Lumis Skrevet 12. oktober 2012 #1 Del Skrevet 12. oktober 2012 Hei! Endelig har jeg blitt gravid gjennom ICSI, mannen min og jeg er overlykkelige MEN jeg ble veldig overstimulert under forsøket og sliter med smerter i eggstokker og egentlig hele underlivet. Ca. en gang per døgn, som regel på natten, har jeg et slags rielignende anfall som er nesten uutholdelig og jeg er sikker på at jeg er i ferd med å abortere. Ellers i døgnet har jeg smerter som ikke er så ille, men fortsatt plagsomt. Jeg er veldig redd for at noe skal gå galt. Andre som har opplevd dette?? Blir veldig glad for svar Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143979753-noen-med-erfaringer-med-overstimulering-og-graviditet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulte med to små Skrevet 12. oktober 2012 #2 Del Skrevet 12. oktober 2012 Jeg har ikke erfaring med dette, men har du snakket med legen ang dette? Det må jo være vondt å være redd for å abortere hele tiden. Så fint at dere har lykkes og jeg ønsker deg masse lykke til med svangerskapet! ( forøvrig sikkert det beste "skapet" å være i ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143979753-noen-med-erfaringer-med-overstimulering-og-graviditet/#findComment-144630825 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutla Skrevet 12. oktober 2012 #3 Del Skrevet 12. oktober 2012 Jeg ble gravid og var overtstimulert. Det verste var at jeg ikke visste det selv før jeg var 7 uker på vei....... Da jeg var 6 uker på vei ble jeg akutt dårlig en morning mens jeg stod i dusjen. Jeg hadde vært veldig tørst de siste dagene, drukket mye og tisset lite. Men ingen bjeller hadde ringt hos meg. Magen stod også på spreng - men jeg hadde ikke blitt gravid etter ferskforsøk før, så jeg trodde det var normalt. Denne morninen var jeg sliten og uvel da jeg stod opp. Hadde også smerter i magen og var noe redd for å abortere, men gikk i dusjen for å prøve å våkne litt til å rasjonalisere tankene litt. I dusjen ble jeg akutt svimmel. Holdt på å besvime flere ganger og til slutt krøp jeg naken og våt ut på kjøkken etter mobil, med såpe i håret, for å ringe etter mannen som akkuratt hadde reist på jobb. Da han kom hjem lå jeg delvis ubevisst på badegulvet. Han fikk tørket meg og jeg ringte selv legevakten. De mente det var lavt blodsukker og blodtrykksfall (som ikke er unormalt for gravide), samt helt ordinære svangerskapssymptomer og ba meg ringe fastlegen en time senere, når de åpnet. Fikk komme til jordmor, ikke fastlegen, etter 4 timer. Da hadde jeg ligget strekk ut på sofaen i 4 timer med mannen som nervøs vakt over meg! Jordmor var bekymret for meg og fikk meg inn hos fastlegen, som sa det samme som legevakten - selv om jeg forstatt var svært medtatt og dårlig. Traff en kjenning på legekontoret som syntes jeg så ut som et spøkelse....... Etter en uke i dårlig forfattning, hvor jeg truet meg selv til jobb og daglige gjøremål, var det tid for UL hos gynekologen min. Hun så at jeg var så overstimulert at hadde jeg vært hos henne den dagen jeg var så elendig hadde hun sendt meg med ambulanse til sykehuset.......... Jeg ble umiddelbart sykemeldt i 4 uker, med beskjed om å ta det veldig rolig og ha barnepass til ungene så mye jeg bare klarte ordne. Sykemeldingen endte opp med å bli 8 uker! Jeg hadde store eggstokker leng og hadde siste kontroll da jeg var 16 uker på vei. Det var visst nok ikke normalt at det tok så lang tid før det gikk tilbake, men hos meg gjorde det det........... Mitt råd til deg er: Kontakt klinikken eller din lokale gynekolog for å se hvor ille det er og få god oppfølging! Jeg sitter i dag gravid 37+2 og er overlykkelig for at gynekologen min oppdaget at jeg var overstimulert. Lykke til :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143979753-noen-med-erfaringer-med-overstimulering-og-graviditet/#findComment-144630844 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulte med to små Skrevet 12. oktober 2012 #4 Del Skrevet 12. oktober 2012 Jeg ble gravid og var overtstimulert. Det verste var at jeg ikke visste det selv før jeg var 7 uker på vei....... Da jeg var 6 uker på vei ble jeg akutt dårlig en morning mens jeg stod i dusjen. Jeg hadde vært veldig tørst de siste dagene, drukket mye og tisset lite. Men ingen bjeller hadde ringt hos meg. Magen stod også på spreng - men jeg hadde ikke blitt gravid etter ferskforsøk før, så jeg trodde det var normalt. Denne morninen var jeg sliten og uvel da jeg stod opp. Hadde også smerter i magen og var noe redd for å abortere, men gikk i dusjen for å prøve å våkne litt til å rasjonalisere tankene litt. I dusjen ble jeg akutt svimmel. Holdt på å besvime flere ganger og til slutt krøp jeg naken og våt ut på kjøkken etter mobil, med