Gjest Baby♡Lykke Skrevet 12. oktober 2012 #2 Skrevet 12. oktober 2012 Varierer litt hver måned. Når alle de faste utg. og mat er betalt kan vi sitte igjen med ca. 10-15-20.000 kr. Da jobber jeg redusert. Vi er en familie på 5. Så mange ganger har pengene bein å gå på. Nå kjøper vi vinteruteklær, da flyr det fort mange tusen. Stort sett har vi det helt ok. Kan gjøre litt det vi vil. Kino, teater, ut å spise dyr eller billig restaurant. Men vi kan ikke gjøre alt på en måned. Må prioritere.
Madolyn Skrevet 12. oktober 2012 #3 Skrevet 12. oktober 2012 Vi sitter også igjen med rundt 15-20 000 i lommepenger, etter at lån, faste utgifter og bilutgifter er trukket fra. Har nylig kjøpt hus, så det har gått med en del til nye hvitevarer, møbler, lamper osv. Muffin har også fått litt vinterklær/sko og nye leker, far har kjøpt seg mye fint jaktutstyr. Godt å kunne kjøpe det man trenger uten å måtte spare i månedsvis først. Men både mannen min og jeg har lange utdannelser og gode jobber, og vi var godt voksne før vi fikk barn og kjøpte hus og biler. Tenker ofte at vi Må bli flinkere på å kutte unødvendige spontankjøp og gå over til storinnkjøp av mat osv, men har ikke funnet motivasjonen helt ennå.. Men gremmer meg litt hver måned over nettopp det. Dumt å sløse bare fordi vi har greit med penger, for man vet jo aldri hva fremtiden bringer.
Neen Skrevet 13. oktober 2012 #4 Skrevet 13. oktober 2012 Test denne ut. http://script.sifo.no/cgi-bin/standard/standard.cgi Den tar ikke høyde for gjeld, forsikringer, strøm, kommunale utgifter bla.a
May the force be with you Skrevet 13. oktober 2012 #5 Skrevet 13. oktober 2012 Vi sitter igjen med ca. Hmm.. 20 000 ++ hver mnd. Til ting som mat, hund, lillegutt og sparing:) Jeg jobber deltid, så vi har ikke poden i bhg. Da:) Men nå er nr.2 på vei, og med oppussing (er vel redebyggingen det..) /shoppinggale meg i hus, så er det greit med en god økonomi:) Hihi!
holahopp Skrevet 13. oktober 2012 #6 Skrevet 13. oktober 2012 jeg sitter vel igjen med ca 13-14000...har bare en inntekt siden jeg er alenemor..
april2011mamma Skrevet 14. oktober 2012 #7 Skrevet 14. oktober 2012 sitter igjen med ca 24000 hver måned etter utgifter er betalt... dette går også til mat i mnd.
Madolyn Skrevet 14. oktober 2012 #8 Skrevet 14. oktober 2012 Herremin... Vi har laget budsjett-tavle inspirert fra Luksusfellen i dag, og etter at huslån, studiegjeld, forsikringer, bensin, bompenger, strøm, mat, mobil og vaskehjelp er trukket fra så sitter vi ikke igjen med 15-20 000 men 27 000... Snakk om å ha dårlig innsikt i egen økonomi... Nei nå skal vi skjerpe oss her hjemme, slutte med sløsing og betale ned masse ekstra på boliglånet mens renta er så lav!! *ta seg selv i nakken*
Studentmamma88 Skrevet 15. oktober 2012 #9 Skrevet 15. oktober 2012 Hehe når kjenner jeg et lite stikk av missunnelse på dere:) Men nå har jeg studert i 5 år, er på mitt siste år nå og har allerede fått jobb, og DA skal vi unne oss noen turer på kino for å si det sånn!! Men vi har 800kr hver i "lommepenger" til kos, klær og personlige artikler når alt av regninger og utgifter er betalt. Faste utgifter inkluderer også mat (4500kr), vår datter (1200kr), drivstoff, barnehage osv. Så vi har hele 1600kr i måneden til diverseposten. Ergo - jeg må f. eks spare to-tre måneder for å komme meg til frisøren. Men vi klarer oss fint, og vi har blitt ganske så kreativ når vi skal kose oss - båltur, bondegårdsbesøk, bærtur, fisketur osv. Og tro det eller ei - vi har vært på fire store sydenturer siden jeg begynte å studere. Pengene har vi skaffet gjennom private oppdrag, male hus til slektninger, møkke snø til mor osv. De betaler oss godt:)
El1 Skrevet 6. november 2012 #11 Skrevet 6. november 2012 Æsj. Vi har skikkelig dårlig råd. Etter at faste utgifter er betalt har vi 9000 kr igjen, dette skal dekke strøm, telefon, andre variable regninger, bensin (3000 kr i mnd) og mat + annet. Vi sliter veldig økonomisk nå og det er uvant for det har vi aldri gjort før, dette bekymrer meg mye i hverdagen.
Jenny251210 Skrevet 6. november 2012 #12 Skrevet 6. november 2012 (endret) Strøm og tlf er jo faste utgifter da, og skal inn i regnestykket som HI spurte om Bensin og forøvrig. Endret 6. november 2012 av Jenny251210
El1 Skrevet 6. november 2012 #13 Skrevet 6. november 2012 Strøm og tlf er jo faste utgifter da, og skal inn i regnestykket som HI spurte om Bensin og forøvrig. Jeg regner ikke det som faste utgifter fordi de varerierer fra hver måned og ikke er en fast sum.
El1 Skrevet 6. november 2012 #14 Skrevet 6. november 2012 Strøm og tlf er jo faste utgifter da, og skal inn i regnestykket som HI spurte om Bensin og forøvrig. Jeg regner ikke det som faste utgifter fordi de varerierer fra hver måned og ikke er en fast sum. Men i så fall bruker vi 2000 kr på mat i måneden, resten forsvinner til "faste" utgifter.
kaklemor Skrevet 15. november 2012 #15 Skrevet 15. november 2012 Alt fra 10-25000 ,- . Har egne kontoer til å bruke til kommunale avgifter osv
lyccke Skrevet 18. november 2012 #16 Skrevet 18. november 2012 Får ca 14 tusen kr i måneden totalt... og det skal dekke husleie, barnehage, telefonregning, mat, klær, lån og div andre ting. Ser meg nok nødt til å få meg jobb snart ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå