Gå til innhold

Hvem er vi som nærmer oss termin nå?

Anbefalte innlegg

Og hvordan er formen? Merker dere på kroppen at det nærmer seg fødsel?

Jeg er 39+5 i dag og andregangsfødende :)

Superklar for å bli ferdig og har vel snart alle plagene i boka :P Kjenner jo at kroppen jobber mot noe, men ikke de helt store tegnene på fødsel enda dessverre... Men man vet jo aldri, det kan jo skje raskt når det først setter i gang :)

Fortsetter under...

termin 24 men håper jeg føder i neste uke siden mine 2 andre kom før tiden 4 og 6 dager før,(men er redd 3 mann kommer på overtid) Formen er helt greit, men er sliten! =( orker nesten ingen ting. menssmerter om natten og sterke kynnere.....

Har termin til mandag.. mitt første barn... :-)

Har vært veldig plaget de siste ukene, men kynnere, mens smerter etc. Nå er jeg i uforskammet god form og har vært det i to dager... Hadde håpa det kunne skje snart, men virker ikke sånn....

Jeg er 39+4 i dag og begynner å bli veldig klar for å møte lillemann i magen :) var hos jordmor i dag, og hun sa at kroppen min var "premie gravid", ikke utslag på noe, ikke hevelse engang! Er jo fint å høre det, og formen er jo fin, men skulle gjerne hatt noen tegn på at en fødsel nærmer seg...

JM mente at d var like stor sjans for at jeg skulle føde snart som noen med masse "plager", for hodet til baby ligger godt nede i bekkenet og han ligger klar som hun sa... Har sterke og vonde kynnere hvis jeg er ute og går, og tidvis stikkende smerter nedover, ellers skal jeg ikke klage :)

Annonse

Jeg er også 39+5 i dag :) Er veeeeldig klar for å få ut lillegutt nå! Er førstegangs så prøver å tenke at jeg kan gå mye over tiden. Men har virkelig ikke lyst til det :/ Bekkenet krangler, klarer ikke å gå langt å sover veldig dårlig pga det. Huff, mye klaging her nå. Men ser hvertfall slutten på dette nå, uansett om det blir overtid :)

16 dager til termin, så er 38+1 idag :) Førstegangsfødende, så veldig spent på hvordan dette blir. Begynner å bli rimelig klar til å få ut lillegutt ja!

Har en del kynnere å mensmurringer som har tatt seg litt opp de siste dagene, så kanskje det er noe på gang snart. Var hos JM idag og alt så bra ut.

Idag har jeg hatt skikkelig rydde og vaske kick! Kan ikke huske sist jeg hadde så mye energi :P Har shina hele leiligheten, så nå kan jeg med god samvittighet sette meg på sofaen resten av kvelden :)

Termin i dag! Har det meste av plager, men ingen tegn til fødsel :( er så utrolig lei. Er nr. 2 dette her, og merker at det sliter veldig på psyken at jeg ikke kan leke skikkelig med storebror. Har jordmor time på mandag, men krysser fingrene for at jeg slipper den timen. Tanken på å gå mange dager til et uutholdelig!

Har termin 16 oktober, men vannet begynte så smått å gå i går. Vært to ganger på kontroll på sykehuset. Blir satt i gang til søndag dersom det ikke starter av seg selv. Har hatt sterkere murringer og påbegynnende rier i dag... kommer ca hvert 20 minutt... forholdsvis vonde er de... så håper det fører til noe slik at jeg slipper å bli satt i gang! :) Førstegangs fødende... og gleder meg til alt er over!

Bikker 38 uker i helgen og 18 dager til termin i dag. Vet ikke om jeg føler at det nærmer seg, de siste ukene har gått så fort at det ikke har gått opp for meg at jeg snart er 3 barns mor :)

Men med 38 uker så begynner det vel å nærme seg om man vil eller ikke ;)

Bekkenet har faktisk stabilisert seg betraktelig den siste uka, ikke fult så mye smerter som det har vært de to siste månedene, men det kommer vel av at babyen har lagt seg med hodet godt nedi bekkenet og presser nedover.

Var på vekstestimering på onsdag, da lillegutt var litt i minste laget i uke 32. Men nå hadde han vokst seg stor og jeg måtte forvente å få en skikkelig plugg, noe som egentlig var forventet fra min side før vi var på UL. Så sånn sett kan han vel egentlig bare komme når han føler for det nå :)

Gleder meg til å få hilse på lillegutt og koser meg fortsatt litt som gravid :) Modningsakupunktur på onsdag, så får vi se hva jordmor sier om modningen :) Riene får man uansett ikke forutsett, de kommer vel når de vil. Vurdere å pakke bagen snart ;)

Annonse

Venter min 3 mann :)

Mens termin 15 oktober og ultralydtermin 5 nov!!

Kontroll igår, lite modning. Vil sette meg igang pga kjappe fødsler. Ny kontroll neste fredag.

Bekkenet har stabilisert seg, litt vonde kynnere og til tider nedpress/ murring.

Han ligger godt i bekkenet. På Vekstkurven er han langt utenfor/nedenfor linjen.

Ellers INGEN tegn på fødsel :(

Jeg er nå 39+1, merker at det er noe som er på gang nå..men har på følelsen at jeg må smøre meg med masse tålmodighet..

Magen sank for 3 dager siden, og hatt murring i flere dager. Kynnenen er fortsatt vonde, men syns det spenner mere nederst i magen enn over alt..og jeg som aldri har hatt no problemer med hovne føtter og hender, så har det også begynt,skikkelig ubehagelig.Er klar som et egg til å dra på føden ;-)

Skal på konsert ikveld,så kanskje det kommer til å hjelpe litt ;-)

H.

Termin også i dag! Og ikke noe tegn på action...ennå...

Bittelitt murringer nederst i magen, men det er kanskje bare noe jeg innbiller meg. Har hatt mye kynnere siste tiden, og det er vel positivt. Noen kynnere i går var skikkelig ubehagelige også, men ikke direkte smertefulle.

Termin 24, men foreløpig ikke utålmodig. Har lang liste med ting jeg burde gjort, så får se hvor mye jeg rekker... Formen er fortsatt super, og satser på trening minst annenhver dag frem til hun kommer:-) Alene hjemme med eldstemann hele helgen, da sambo er på jobb, og kjenner at legobygging på gulvet ikke er det helt store nå:-)

Her er termin 23. oktober, og må nok bare innrømme at jeg er meget utålmodig. Bekkenet har kranglet lenge, og den siste uken har ryggen vært ett h***ete etter fall for en uke siden, også har jeg plagdes med MYE vann i kroppen siden uke 20.. Nå gleder jeg meg til Junior kommer så vi endelig kan bli ordentlig kjent med han. Også gleder jeg meg til å få på meg sko igjen, det begynner å bli litt kaldt med sandaler.....

Men det ser ut til at han Junior har goood tid, så jeg får bare slappe av og nyte lørdagskvelden så godt jeg kan med kynnere og plager og bli skjemt bort av mannen min. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...