såpe i håret, for å ringe etter mannen som akkuratt hadde reist på jobb. Da han kom hjem lå jeg delvis ubevisst på badegulvet. Han fikk tørket meg og jeg ringte selv legevakten. De mente det var lavt blodsukker og blodtrykksfall (som ikke er unormalt for gravide), samt helt ordinære svangerskapssymptomer og ba meg ringe fastlegen en time senere, når de åpnet. Fikk komme til jordmor, ikke fastlegen, etter 4 timer. Da hadde jeg ligget strekk ut på sofaen i 4 timer med mannen som nervøs vakt over meg! Jordmor var bekymret for meg og fikk meg inn hos fastlegen, som sa det samme som legevakten - selv om jeg forstatt var svært medtatt og dårlig. Traff en kjenning på legekontoret som syntes jeg så ut som et spøkelse....... Etter en uke i dårlig forfattning, hvor jeg truet meg selv til jobb og daglige gjøremål, var det tid for UL hos gynekologen min. Hun så at jeg var så overstimulert at hadde jeg vært hos henne den dagen jeg var så elendig hadde hun sendt meg med ambulanse til sykehuset.......... Jeg ble umiddelbart sykemeldt i 4 uker, med beskjed om å ta det veldig rolig og ha barnepass til ungene så mye jeg bare klarte ordne. Sykemeldingen endte opp med å bli 8 uker! Jeg hadde store eggstokker leng og hadde siste kontroll da jeg var 16 uker på vei. Det var visst nok ikke normalt at det tok så lang tid før det gikk tilbake, men hos meg gjorde det det........... Mitt råd til deg er: Kontakt klinikken eller din lokale gynekolog for å se hvor ille det er og få god oppfølging! Jeg sitter i dag gravid 37+2 og er overlykkelig for at gynekologen min oppdaget at jeg var overstimulert. Lykke til :-) Jammen bra du fikk hjelp! For en skummel opplevelse... Lykke til videre med svangerskapet og det er jo ikke så lenge igjen nå før du får premien din Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143979753-noen-med-erfaringer-med-overstimulering-og-graviditet/#findComment-144630861 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstråle86 Skrevet 14. oktober 2012 #5 Del Skrevet 14. oktober 2012 Jeg ble også overstimulert, og ble stadig verre jo mer hcg steg. Hadde også sterke smerter som du har, og ble innlagt på sykehus en periode. Smertene skyldes for min del at eggstokkene ble for store og delvis vridde seg.. Klarte nesten ikke bevege meg i flere uker, men er litt bedre nå :-) Er fortsatt sykemeldt og eggstokkene er store enda..(er gravid i uke17). Det er ikke normalt at det varer så lenge da, hos de aller fleste gir det seg i alle fall før uke 12 fikk jeg vite :-) Moralen i historien er i alle fall å komme seg til lege, for er man overstimulert må man ta det med ro for å bli bedre :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143979753-noen-med-erfaringer-med-overstimulering-og-graviditet/#findComment-144636002 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumis Skrevet 15. oktober 2012 Forfatter #6 Del Skrevet 15. oktober 2012 Tusen takk for svar det høres ut som dere har fått det være enn meg!! Jeg har vært hos lege flere ganger og har store eggstokker og væske i buken som forårsaker smertene ser ut som jeg slipper sykehusinnleggelse, men jeg er sykemeldt og det ser ut som jeg må være det en stund. Hcg nivået stiger for hver kontroll, så jeg begynner å føle meg noe tryggere på graviditeten nå Men det er litt av en start på svangerskapet men det går jo greit så lenge det ikke kan ødelegge for graviditeten! Det er et veldig fint skap å være i Lykke Masse lykke til til deg!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143979753-noen-med-erfaringer-med-overstimulering-og-graviditet/#findComment-144638255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulte med to små Skrevet 15. oktober 2012 #7 Del Skrevet 15. oktober 2012 Tusen takk! Så bra at graviditeten ser ut til å gå bra Lumis! Fortsatt lykke til med graviditeten og det å ta det med ro! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143979753-noen-med-erfaringer-med-overstimulering-og-graviditet/#findComment-144638376 Del på andre sider Flere delingsvalg…
S_Dreams Skrevet 19. oktober 2012 #8 Del Skrevet 19. oktober 2012 (endret) Jeg ble veldig overstimulert etter mitt ivf forsøk. Fikk store vannmengder i magen, og ble innlagt allerede i uke 3. Var på sykehuset i to uker, hvor de måtte tappe væske ut av magen to ganger! Ble gravid, og ble verre etterhvert som HCG steg. Men de sier jo at forholdene for baby er bra under overstimulering. For meg varte overstimuleringen i ca 6 uker. Eggstokkene var store helt til uke 14. Endret 19. oktober 2012 av S_Dreams Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143979753-noen-med-erfaringer-med-overstimulering-og-graviditet/#findComment-144652158 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå