Gå til innhold

Noen som meg som har satt inn nå i oktober

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hei. Satt inn i går vi :) Spennende dager fremover......

Samme som oss det :)

Jepp, det er det.. Når skal du teste?(blodprøve), hvor holder du til??

Ullevål holder vi til :)

helt ærlig så har jeg ikke hørt om å teste ved blodprøve.. fikk beskje om test hjemme vi om ca 3 uker :)

helt ærlig så har jeg ikke hørt om å teste ved blodprøve.. fikk beskje om test hjemme vi om ca 3 uker :)

Ok, skjønner. Kanskje de ikke har noen rutine på det. På riksen tar man blodprøve og får svar på graviditet eller ikke, samme dag....

Ok, skjønner. Kanskje de ikke har noen rutine på det. På riksen tar man blodprøve og får svar på graviditet eller ikke, samme dag....

Ok :)

Hvor lenge etter at dere satt inn skal dere det da??

Skal inn to uker etter uttak, om 12 dager nå da...

Annonse

Skal inn to uker etter uttak, om 12 dager nå da...

å blir spennede :) Første deres??

Jeg hadde innsetting 6.oktober på Aleris, skal teste v/blodprøve 22.okt. Grusomt lenge til!

Dette er vårt første søskenforsøk. Forrige gang - november 2010 - lyktes vi på første ICSI-forsøk på Rikshospitalet. Jeg er aaaltfor gammel til noe nytt offentlig forsøk (jeg var det strengt tatt sist gang også), så det måtte bli privat. Jeg har lav AMH og sist gang fikk de bare ut 3 egg etter kortregime med Puregon, hvorav kun 1 overlevde (og ble til vår sønn:). Derfor rådet legen oss å prøve naturlig syklus denne gangen og ta ut det ene egget som modnet naturlig. Dermed slapp jeg unna hele hormonbehandlingen! Uttak var 4.okt, 6.okt var egget firedelt med veldig få fragmenter, og slimhinnen var på hele 13 mm, noe som visst er bra nok :).

Det ville vært for godt til å være sant om det gikk på 1.forsøk igjen, særlig nå som det kun er "one shot" og ikke noe på frys. I tillegg er det en mannlig faktor, og de fant kun en eneste bevegelig sædcelle. Men det skal jo ikke mer til enn en av hver! Og jeg syns jeg kjenner mange av de samme gravidesymptomene som sist, med stikk, kløe og strekk-følelse i eggstokkene/livmoren. Sikkert fordi jeg så gjerne vil, men hvem vet :)

Så bra og så heldig som fikk d til på første forsøk:) blir jo litt nysgjerrig på hvor gammel du er da siden du ikke får offentlig men privat, er selv 35 føler alderen tikker farlig fort i dette gamet.

Jeg er 42 år, blir 43 om en måned. Så det kan gå på første forsøk selv om det er tikk-tikk-bonanza!

Vi skal ha ICSI og på mannen har de hentet ut vev fra testiklene.

Heldigvis fant de sædceller i vevet og de fikk tømt en vanncycte og og fikk ut 13 egg fra meg!

Jeg er på "motsatt side" av aldersskalaen. Jeg er snart 24 og har det som et pluss, men har endometriose som kan gjøre det vanskeligere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...