Gå til innhold

Hva har småtrollene på seg ute i barnehagen nå?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ullundertøy, tynne ullsokker, fleece eller tynn ulldress over og høstdress. Dockboots, lue og votter.

Dette er i bhg.

Bruker mye Nøstebarn ullfleece hjemme. Om det ikke blåser.

Endret av Jenny251210
Gjest Fornøyd mamma til snart 3

Har liggende i barnehagen vår/høstdress, fleecebukse og fleecejakke og en hel ulldress. Votter og lue (nokså tynne, ikke vinterlue og polvotter). Og regntøy. Så lar jeg barnehagen vurdere hva hun trenger å ha på seg.

Har fram til nå vekslet litt mellom ull- og bomullsbody under genseren, og hvorvidt hun har strømpebukse under buksa eller ikke, avhengig av vær og temperatur.

Barnet er 1,5 år.

Jeg tok faktisk på snuppa mi vinterdress nå på torsdag, det var 0,6 grader ute, tåke og veldig sur/kald vind. Snuppa mi kan ikke gå enda så hun sitter mest rolig på rompa når hun er ute så derfor synes jeg hum måtte ha det ;-) men da har hun kun body og strømpebukse på innsiden av dressen og stonz med Linerz på beina + tynne votter og reima ull lue :-) på tirsdag var det like kaldt å da hadde hun på det samme som dere skriver over her å da var hun litt kald faktisk. . Men for de som springer rundt å beveger seg hele tiden så holder nok det enda ;-)

Ja nettopp det som bekymrer meg litt. Min sitter for det meste stille ute, er ikke så stødig enda.. Tror jeg må ut å handle vinterdress i morgen :-) Er vel tross alt på tide uansett tenker jeg!

Annonse

Jeg var først tilhenger av å ha lite klær i bhg fordi jeg var redd for at de ville kle Muffin feil om de fikk for mange valg. Men de har stadig bedt om mer tøy (og spesifikt hva gutten trenger), så nå har han masse klær i bhg :)

Her lar vi altså bhg regulere dette, noe de har vært veldig flinke til så langt. Muffin har 3-i-1-dress fra Troll (vind- og vanntett skalldress med avtagbar ulldress), han har også ekstra ulltøy, strømpebukser, tykk genser og trøyer som de kan variere med som de vil. Har i tillegg både tykk og tynn balaklava-lue + regnvotter/reimavotter i kurven sin.

Gutten har alltid vært tørr og varm når jeg har hentet ham :) Nå i oktober har han alltid hatt på skalldressen fra Troll ytterst når jeg har hentet ham, men inni har de variert både med ulldress, tynt ulltøy og trøye/strømpebukse ut i fra hvor varmt det har vært ute. Han har jo ofte på varmere klær i utetida kl 0930-1030 enn når jeg henter ham i 15-16-tiden, for på ettermiddagen er det jo flere grader varmere.

Endret av Madolyn&Muffin

Sånn 3-i-1 dress hørtes jo inmari smart ut, skal sjekkes ut! Og Gratulerer med en cupcake til heving i magen :-)

Tusen takk, Cupcake hever allerede veldig godt - haha :D

Ja vi er veldig glade i den dressen, for den funker som både høst,vinter-og vårdress + regndress på en gang :) Vi kjøpte dressen her inne, til halv pris i våres:

http://www.toffeliten.no/index.php?main_page=product_info&cPath=48_397_399&products_id=2807&zenid=f122c0fd2bd7474c54bca4501fa4e892

Bor i Akershus og her går det i Reimatec høstdress nå, med Name It sin ulldress under, og ullundertøy innerst. Dock boots, lue, hals og tynne votter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...