Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Var til kontroll i dag, er i uke 38+3, og symfysemålet hadde sunket. Jordmor sa dette kan skyldes av baby har sunket litt lenger ned i bekkenet. Hodet ikke festet. Jeg syns ikke magen har sunket. Fremdeles føles presset i mellomgulv, og problemer med å puste av og til. Noen andre som har opplevd at symfysemålet har sunket rundt uke 38?

I uke 36+2 var målet 32cm. I dag, i uke 38+3 er symfysemålet det samme, muligens 32,5, litt vanskelig å lese av. Skal på Ahus mandag til kontroll ift pga svangerskapskløe, og jordmor mente jeg også bør ta en ul ift vekst. Uff, blir stresset av dette. Håper han får nok næring.

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143979834-synkende-symfysem%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har akkurat opplevd det samme og fikk en ekstra kontroll, men alt er fint :) Det samme skjedde i forrige svangerskap og alt var i orden da også ;) Tror ikke du trenger å stresse så mye med dette, tror ikke det er så uvanlig at det kan skje mot slutten :)

Opplevde det forige gang - jeg ble sent rett på ul samme dagen jeg da. De fant ikke noe galt - men sa at han kom til å være liten. Han var 2480 og 50 lang. Liten av ukjent årsak står det i papirene. Tror ikke du skal bekymre deg - men fint hvis du får en ekstra ul-kontroll. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...