre. Fragmin er jeg mer usikker på. Vet ikke hvem som får det og hvem som får tabletter. Høres litt mer alvorlig ut med disse injeksjonene :.)

Fragmin gis ofte sammen med albyl e. Jeg har fått det. Er for å minske fare for blodpropp bl. annet. Det gis her i landet.

Fragmin gis ofte sammen med albyl e. Jeg har fått det. Er for å minske fare for blodpropp bl. annet. Det gis her i landet.

Men har de funnet ut at du har større fare for blodpropp siden du får disse medisinene? Jeg gjennomgikk et IVF forsøk her, men var aldri snakk om blodfortynnende da.

Men har de funnet ut at du har større fare for blodpropp siden du får disse medisinene? Jeg gjennomgikk et IVF forsøk her, men var aldri snakk om blodfortynnende da.

Ja, det har de. Mistet i uke ca 9 sist forsøk, og hadde sett hjerteaktivitet. De sa at det mest sannsynlig er det som var årsaken. vet om flere som går på det. Jeg har vært til full utredning for hjerte- og karsykdommer med prøvene var heldigvis fine. De ville uasett at jeg tok blodfortynnende.

Ja, det har de. Mistet i uke ca 9 sist forsøk, og hadde sett hjerteaktivitet. De sa at det mest sannsynlig er det som var årsaken. vet om flere som går på det. Jeg har vært til full utredning for hjerte- og karsykdommer med prøvene var heldigvis fine. De ville uasett at jeg tok blodfortynnende.

Ok, bra de tar forhåndsregler da. Synes ofte de har vært så strenge med blodfortynnend i Norge, men det er kanskje bare de historiene jeg har lagt merke til :-)

Gjest Jente07♥

Her mistet jeg også tidlig når jeg var gravid første gang. Siden min mor fikk blodpropp i ung alder grunnet ppille bruk, gikk fint altså, så googlet jeg litt og kom frem til leiden mutasjon. Vel jeg bad om blodprøve og gjett hva, magefølelsen var rett, så da fikk jeg blodfortynnende, og har fått to nydelige barn med IVF, og har muligens en til i magen, har blødd så enda usikkert.

Men vær obs om dere blir gravide jenter, man kan mye lettere få blødninger med blodfortynnende, har selv hatt massevis av store styrtblødninger fra uke 6-14....

Tusen takk for svar. Og takk jente07 for info. Det er greit å vite:-)

De sprøytene jeg setter er jo helt pyton!!!! Så butte, må jo presse de inn.... liker ikke... men men.... forhåpentligvis går dette veien :)

Annonse

jeg er 7+2 og er på nedtrapping av blodfortynnende. håper ikke d er skummelt jeg. Noen som er kjent med å slutte ved denne tiden? har hatt ivf i utlandet og gått på blodfortynnende før inntak og frem til uke 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...