Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Liklegull er 5,5 mnd og vil/kan ikke sovne av seg selv! Han sover 3 lurer à 45 minutter på dagtid i vogna si, enten går vi tur eller så sover han i vogna ute på altan etter at jeg har vugget ham i søvn...

På kvelden ammer jeg ham i senga vår til han sovner og løfter ham over i sin seng og der sover han fra ca 1930 til 4-5, får pupp i vår seng til han sovner og jeg legger han over i sin seng og sover til 7-8 og da står vi opp :-)

Problemet er at om jeg legger han rett i vogna på dagen/ senga på kvelden så sovner han aaaaaldri! Han ligger å pluddrer litt før han blir helt hysterisk og gråter! Har prøvd endel tiltak som opp/ned metode, hysj metode og skrikemetode(en dag, men da gråt han i 4 timer.....vi trøstet hsm selvfølgelig) men ingenting hjelper!!

Så nå er jeg, mamma, lenket til hjemmet da han kun sovner ved siden av meg og puppen......

Tips trix og råd noen??????

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143979689-s%C3%B8vnproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer litt på hvor lenge dere har prøvd de forskjellige metodene før dere har gitt opp?

Vi lagde vår egen versjon av hysjmetoden, brukte prinsippet av den, men sang "so ro lillemann" istede for å si hysj. Det er en sang han roer seg litt til. Men må si at det tok ikke 1 uke sånn som det står mange steder. Har nok tatt en 3-4 uker før vi har kunnet bare legge han i senga og så sovner han av seg selv. Tror mye ligger i oss voksene, vi må mene det vi gjør, og ikke synes synd på disse små. De speiler seg i oss.

Jeg har det på akkurat samme måte!! Har akkurat kjøpt boka til søvn-Karin og har tenkt til å prøve ut en metode ikveld ! Er så lei av å måtte amme i søvn hele tiden. Pappan kan jo aldri legge.. Jeg er så svak så jeg vet ikke om jeg klarer det alene ( pappa er ikke hjemme) men jeg tror også at jo mere bestemt man et jo bedre går det., men det r lettere sagt enn gjort :)

Endret av 1+1=3 <3

Her er det også akkurat det samme! Snuppa vår blir 6 mndr om ett par dager,men får henne ikke til å sovne av seg selv på kvelden,hun hyler helt hysterisk samme hva vi prøver..På dagtid går det bra og kan som regel sovne av seg selv i vogna..

Aner ikke hva vi skal gjøre for å få henne til å sovne selv,og pappa`n er ikke bra nok,han la henne i kveld og hun hørtes hetl livredd ut,hun hyla så fælt! Tok henne opp etter å ha prøvd å trøste henne i senga..FIkk pupp og sovna på fanget mitt med puppen i munnen som vanlig...

De 2 eldste var aldri så "ille",vet de skrek litt,men de roet seg i senga etter ett par dager med litt skrik mens vi hysjet og holdt i hånda...Men det går ikke med denne frøkna her!

Liklegull er 5,5 mnd og vil/kan ikke sovne av seg selv! Han sover 3 lurer à 45 minutter på dagtid i vogna si, enten går vi tur eller så sover han i vogna ute på altan etter at jeg har vugget ham i søvn...

På kvelden ammer jeg ham i senga vår til han sovner og løfter ham over i sin seng og der sover han fra ca 1930 til 4-5, får pupp i vår seng til han sovner og jeg legger han over i sin seng og sover til 7-8 og da står vi opp :-)

Problemet er at om jeg legger han rett i vogna på dagen/ senga på kvelden så sovner han aaaaaldri! Han ligger å pluddrer litt før han blir helt hysterisk og gråter! Har prøvd endel tiltak som opp/ned metode, hysj metode og skrikemetode(en dag, men da gråt han i 4 timer.....vi trøstet hsm selvfølgelig) men ingenting hjelper!!

Så nå er jeg, mamma, lenket til hjemmet da han kun sovner ved siden av meg og puppen......

Tips trix og råd noen??????

Kødder du? Mener du at barnet ar søvnproblemer fori det gjerne vil ha deg nære til det sovner?

Trix nr.1: Gjør som du gjør, drit i å bli frustrert, for på en-to-tre så vil han ikke lenger ligge i armkroken din. Prøv å nyte den lille kroppen som elsker deg og ingen annen like høyt! Så priviligert du er. Vi snakker om en kort kort stund på jorden han virkelig trenger deg, som nå.

Trix nr. 2: Dra ut etter at an har sovnet.

Det er ikke uvanlig. Det er ikke unikt. Det er ikke noe galt med barnet ditt. Og det ER forbigående.

Lykke til!

Annonse

Det er da normalt at baby på 5,5 mnd ikke sovner av seg selv. Gutten min sovnet ikke selv før han var rundt ett år. Før det enten ammet jeg han, sovna på fanget eller gikk tur med vogna. Synes det var koselig vi, plutselig er han 5 år og vil ikke kose med oss mer...

1000 takk for svar og råd:-) Leksa jeg har lært er vel at man ikke skal høre på svigermors konstante "råd"....

Jeg syns det er kjempekoselig å ligge sammen med sønnen min på kveldene for å hjelpe ham å sove. Hører bare om mødre som legger babyen sin på kveldene og de sovner av seg selv....

Lille vår sovna heller ikke av seg selv, ikke i vogna eller senga eller noen steder :P plutselig snudde det, sovner av seg selv nå, er 8 mnd, begynte å bli flink i vogna først, så kom senga like etterpå. Husker ikke når, men rundt 5-6 md. Tålmodighet er vel det eneste som har fungert her, tydelig at nærhet var det hun hadde behov for. Nå sover hun i egen seng, på eget rom, neeeeesten hele natta :) lykke til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...