Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #1 Skrevet 11. oktober 2012 Vi har fått en kattunge som er av den svært sosiale arten. Av forskjellige årsaker så ønsker vi ikke å ha denne katten på soverommet om natten. Problemet er at med en gang den hører en lyd fra ett av soverommene så begynner hun å mjaue og mase om å komme inn. Det skjer hvis sønnen min snakker i søvne feks. Også mener pusen at det er på tide at alle står opp i seks-halvsyv tiden hver morgen. Så, kan den være i buret om natten? Den trives godt i buret og kan godt gå dit og legge seg når den vil sove. Leiligheten har en åpen løsning, så ingen rom som er mulig å stenge den inn.
Februargullet2013 Skrevet 11. oktober 2012 #2 Skrevet 11. oktober 2012 Kan vel ha den på bade løs,tenker på hvis han skal på do og sånt,litt dumt hvis han bæsjer og tisser i buret.
Lille♥mitt Skrevet 11. oktober 2012 #3 Skrevet 11. oktober 2012 Ja den kan fint ligge i buret om natten. Pass på at den har vann, og et teppe å ligge på. Den trenger ikke et helt rom for å romstere rundt på når det er natt. De fleste katter sover jo 16 timer i døgnet.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #4 Skrevet 11. oktober 2012 katter er nattdyr, kan da virkelig ikke forvente at den vil sove i bur hele natta. Da er det bedre å lukke den inne på badet med do, mat, vann og leker. Det gjorde vi når pus var baby og vi var på jobb så ikke vi skulle få uhell i hele huset. Var ikke 100% renslig da vi fikk den
Marjoriee Dawes Skrevet 11. oktober 2012 #5 Skrevet 11. oktober 2012 Hehe, åpen løsning med do å da? Jeg tror nok jeg hadde satt katten inn der med både mat og kasse.
Lille♥mitt Skrevet 11. oktober 2012 #6 Skrevet 11. oktober 2012 Når katten er renslig skal det ikke være nødvendig å ha tilgang på do in natten. Har katten min i yttergangen i senga si, der er det ikke kattedo, ben vann (får mat hele dagen). Sier tydelig i fra om han må ut på "do". De eneste gangene de har vært uhell er når han har vært syk og dårlig i magen.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #7 Skrevet 11. oktober 2012 Når katten er renslig skal det ikke være nødvendig å ha tilgang på do in natten. Har katten min i yttergangen i senga si, der er det ikke kattedo, ben vann (får mat hele dagen). Sier tydelig i fra om han må ut på "do". De eneste gangene de har vært uhell er når han har vært syk og dårlig i magen. Da går jeg ut fra at katten din er voksen? for kattunger skal ikke ferdes ute alene før de er 9-10mnd gammle. En kattunge klarer heller ikke holde seg like lenge som en voksen katt.
Lille♥mitt Skrevet 11. oktober 2012 #8 Skrevet 11. oktober 2012 Når katten er renslig skal det ikke være nødvendig å ha tilgang på do in natten. Har katten min i yttergangen i senga si, der er det ikke kattedo, ben vann (får mat hele dagen). Sier tydelig i fra om han må ut på "do". De eneste gangene de har vært uhell er når han har vært syk og dårlig i magen. Da går jeg ut fra at katten din er voksen? for kattunger skal ikke ferdes ute alene før de er 9-10mnd gammle. En kattunge klarer heller ikke holde seg like lenge som en voksen katt. Ja, min katt er voksen. Men han har da virkelig vært alene ute helt fra han var liten, hadde han inne i to uker så han skulle skjønne hvor han bor. Så har han vært alene ute siden. Mener du virkelig man skal være med de ut til de er 9-10 mnd gamle??
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #9 Skrevet 11. oktober 2012 HI her Badet vårt er veeeeldig lite, så har ikke plass til kattedo, så er jo like avhengig av at den klarer seg der uten kattedo som i buret. Men bedre plass da. Det eneste er at badet ligger vegg i vegg med alle soverom... Men takk for mange svar:-)
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #10 Skrevet 11. oktober 2012 Når katten er renslig skal det ikke være nødvendig å ha tilgang på do in natten. Har katten min i yttergangen i senga si, der er det ikke kattedo, ben vann (får mat hele dagen). Sier tydelig i fra om han må ut på "do". De eneste gangene de har vært uhell er når han har vært syk og dårlig i magen. Da går jeg ut fra at katten din er voksen? for kattunger skal ikke ferdes ute alene før de er 9-10mnd gammle. En kattunge klarer heller ikke holde seg like lenge som en voksen katt. Ja, min katt er voksen. Men han har da virkelig vært alene ute helt fra han var liten, hadde han inne i to uker så han skulle skjønne hvor han bor. Så har han vært alene ute siden. Mener du virkelig man skal være med de ut til de er 9-10 mnd gamle?? Retningssansen er ikke ferdig utviklet før den tid og det er stor sjans for at kattungen ikke finner veien hjem igjen
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #11 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg tror ikke en kattunge vil trives i bur om natta... Vi har hatt mange katter, og når de var små var det full rulle med leking på nattestid. Våre kattunger pleide å bo på enten vaskerommet eller badet om natta, der fikk den gjøre som den ville. Såå lite bad kan dere vel ikke ha? Sett dokassa i dusjen da...
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2012 #12 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg tror du vil få en veldig redd og usikker katt om du virkelig er seriøs om å stenge den inne en hel natt.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2012 #13 Skrevet 12. oktober 2012 Katter er, som andre sier her, nattdyr. Den vil ikke trives i et lite bur hele natten. Kan ikke skjønne at det går ann å ha et så lite bad at det ikke er plass til kattedo. Kan jo snaut være plass til en person der inne da.
Major HotLips Houlihan Skrevet 12. oktober 2012 #14 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg ville ikke stengt den inne hele natta. Skru av alle lys og ikke gi respons på mjauinga, etter en tid så tar den nok tegninga og slutter å mase på dere Mine katter er ute hele natten, men de er voksne da
Gjest Miryks Skrevet 12. oktober 2012 #15 Skrevet 12. oktober 2012 (endret) Når katten er renslig skal det ikke være nødvendig å ha tilgang på do in natten. Har katten min i yttergangen i senga si, der er det ikke kattedo, ben vann (får mat hele dagen). Sier tydelig i fra om han må ut på "do". De eneste gangene de har vært uhell er når han har vært syk og dårlig i magen. Da går jeg ut fra at katten din er voksen? for kattunger skal ikke ferdes ute alene før de er 9-10mnd gammle. En kattunge klarer heller ikke holde seg like lenge som en voksen katt. Ja, min katt er voksen. Men han har da virkelig vært alene ute helt fra han var liten, hadde han inne i to uker så han skulle skjønne hvor han bor. Så har han vært alene ute siden. Mener du virkelig man skal være med de ut til de er 9-10 mnd gamle?? Vi har sluppet alle våre kattunger, de vi har hentet hos andre og de vi har fått selv ut i hagen fra de var 3 mnd... Så klart ikke uten tilsyn da de var så små, men de har fått leke ute. Ser ikke noe galt i det så lenge katten stoler på deg og ser på deg som en trygg person. Blir den redd, så kommer den til deg. Hvertfall det _alle_ våre kattunger og voksne katter har gjort. Katter er forresten ikke nattdyr. De er mest aktive når det begynner å bli mørkt om kvelden og når lysner om morgenen. Endret 12. oktober 2012 av Miryks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå